Kooi..

Gestart door Tomm, februari 04, 2007, 20:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tomm

Hoi,
Ik ben hier nieuw..
Ik wou even vragen wat jullie vinden dat ik moet doen:

Ik heb 4 parkieten.
2 zitten er hier in de kooi in de kamer.
En 2 anderen zitten in een andere kooi op de computer kamer.
Eigenlijk zitten ze er een beetje ongelukkig.
Maar zo erg is het niet.
Wat vinden jullie:
Een logeer adres voor een tijdje, of het gewoon zo laten?
Ik was namelijk van plan een voliere te maken,
Maar aangezien ik ergens anders mee bezig ben is dat niet zon goed plan.

Scotty - Keecko

Hoi Tomm,

Welkom op het forum :)

Op zich hebben de vogeltjes elk een maatje, maar is het ook mogelijk om de 2 kooien naast elkaar te zetten? Zo kunnen ze elkaar zien en met elkaar kletsen.

Dit kun je zo laten, tot de volière klaar is (is hij binnen of buiten?). Je kan ook een kamervolière kopen. Deze zijn groot genoeg om 4 parkietjes in te houden. Denk er wel om dat als je ze bij elkaar zet, je nooit meer popjes dan mannetjes hebt, want dit zorgt vroeg of laat voor ruzie.

Groetjes, Ilse

Tomm

Het is nog niet zeker of ik een voliere ga maken.
Maar in ieder geval kunnen de 2 kooien niet langs elkaar.
Ze zitten in een 2 delig broedhok dat verticaal staand goed functioneerd als kooi.
De kooi is te oud om in de kamer te staan, dat zou er niet mooi uitzien, en om die andere kooi daar te zetten zou ik jammer vinden, omdat het de klets sfeer uit de kamer haalt.
En nog over de voliere, ik denk dat ik misschien een kamervoliere wil.
Maar dan wel een goedkope, als het op korte termijn moet.
Want ik ben nu voor mijn theorie aan het leren, en wil volgend schooljaar graag met de scooter.
En een scooter is niet gratis  :D

Caradow

Hey Tom :)

Leuk om je ook hier tegen te komen ;)

Tja, ik ken nu je achtergrond (via het andere forum) en daardoor mogelijk niet helemaal onbevooroordeeld.

Ik denk dat zolang jij alle 4 jou parkietjes genoeg aandacht en zorg kunt geven er weinig problemen zijn. Maar dat kun jij zelf het beste beoordelen. Wat ik mij wel afvraag is hoe jij zelf tegen de vogels aan kijkt. Je hebt een hele verscheidenheid aan plannen en bezigheden en ik kan me voorstellen dat jij de tijd die jij aan jou 4 vogels kwijt bent liever zou willen besteden aan andere dingen.

Ik denk dat jij moet gaan nadenken hoe jij de toekomst ziet mbt je vogels en je andere bezigheden. En of jij het verantwoord vind (voor jezelf) om de vogels te houden. Zie jij jezelf over een jaar nog steeds veel in de weer zijn met je parkietjes? Of cross je dan overal naartoe op je scooter...

Ik zal je niet vertellen dat je een beetje erg impulsief en ondoordacht aan de vogels bent begonnen of aan het uitbreiden van je kroost, dat heb je ondertussen vaak genoeg te horen gekregen. Maar dat dat zo is, dat weet je zelf denk ik ook wel. Daarom moet je nu nadenken wat je wilt. Je kunt er voor kiezen om er 2 weg te doen, en dan alleen Tygo en zijn maatje houden. Maarre, waren de plannen nu niet dat je een kamervoliere ging kopen of maken samen met je vader?
Ja sorry, het is misschien niet eerlijk dat ik al een groot deel van jou verhaal ken en je dan hier ga adviseren, maar het zou ook niet eerlijk zijn als ik die wetenschap niet zou gaan gebruiken.

Het "tijdelijk" uit logeren laten gaan van 2 parkieten gaat niet werken, dat had je toch al met je moeder besproken? Ze mochten toch niet naar Jolanda toe?

Tom, je hebt al een heleboel adviezen gekregen, die je regelmatig in de wind slaat, je wilt bijna niets aannemen van de mensen die er behoorlijk veel vanaf weten... make up your mind!!!!!!!!

Wat wil je zelf en wil je eigenlijk nog wel parkieten?

Ok, dit was de preek van Cara... doe ermee wat je wilt ;)

En wat je ook besluit, je bent ook hier altijd welkom, al zul je hier net zo goed kritiek te verduren krijgen als "daar", maar ook zullen we je net als "daar" een eerlijk en gemeend advies geven...

Groetjes, Renate

Tomm

Ik denk dat ik het zo gewoon houd,
Ze zitten allevier goed.
Gisteren heb ik ook nog even de kooi van mido en lody opnieuw ingericht,
en mooi een paar kranten op de bodem en zand enz.
Paar mooie stokken erin.
En de wortels van mijn kronkelwilg ( eigen stekjes ) beginnen al te groeien.
Dus binnekort heb ik nog een mooi ingericht kooitje..
En ik heb op dit moment veel vrije tijd,
Die ook uitgaat naar parkieten..
Maar die scooter is er niet voor overal naar toe te crossen zoals jij zegt, maar gewoon voor school,
en de wat verder gelegen dorpjes/steden die niet makkelijk met de fiets te doen zijn.  ;D

Scotty - Keecko

Citaat van: Tomm op februari 05, 2007, 16:53:11
en mooi een paar kranten op de bodem en zand enz.

Kranten moet je niet gebruiken voor op de bodem. De inkt is schadelijk voor je parkietjes als ze er aan gaan knabbelen...  ;)

Caradow

Hoi Tom, blij dat ik je niet heb weggejaagd met mijn preek van gisteren.

Dat over overal heen crossen als je je scooter hebt straks, is alleen als een soort voorbeeld bedoelt. Strask ben je weer wat ouder en krijg je andere dingen die je leuk vind, daar heb je nu eenmaal de leeftijd voor.

Succes!

Tomm

Bijvoorbeeld meisjes, maar daar ben ik nu ook mee bezig  :-* :-X

roha

ach, met een scooter is hij ook weer eerder thuis...

Mars

En heb je ook wel wat speeltjes er in hangen? Want dat vinden ze ook erg leuk!


groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Ik snap je vraag niet helemaal. Waarom zouden ze uit logeren moeten? Omdat jij een voilere gaat bouwen? Staan ze daarvoor in de weg, of ben je bang dat ze last hebben van het lawaai?
Als jij voor alle 4 de vogels genoeg aandacht hebt, ze krijgen genoeg beweging, en ze hebben genoeg speeltjes, dan zitten ze toch niet ongelukkig? Of vind je het gezelliger als ze alle 4 bij elkaar zitten? Een voilere in de woonkamer is wel erg gezellig natuurlijk, ook voor de vogels zelf. Als je inderdaad maar op de verhouding van de vogels let, niet meer vrouwtjes erin dan mannetjes. Anders heb je grote kans op ruzie tussen de dames.

Tomm

Ik had eigenlijk 2 mannetjes 2 vrouwtjes,
Maar nu blijkt chelsea een mannetje te zijn..

Maar het zal nog een hele tijd duren voordat ik aan een voliere ga denken.
Binnekort komt er een andere kooi, zodat ze met zijn 4tjes in 2 kooien in 1 kamer staan, lekker gezellig..

kekavo

Dat is toch ook gezellig voor ze?