Parkietjes mee midweekje vakantie?

Gestart door lidy64, januari 31, 2007, 00:17:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lidy64

Zoals ik al heb laten weten op dit forum, hebben wij sinds kort 2 jonge parkietjes. We zijn druk doende met tam maken. Eind februari gaan we een midweekje naar een huisje in Brabant (1,5 uur rijden). Kunnen we ze gewoon meenemen? Het lijkt me wel het leukste en dan kunnen we gewoon zelf doorgaan met tam maken e.d. Mijn ouders kunnen ook wel oppassen, maar die wonen ook een half uur rijden bij ons vandaan. Tevens zullen zij niet zoveel in de weer zijn met de vogeltjes als wij.
Heeft er iemand ervaring?

Groetjes,
Lidy

karin v h

Hallo Lidy,
Natuurlijk kun je ze meenemen naar Brabant.
Als je maar zorgt dat ze eten en drinken hebben. Je zou desnoods een stop kunnen maken en de parkietjes de kans geven om even rustig water te drinken en wat te eten. Zorg wel dat je een apart flesje water bij je hebt zodat je dat als reserve bij de hand hebt je weet nooit wat er gebeurd.

Ik zou als alleen de auto even voorverwarmen zodat ze niet in een koude auto komen te staan. Je kunt een doek half over de kooi hangen - maar dat moet je uitproberen. Bij mij zijn ze altijd wel nieuwsgierig in de auto dus ik doe een doek over de kooi als ik naar de auto loop en in de auto doe ik de doek er half overheen. Tijdens de rit als de auto goed warm is haal ik de doek eraf.
Succes met je ritje naar Brabant.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Hoi Lidy,

Ik weet eigenlijk niet of je jouw parkietjes wel mee moet nemen... Een midweekje is niet zo heel lang en als je dan 1,5 uur heen en weer terug in de auto moet, lijkt me dat wel veel voor die paar daagjes.

Ikzelf zou ze thuis laten, als ze mee in de auto moeten lijkt me dat wel wat stress geven. Ook veranderen ze van omgeving en als ze dan wat gewend zijn, moeten ze weer in de auto weer terug naar huis.

Ik weet het niet, ik zou ze geloof ik thuis laten. Ben benieuwd hoe de anderen hier over denken...

Groetjes, Ilse

lidy64

Maar als ze uit logeren moeten (andere optie is er niet) veranderen ze ook van omgeving. In iedergeval kennen ze ons en blijft het dagelijkse ritueel hetzelfde. Dus het enige wat overblijft is de reistijd, lijkt mij. Aan de andere kant....we hebben een grote auto, ze kunnen in hun eigen kooi blijven. En anderhalf uur is ook weer niet belachelijk veel, toch? Inderdaad, een pauze nemen.

Nou ja, we hebben nog 3 weekjes om er over na te denken.

Groetjes,
Lidy

karin v h

Ik zie ook geen problemen.
Ze kennen jullie nu als ze inderdaad ergens anders gaan logeren krijgen ze behalve een ander huis ook nog andere mensen.
Sommige parkieten vinden zo'n ritje in de auto helemaal niet erg (tenminste die van mij niet!).
Groetjes karin

Mars

Denk wel aan de airco/verwarming. Het moet niet teveel tochten in de auto.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Citaat van: lidy64 op januari 31, 2007, 00:17:05... maar die wonen ook een half uur rijden bij ons vandaan. Tevens zullen zij niet zoveel in de weer zijn met de vogeltjes als wij...

Sorry, had hierover heen gelezen...

Citaat van: karin v h op januari 31, 2007, 12:24:44.. Ze kennen jullie nu als ze inderdaad ergens anders gaan logeren krijgen ze behalve een ander huis ook nog andere mensen...

Ja, okee, daar heb je inderdaad gelijk in :-\

Nu ik zie dat jullie ze ook alleen maar weg kunnen brengen en dat dat ook een half uur kost, kun je ze misschien dan toch maar meenemen :)
Sorry voor het eerdere bericht...

Groetjes, Ilse

lidy64

Geeft niet hoor Ilse, bedankt voor het meedenken :D

Parkieten-Freak

Anderhalf uur rijden is te overzien en al helemaal als je zorgt dat de vogels comfortabel en veilig kunnen reizen.
http://www.parkietenfreak.nl/a-reizen.php
Gisteren heb ik de parkieten van Sjuh opgehaald (ze logeren bij mij) en heb ze vervoerd in het speciale reistasje waar het bovenstaande artikel (door Sjuh geschreven) over gaat.
Het complete reistasje heb ik in de auto op de stoel naast me in de veiligheidsriem gezet. Ging prima! De kooien stonden gewoon achterin. Wellicht ook een idee om een reismandje voor de vogels te nemen!
Wel zou ik oppassen met het los laten vliegen van je gevleugelde vrienden in het huisje! Let goed op ramen (afdekken!), deuren, open haard etc!!
Fijne vakantie! :)


lidy64

Nou lieve mensen,

Bedankt voor alle reacties en goede tips. Ik ben er al uit hoor. De jongens (of wat voor geslacht ze ook mogen zijn) gaan gewoon gezellig mee met vakantie!

Helaas doet de link over dat reistasje het niet, maar daar kom ik nog wel achter, geen probleem!

Wat mij betreft mag er hier dus een slotje op.

Groetjes,
Lidy

lidy64

Het slotje is nog niet gezet.....geeft mij gelegenheid even te laten weten hoe het gegaan is ;)

Het is dus super goed gegaan.  ;D Ze begonnen zelfs wat te fluiten in de auto!
We hebben ze alleen maar niet laten vliegen in het vakantiehuisje. Er was daar een open trap naar boven,we waren dus bang dat ze moeilijk te pakken waren als ze door een heel en vreemd huis gingen vliegen.
Maar dat gemis hebben ze vanmiddag alweer ingehaald thuis :D

Groetjes, Lidy

keobnepo

Geweldig, hebben zij ook vakantie gehad!! ;D