tam maken

Gestart door Fergie, januari 29, 2007, 23:57:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fergie

Ik heb eindelijk mijn parkietje :D , in het begin was zij  nog erg bang, en de tweede dag eete ze al van mijn hand en kwam toen wel op mijn vinger zitten  ;D (echt lief). Maar nu wil ze niet meer .. En dan kan ik R toch ook niet laten vliegen in de woonkamer ? hoe moet ik dat nu aan pakken ? Hoe krijg ik der dan weer terug in de kooi ? , en dat ze weer op mijn vinger komt zitten ?

Safrena

Hey Fergie

Voor je je parkietje vrij laat vliegen, kun je haar het beste eerst goed handtam maken
Hoe je dat kan doen kun je lezen op onderstaande link ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Terwijl je oefent met je parkietje kun je best altijd heel rustig tegen hem praten. En vergeet nooit je parkietje te belonen als hij/zij iets doet dat jij wil. ;)
Belonen kan je doen met iets lekker of door overdreven lief te reageren met "dat is heel goed, dat is flink,enz.."
Verder is geduld heel belangrijk.

En laat je parkietje pas vrijvliegen als hij/zij echt handtam is

Vele groetjes

CRAZYPACO

als je het neit handtam maakt, wat zijn de consequenties?

kekavo

Hij zal waarschijnlijk voor je blijven vluchten als je even in de kooi moet zijn. Ze zullen ook minder tot geen aandacht aan je besteden, en meer aan elkaar. Als je en parkietje alleen hebt, zal hij veel sneller eenzaam worden aangezien hij dan helemaal niemand heeft om als vriendje te zien.

Mars

Als je ze laat vliegen en ze zijn niet tam, moet je wachten tot je parkietje zelf weer de kooi ingaat. Je kunt ze beter niet laten losvliegen als je er niet bent, kortom erg lastig als je weg moet. Een tam parkietje kun je ieder moment terug de kooi inzetten (meestal!).

Een tam parkietje kan echt een maatje voor je zijn en jij ook voor hem.

Maar neem maar een paar weken/maanden de tijd om je parkietje tam te maken, ik hoop dat je niet na een paar dagen de hoop al opgeeft.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

sweety is totaal niet tam maar i laat haar gewoon los.
ze weet gewoon waar het deurtje is en kent het hele huis uit haar hoofd.
   ;D
kheb haar gewoon een keer losgelaten en ze gaat gewoon terug misschien dat je het ook een kan proberen


gr. ibi

Annika

Citaat van: ibi op februari 01, 2007, 17:16:02
sweety is totaal niet tam maar i laat haar gewoon los.
ze weet gewoon waar het deurtje is en kent het hele huis uit haar hoofd.
   ;D
kheb haar gewoon een keer losgelaten en ze gaat gewoon terug misschien dat je het ook een kan proberen


gr. ibi


geen echt goed plan, veel parkietjes weten de opening niet meer te vinden of gaan gewoon niet terug. Dat is erg lastig weer in de kooi krijgen. Als je er een parkietje bijhebt die het wel weet zal het beter gaan, maar het verstandigste is tam maken. Dat is overigens ook ontzettend leuk, maar je moet er wel een beetje geduld voor hebben. Het is niet in een paar dagen gebeurd, trek er maar wat langer vooruit.
Veel succes!!

GRoetjes Annika

ibi

heey annika.

ik denk zo maar.
sweety krijgt op een keer wel honger en gaat het kooitje opzoeken .
eertke keer vond ze het niet en liep de hele kamer rond.
toenw as het nog zoeken naar het deurtje :P
maar sommige parkietje vinden iets sneller dan de andere.



gr.

Annika

en hoe dan als je weg moet? Laat je je parkietjes dan los in de kamer of pak je ze dan alsnog met de hand? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar.
Zelf laat ik de parkieten nooit los als ik weg moet of naar boven ga, ook hier geldt : een ongeluk zit een klein hoekje, alhoewel dat natuurlijk ook geldt als je er wel bij bent.

Groetjes Annika

ibi

heey annika
ik heb een goed lok midde.
dat is mijn andere vogel.
die is heel tam.
als ik die in de kooi stop volgt sweety en kan ik weg gaan.
en als ik falco eruit haal volgt sweety ook.
sweety is een druk meiske (denk ik blauwe vlekken op de snavel)
en valt haast niet tam te maken.
ik laat haar maar hoe ze is.    ;)

groetjes

Annika

ja dat is juist mijn 'probleem'
De topic openster heeft maar 1 parkietje, dus voor haar gaat die vlieger niet op  ;)