leeftijd schatten

Gestart door kikos, januari 01, 2007, 17:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kikos

hi allemaal

gelukkig nieuw jaar en alle beste wensen  ;D

kunnen jullie schatten hoe oud kiko is en of het een popje of mannetje is??

PS:vleugels waren bij dierenwinkel geknipt !!

groetjes,

[verwijderd door de beheerder]

kikos

hier nog andere foto

[verwijderd door de beheerder]

DarkWolf

Ik gok op een mannetje...Maar hoe oud hij/zij is kan ik niet zeggen...
in ieder geval nog jong, want hij/zij heeft nog de strepen op zijn hoofd...

karin v h

Hallo Kikos,
Wat een prachtige parkiet, mooie kleur. ;D
Volgens mij is het een mannetje en ik schat hem rond de 8 weken oud.
Zo te zien aan de strepen op zijn koppie, de zwarte ogen (nog zonder wit randje) en ik denk dat hij zijn 1 e rui heeft gehad? :)

Misschien komen er nog meer gokjes.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Hoi Kikos,

Ik denk ook dat je parkietje een mannetje is.
De leeftijd is niet met zekerheid te zeggen, maar je ziet wel dat Kiko nog jong is. Ik schat hem ongeveer 7/8 weken.

Een erg mooi parkietje :)

Groetjes, Ilse

Ingrid

Hoi Kikos,

Het is inderdaad nog een jong parkietje, wanneer de eerste rui is geweest dan zal zij (ik denk dus dat het een popje is ;) ) ouder zijn dan 3 maanden. Maar dat laatste lijkt mij niet het geval, de streepjes op het koppie zijn nog erg duidelijk zichtbaar.  Ze zal zo rond de 7/8 weken zijn, denk ik.

Groetjes, Ingrid

Sara

#6
Erg mooi parkietje hoor!Volgens mij is ie ook zo'n 7-8-9 weken,ik vind het geslacht niet zo makkelijk te zeggen omdat de foto's in profiel getrokken zijn,volgens mij is van de voorkant iets makkelijker,omdat de kleur van de neusdop dan beter zichtbaar is(Maart dat is mijn mening ::))

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Annika

Citaat van: Ingrid op januari 01, 2007, 20:16:26
Hoi Kikos,

Het is inderdaad nog een jong parkietje, wanneer de eerste rui is geweest dan zal zij (ik denk dus dat het een popje is ;) ) ouder zijn dan 3 maanden. Maar dat laatste lijkt mij niet het geval, de streepjes op het koppie zijn nog erg duidelijk zichtbaar.  Ze zal zo rond de 7/8 weken zijn, denk ik.

Groetjes, Ingrid

hier sluit ik me geheel bij aan. Volgens mij is het een popje en inderdaad rond een week of 7/8 vermoedelijk. Aan het kopje te zien is de eerste rui nog niet geweest.

pbos

Ik denk dat het een mannetje is. En schat hem zo rond de acht weekjes oud!! Mooi parkietje, mooie kleuren!

Groetjes Peter

kikos

dankjewel allemaal voor jullie reactie   ;D

groetjes,
kifah.


Lijntje

Nou ik vind het bij dit vogeltje moeilijk te schatten of het een popje of een mannetje is.. Ook als ik het vergelijk met de vogeltjes die ik heb kan ik de kleur niet helemaal thuis brengen bij man of pop. In ieder geval is Kiko nog jong en heeft zijn eerste rui nog niet gehad. Die komt meestal rond de 3 maanden dus ouder dan dit is Kiko sowieso niet. 
Als Kiko wat ouder is is het beter om te zeggen wat hij/zij is. Het mannetje wordt dan echt fel/donker blauw en het popje blijft nog wat langer een wit met lichtblauwe neusdop houden en die word pas later bruin of rozig. Veel plezier met Kiko

Noukie

Ik denk dat het een mannetje is, en hij is in ieder geval nog behoorlijk jong, aan die grote ogen te zien.

cynthia

ik denk zelf dat het een popje is omdat ik zelf eerst ook popje had die was ook jong en had ook een blauwe snavel en nu heb ik een mannetje en die heeft een paasblauweige snavel
groetjes