voelen parkieten dingen aan

Gestart door hillie, februari 01, 2007, 15:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

ik had een vraagje of parkieten sommige dingen aanvoelen.
want vorige week vrijdag was ik niet erg lekker (ben ook een paar dagen ziek geweest.)
toen kwam onze parkiet naar me toe en gaf me heleboel kusjes. :-*
terwijl die nooit naar me toe komt alleen naar me man gaat.
ik kan er niks over vinden bij de andere topics. ???

groetjes hilde ;)

karin v h

Hallo Hilde,
Volgens mij voelen parkieten dat wel aan of je verdrietig bent of niet lekker.
Als ik niet goed ben merk ik ook dat ze minder druk zijn, net of ze het weten. Het zou ook een gevoelskwestie kunnen zijn. Veel meer kan ik er niet over zeggen maar dit is mijn eigen ervaring.
Groetjes karin

Idske

Hihi,

Had ik vanmiddag ook, zit in een rotperiode op dit moment en Coco kwam vanmiddag bij mij op de schouder zitten. Daar heeft hij heel lang gezeten en lekker zitten te kletsen en knuffelen met mij.

Heb er een filmpje van gemaakt met mijn mobiel, als ik naar de meeting kom laat ik het zeker zien!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Hey hillie

Parkietjes voelen zeker heel goed aan of je gelukkig of verdrietig enz... bent

Je kan zelfs je eigen emoties overbrengen op je parkietjes.

Als je zelf opgewekt, vrolijk en gelukkig bent zullen je parkietjes dat ook zijn ;)

Vele groetjes

ibi

heey


inderdaad ze voelen zoiets aan.
laats wouden we op vakantie gaan en we wouden de parkiet naar de dierenwinkel brengen voor oppas.
maar falco onstapnte dooer een paar scheve tralies zo de kooi uit.
hij wou gewoon hier blijven.
dit voelde hij vast aan.
en dus denk ik ook maar.

osst west thuis best 



groetjes

Mars

Ik heb een paar keer ervaren dat mijn Jimmetje wel erg lief voor me was als ik wat verdrietig was en met tranen in mijn ogen thuis kwam.
Hij ging netjes op mijn vinger in de kooi en kwam gezellig kusjes geven en zoute tranen likken  :P

Dus ik denk dat ze je inderdaad op die manier wel kunnen en willen troosten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Hilde,

Parkietjes kunnen zeker je stemming e.d. aanvoelen.

Ik heb hier een heel mooi voorbeeld van, van mijn Joepie. :-*

Een tijd geleden was ik heel ziek, en ik viel om de haverklap flauw.
Telkens als ik dan weer bijkwam, zat Joepie OF op mijn gezicht, OF hij liep om mijn hoofd heen. De eerste keer dacht ik dat het toeval was.
Maar het gebeurde iedere keer opnieuw.

Ik vond en vind het heel bijzonder dat zo'n klein vogeltje het in de gaten heeft dat het niet goed met me ging, en me opzocht. Ongelooflijk...en superlief natuurlijk! :-*

Groetjes, Sonja.

hillie

allemaal alvast hartelijk bedankt voor de reacties. ;)
ik vind het leuk om te horen dat parkieten het aan voelen dat je niet lekker in je vel zit,
en dat ze dan naar je toekomen om je een beetje op te fleuren.

groetjes hilde

kekavo

Deze 2 kwajongens heb ik dat soort dingen nog niet bij gemerkt. Maar mijn vorige parkietje voelde veel aan. Als ik gewoon moe was, en languit op de bank lag, zat ze lekker te kwetteren en daarbij van die heel schelle geluidjes te maken. Maar als ik op de bank lag met migraine, dan was ze heel rustig. Maakte ze alleen wat zachte geluiden.
En het was iedere dag raak als mijn vriend thuis kwam. En dat was niet altijd op dezelfde tijd. Ze gihnd dan ineens als een bezetene tekeer, zat echt heel opgewonden te kwetteren (ze was gek op hem). Dan kon ik er de donder op zeggen, dat even later zijn auto de straat in draaide.

Fenixjuh

hoi,
Ik heb het ook wel eens meegemaakt, als ik een dipje had, en ik ging lekker op bed liggen, dat hij dan naast m'n hoofd kwam zitten, en lekker ging soezen. Helaas werkt het trucje niet altijd, zo had hij vanmiddag nog door dat ik niets had, en gewoon een middagdutje wilde doen, en ging dus even heel vervelend doen, om te laten merken dat ik dat recht niet van hem kreeg ??? maar het is vaak wel lief als je lekker op bed ligt, dat hij er dan even bij komt 'liggen'  :-*
Groetjes!!