kweker

Gestart door Belleo, maart 04, 2007, 14:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hay allemaal,

Ik wilde toch nog even vraagje stellen over het een en ander, mijn oom kweekt parkieten geen grasparkieten maar van alles wat geloof ik. ???
Nu heeft hij vaak (dat wil zeggen om het jaar ongeveer) jonge vogels die een bepaalde afwijzing hebben.
Hij doet mee aan tentoonstellingen en ruilt zo nu en dan ook wel eens een vogel maar wat mij nu dus pas echt opvalt nu ik zelf een parkietje heb is dat hij vaak en geregelt vogeltjes heeft die bijv. een verlamp vleugeltje hebben of en ik noem het maar even 'klompvoetje' hebben.
Wat hij daarmee doet zal ik jullie besparen :( :( maar komt dit door inteelt of is dit puur toeval ????

Groetjes Belleo.

Mars

Zo te horen zijn dat echte inteelt vogeltjes. Waarschijnlijk kweekt je oom erg veel door om de 'goede eigenschappen' voor tentoonstellingen zo vaak mogelijk voor te laten komen.
Het ruilen van vogels zou afwijkingen als gevolg van inteelt zoveel mogelijk moeten voorkomen, maar zo te horen gebeurt dat niet vaak genoeg. Helaas staan er in de wereld van tentoonstellingkwekers andere belangen voorop dan bij ons  :(

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Belleo

Wat ik nog het ergste vind is wat hij uiteindelijk doet met deze vogeltjes, heb zelf ooit een van deze vogeltjes gehad een paar jaar geleden.
Hij heeft uiteindelijk niet erg lang geleeft maar dat lag niet aan wat hij had.

Mars

Het gebeurt helaas bij heel veel kwekers dat de vogels die niet volmaakt zijn de nek omgedraaid worden of verdronken worden. En dat is waarschijnlijk waar jij op doelt. Het si heel jammer dat dat gebeurt want deze kwekers kweken deze beestjes zelf: ze bestaan omdat de kweker ze wilde.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Belleo

Dat is inderdaad wat ik bedoel jah.
of hij laat ze net zolang zitten totdat ze vanzelf dood gaan >:( :(.
Nu ik er laatst iets van gezegt had dat dat zielig was en ga zo maar door, reageerde hij daar zo ongevoelig op.
En nu weet ik dat er tegen hem ook niet veel valt te zeggen.
Ik heb gelezen dat in de meeste gevallen sprijtpootjes heel goed te verhelpen zijn met een 'klemmetje' en elastiekje als hij dit zou doen bij zijn vogels die dit hebben dan zou hij er veel meer hebben overhouden toch, maar daar gelooft hij niet eens in.
Maar jah dat was wat ik er even over kwijd wilde want ik trek het me nu wel wat meer aan enzo.

groetjes Belleo.

keobnepo

Ik vind het heel jammer dat dat gebeurt. De vogels worden niet gezien als levende wezens, met gevoel, maar gewoon als object. Als het niet goed genoeg is, of is zoals zij willen dat het is, dan moet het weg....

Ik kan echt heel kwaad worden  >:( om zulke dingen, maar jammer genoeg, net zoals veel dingen in het leven, kan je er weinig (lees niets) aan doen!