Ontsnappingspogingen

Gestart door Missa, juli 04, 2005, 14:14:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missa

Poco heeft al twee keer de kans gekregen om te ontsnappen en blijkbaar heeft hij de smaak te pakken. Hij onderneemt nu vele pogingen om gelijk waar uit te breken, maar hij is nog niet handtam!! Hij haalt wel gevaarlijke toeren uit, hij kruipt in zijn eetbakje in de hoop dat hij daar kan ontsnappen en hij kruipt ook tussen het zittje van zijn eetbakje en het kooitje!!! Ik ben bang dat hij eens zal blijven vast zitten!! Wat doe ik het best nu? Hij mag nog niet losvliegen zonder handtam te zijn hé?!?

Missa

Tjipie lover

CiteerPoco heeft al twee keer de kans gekregen om te ontsnappen en blijkbaar heeft hij de smaak te pakken. Hij onderneemt nu vele pogingen om gelijk waar uit te breken, maar hij is nog niet handtam!! Hij haalt wel gevaarlijke toeren uit, hij kruipt in zijn eetbakje in de hoop dat hij daar kan ontsnappen en hij kruipt ook tussen het zittje van zijn eetbakje en het kooitje!!! Ik ben bang dat hij eens zal blijven vast zitten!! Wat doe ik het best nu? Hij mag nog niet losvliegen zonder handtam te zijn hé?!?

Missa
[snapback]6611[/snapback]

Dat word aangeraden aangezien je je parkietje dan makkelijker in de kooi terug kan zetten.
Ik heb mijn parkieten wel af en toe gewoon losvliegen, dan moet je ze gewoon proberen terug te krijgen.
Eerst duurt het heel lang voor je ze hebt, maar mijne hebben wel geleerd dat als ik de kooi voor ze hield ze er meteen in gingen!
Verder zijn die 2 echt niet tam hoor.
Mijn nieuwe parkietje wel!
Veel plezier met Poco.
Groeten Ank.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky!

Sonja

Hoi Missa,

Als je parkietje via zijn voerbakje probeert te ontsnappen, kan dat heel gevaarlijk zijn, omdat hij zo vast kan komen te zitten. :(

Het beste kun je andere voerbakjes kopen.
Op de site kun je hier meer over lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-verzorging.php

Groetjes, Sonja.

Missa

hoi,
Ik heb hem daarnet nog eens laten losvliegen, maar we kregen hem dan niet meer in zijn kooitje!!! Ik heb geprobeerd om zijn kooitje voor hem te houden maar hij kijkt er enkel naar!!! We hebben hem dan maar genomen en in zijn kooitje gestopt!!! Ik zal nog een beetje geduld moeten hebben vrees ik tot hij goed tam is!!!!

missa

Sonja

Hoi Missa,

Daarom is het ook belangrijk dat je je parkiet EERST handtam maakt, voordat je hem rond laat vliegen. Dan hoef je hem niet te pakken, of op te jagen, als hij naar binnen moet.
Vastpakken komt het tam worden van je vogeltje natuurlijk niet ten goede......

Inderdaad, zoals je zelf al schrijft, geduld.....(en niet meer vastpakken, want zo wordt je parkiet bang voor je handen, en zal hij er zeker niet meer op willen gaan zitten).
Met geduld kun je veel bereiken. ;)

Groetjes, Sonja.

eline

CiteerPoco heeft al twee keer de kans gekregen om te ontsnappen en blijkbaar heeft hij de smaak te pakken. Hij onderneemt nu vele pogingen om gelijk waar uit te breken, maar hij is nog niet handtam!! Hij haalt wel gevaarlijke toeren uit, hij kruipt in zijn eetbakje in de hoop dat hij daar kan ontsnappen en hij kruipt ook tussen het zittje van zijn eetbakje en het kooitje!!! Ik ben bang dat hij eens zal blijven vast zitten!! Wat doe ik het best nu? Hij mag nog niet losvliegen zonder handtam te zijn hé?!?

Missa
[snapback]6611[/snapback]


Hoi Missa,

Pixel was ook zo baldadig toen hij nog zo jong was. En hij is wel vast komen te zitten tussen het zitje van zijn eetbakje. Wij hebben het bakje kapot moeten knippen voordat wij hem konden bevrijden. Hij had er niks aan overgehouden maar wij waren meer geschrokken dan hij. Koop maar een ander voerbakje.
En met veel geduld kom je er wel.
Succes met Poco!