Mijn Nieuw Parkietje Luck

Gestart door Robin, juli 03, 2005, 18:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

mijn nieuw parkietje luck heeft nu een woning in ons huis hij is mooi later zend ikw el foto's maar si nu wat zenuwachtig hij blijft wel al zitten als ik heel dicht bij kom het is een erg jong vogeltje
moet ik morgen beginnen met handtam maken want ik denk toch dat luck effe moet kalmeren
als je handtam wil maken meot je dan beginnen zonder trosgierst?

thx en bedankt grtz van mij en lucky

Jorijn

hoihoi

Je kan beginnen met tam maken zodra je parkietje gekalmeerd is van de reis ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Robin

#2
Citeerhoihoi

Je kan beginnen met tam maken zodra je parkietje gekalmeerd is van de reis ;)
[snapback]6550[/snapback]

ok ik zal dat zeker doen echt een lief en schattig vogeltje en hij/zij zit de hele tijd opd e bodem

Jorijn

Dit stopt vanzelf zodra je parkietje zich thuisvoelt :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Robin

bedankt

hij is was bang als ie in de auto zat en kwam naast mij zitten in de kooi
hopelijk doet ie zo verder en is rustig als ik tegen hem fluister

Dick uit Aruba

In de tussentijd Robin, kan je even het forum doorbladeren om meer te weten te komen over het tammaken. Er is heel veel over geschreven.

Veel geluk met je parkiet!

Tjipie lover

Hey hallo.
Leuk dat je een parkietje hebt.
En ook genaamd Lucky zag ik.
Veel succes met tam maken en veel plezier.
Groeten Ank.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky!

Parkieten-Freak

Veel succes en plezier met Lucky! :P


Robin

hey weer ik kom op de naam luck omdat hij eigenlijk werd aangevallen door allemaal andere graspaarkieten en ma zegt omdat je hem daar wegggehaald hebt noem hem dan luck

et voila luck vandaag start ik de training is eht best om eerst het hand in de kooi met/zonder trosgierst hij eet al dus dat is goed!!!

Tjipie lover

Citeerhey weer ik kom op de naam luck omdat hij eigenlijk werd aangevallen door allemaal andere graspaarkieten en ma zegt omdat je hem daar wegggehaald hebt noem hem dan luck

et voila luck vandaag start ik de training is eht best om eerst het hand in de kooi met/zonder trosgierst hij eet al dus dat is goed!!!
[snapback]6613[/snapback]

Mijne heet Lucky omdat ik vindt dat ze geluk heeft gehad dat ze water, eten en een nieuw huis heeft gevonden!
Ze is bij mijn buurman op het hoofd geland aangezien hij met zijn blikje duivenvoer aan het schudden was om zijn duiven te lokken.
En hij gaf haar aan mij omdat ik alles heb wat ze nodig heeft!
Groeten Ank.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky.

Robin

hey

juist eerste training ging heel goed voor zo een klein vogeltje
hij was bang voor het spiegeltije dat ik er in hing hij vloog wel al op mijn arm en bleef effe zitten maar toen ik eht spiegeltje bewoog vloog ie weer weg

straks binnen een anderhalf uurtje of minder training 2!!!

Robin

nou toen ik vandaag mijn hand in de kooi stak beet ie ineens ik bleef staan en beet weet als hij stopte met bijten heb ikmijn hand uit de kooi gehaald
is dit af te leren???
gisteren beet ie niet maar nu akn ik soms luck aaien maar neiot altijd meot ik nu eens met trosgierst proberen?

Carla

Als ik het goed begrepen heb heb je je parkietje nog maar sinds kort. Dat bijten kan verschillende oorzaken hebben. Mss ging je parkietje net een dutje doen dan kan hij met dat bijten willen zeggen : Laat me even met rust nu. Je hebt goed gehandeld door je hand in de kooi te houden en te wachten om het eruit te halen tot je parkietje stopte met bijten. Als je parkietje mocht blijven bijten dan kan je neen zeggen en boos kijken naar je parkiet. Klinkt gek maar is wel efficient.

Robin

extra veel bedankt
dat zal ik zeker doen en ook bedankt op die andere vraag over belonen!!

grtz

Anita & Marisa

Hoi hoi.

Wat ontzettend leuk dat je een nieuwe vriendje hebt! En een prachtige naam voor je parkietje!  ;)
Tam maken vraagt veel geduld, maar is ook erg leuk! Het is inderdaad het beste om het bijten te negeren (net doen of het je niets doen en je hand in de kooi houden) -> goed gedaan! En zoals gezegd, mocht hij hiermee doorgaan dan kijk je hem boos aan als hij dit doet en zeg je duidelijk (niet schreeuwen) "NEE"!

Veel plezier met het tam maken!

Liefs,
Anita en Marisa.