slapen op twee poten

Gestart door fatima, februari 01, 2007, 17:26:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fatima

hallo,

ik heb twee parkieten, de ene is best wel tam maar de andere nog niet. Het parkietje dat tam is slaapt volgens mij op twee poten. Ik weet het niet zeker, ik kwam in de nacht de kamer binnen en ik keek even, de een sliep op een poot maar de andere op twee. Ik weet het dus niet echt zo zeker, maar als hij echt op twee poten slaapt, wat betekent dit dan?

ps: Ik zou graag de zoekfunctie gebruiken, maar die werkt bij mij niet, hoe dat kan weet ik niet.

groetjes, Fatima

ibi

heey fatima

een parkietje dat op 2 poten slaapt is een teken dat hij ziek is.   :(
maar het kan ook zijn toen jij binnen kwam dat hij van je schrok.
dat hij zijn pootje toch op de stok zete probeer de volgende keer heel zacht te kijken.
en als hij dan op 2 pottjes slaapt denk ik dat hij ziek is.
of je parkietje vind het gewoon heel lekker om op 1 poot te slapn.
als je de voglende keer je parkiet alsnog op 2 pottjes ziet ga dan maar even langs de dierenarts.


groetjes

fatima

bedankt ibi   dat weet ik dan nu  ;D ;D

Caradow

Citaat van: ibi op februari 01, 2007, 17:34:51
een parkietje dat op 2 poten slaapt is een teken dat hij ziek is.   :(

Er zijn parkietjes die ALTIJD op 2 pootjes slapen. Wanneer er verder geen ziekteverschijnselen zijn zoals bijv. heel veel bol zitten, wil dat niet zeggen dat fatima's parkietje ziek is.

ibi

ey caradow dat zij ik ook al.
alleen een spel foutje bij mijs aat er misschien vind je parkietje het heel lekker om op 1 pottje te slapen.
maar ik bedolde 2 eigenlijk.    ;)

Mars

Al met al hoeft je je geen zorgen te maken, tenzij het een verandering is.
Dus de regel is: als je parkietje normaal op twwe poten slaapt en nu maar op 1 dan is hij waarschijnlijk ziek.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Geen probleem, hoor! Happy slaapt ook vaak op 2 poten. Soms ook op 1. Maar net waar hij zin in heeft, denk ik.

karin v h

Hallo Fatima,
Vele parkietjes slapen op 1 pootje maar er zijn er ook een aantal die op 2 pootjes slapen.
Ik vond nog een link waar het eerder besproken is:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1422.msg7784#msg7784
Lees het hier ook maar eens rustig door.
Groetjes karin