parkieten verkoop Truc, Pet's Place stunt!!!

Gestart door Annika, januari 31, 2007, 14:30:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas

een met de hand gevoerd parkietje zou ik nooit kopen... met als rede, hun weerstand is lager omdat ze nie alle goede antistoffen die ze de eerste weken van de ouders krijgen binnen krijgen.

mijn eerste parkietje was ook hand gevoerd... maar kon echt slecht vliegen... en was meer op mensen als op soortgenoten gefixeerd...

en een parkietne uit een dierenwinkel is ook goed tam te krijgen... ja mischien wat meer geduld maar het lukt wel.

Gr, Bas

Piknikki

Er zijn zowel goede als slechte dierenwinkels, daarom denk ik niet dat je het zo kunt generaliseren als "parkieten bij dierenwinkels zijn slecht, bij kwekers zijn ze wel goed".

Mijn eerste parkietje komt ook uit een dierenwinkel, maar die is nog het tamst van al mijn parkietjes. En een andere die ook uit de dierenwinkel kwam, kon al binnen 1 maand z'n eerste woordje zeggen. Het popje wat ik bij een kweker heb gekocht, heb ik helaas nog weinig tam kunnen krijgen. :-X

Overigens denk ik of tam of niet tam meer met de parkietjes en baasjes te maken heeft, dan met de plek waar ze vandaan komen. Het zal allicht een rol spelen..

Judith


producten kan je tentoonstellen en aantrekkelijker maken zodat ze beter verkopen, maar dit doe je niet met dieren!!



Caradow

Mensen, dit is een heel oud topic, met een mededeling over hoe een bepaalde zaak zijn parkietjes aanbied.
Het is niet de bedoeling om hier een discussie te starten over waar je het best een parkietje kunt kopen (zo'n topic is er al) en de manier waarop verkopers hun vogels aan de man brengen of zouden moeten brengen.

Dus: aub weer ontopic nu...

Lindsey

ik heb dit topic ook nooit eerder gelezen, maar wou er ook even op terug komen.
sinds ongeveer een half jaar zit er bij mij om de hoek ook een pet's place.
Toen ik hier de eerste keer naar binnen liep, schrok ik me eigen een donder,
de beestje zitten inderdaad in veel te kleine kooitjes, en dan ook nog eens een hoop bij elkaar.
Ik heb op deze site veel geleerd over hoe je ziektes kan herkennen aan de beestje, en nou moet ik zeggen
dat de parkietjes die daar zitten er niet allemaal even lekker uit zien.
Als je die winkel inloopt denk je van wauww, maar als je dan helemaal naar achteren loopt en die arme beestjes daar ziet zitten,
zou ik ze allemaal wel mee kunnen nemen.
Ik ben daar ook meteen weer weg gegaan want ik vond het gewoon te zielig voor woorden...

Hetty

het heel triest en niemand die er wat aan doet  >:(

Sanne

Om te voorkomen dat iedereen denkt dat alle Pet's Place filialen hun vogels slecht behandelen:

Hier in Eindhoven in winkelcentrum woensel zit een pets place filiaal waar ik regelmatig binnenloop om voer te kopen en de vogels te bekijken. Ik heb daar werkelijk nog nooit 1 zieke vogel gezien. Ze zitten altijd mooi in de veertjes, zijn schoon en zijn levendig. Ook zitten daar geen gewiekte parkietjes. En de eigenaar heeft verstand van vogels, dus dat zal ook wel meespelen :).

Maargoed bij die pet's place is 't gelukkig wel goed geregeld. Dat wou ik even kwijt :)

Groetjes,
Sanne

Caviaplanet

Bij Pet's Place in Alexandrium R'dam heb ik zulke gekortwiekte vogeltjes op een parkietenboom zien zitten. Ik vond het keilzielig, ze waren niet een beetje gekortwiekt maar echt helemaal, dus hadden van die hele korte vleugeltjes. En inderdaad, het gevaar is ook nog dat als ze vallen, iemand het niet gezien heeft misschien op het diertje trapt.
Jolanda