parkietengezang

Gestart door liesanne, februari 01, 2007, 20:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ik heb een babyparkietje. Ze is al lekker tam. Ik haal haar vaak uit haar kooitje en dit vind ze heel leuk.
Ik hoor haar alleen zelden piepen of fluiten. Ik vraag mij af of dit nog komt? En is er een site op de computer die parkietengeluiden heeft, zodat ik die aan haar kan laten horen?

Groetjes van Liesanne. ;)

ibi

heey
hoe oud is je parkietje.
het fluiten kom wel.
ik vogeltje zal wel tjilpen of kwetteren.
maar wel even wachten op experts

liesanne

Mijn parkietje is nu bijna een weekje bij mij. Ik heb hem bij een hobbyfokker vandaan. Hij kon net zelfstandig eten en mocht mee. Ik denk dat hij ongeveer 5 a zes weekjes is.
Het is een schatje en ze is dol op mij. Ze zit constant op mijn schouder en zit lekker te kroelen.
Maar ze kwettert nog niet.

Liesanne. ;D

esther

Hoi Liesanne,

Het komt vanzelf dat je parkietje meer geluid gaat maken,
hij is nog jong en moet het nog allemaal een beetje uitvinden.
Als een parkietje alleen is maakt hij in het begin nog niet zo veel geluid,
praat maar gezellig tegen hem of zet muziek op misschien dat hij dan ook wel begint met kwetteren.
Het komt goed, als hij straks wat meer gewent is kwettert hij waarschijnlijk de oren van je hoofd.

Groetjes Esther

Sam

Ik denk inderdaad ook dat het vanzelf komt.
En parkietjes zijn net als mensen ook erg verschillende, de ene maakt meer geluid dan de ander...

Sonja

Hoi Liesanne,

Voor parkietengeluiden kun je hier eens kijken, veel parkietjes vinden het geweldig om te horen! :)

http://parkietenfreak.nl/r-fritz.php

Groetjes, Sonja.

liesanne

Beste Sonja,

Dank je wel voor de tip. Toen ik het filmpje speelde zat ze wel belangstellend te kijken. Wie weet als ik het vaker doe.
Ze begint al wat vaker te kwebbelen. Al is het nog niet echt veel.
We hadden er een spiegeltje ingehangen, en daar ging ze wel tegen kwebbelen. Het vervelende was echter dat ze dan weinig belangstelling voor mij toonde. Ze kwam anders meteen naar mij toe om op te stappen en dat deed ze toen niet meer. Mijn moeder heeft het spiegeltje er toen maar weer uit gehaald.
Ze heeft wel speeltjes in de kooi, maar daar doet ze nog niet veel mee.
Parka slaapt en suft ook nog best veel. Ze is naturlijk ook nog erg jong. Het lekkerste vind ze mijn schouder en daar hangt ze tegen mijn wang aan soms lekker te slapen.

Groetjes Liesanne ;)