Twee jonge parkietjes; al gelijk speeltjes in hun kooi?

Gestart door lidy64, januari 28, 2007, 23:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lidy64

Sinds een paar dagen hebben wij 2 jonge parkietjes in huis. Ze zijn, denk ik, een kleine 10 weken. Ze delen samen een kooi en we zijn druk bezig om ze tam te krijgen.
Mijn vraag: Is het nu al leuk voor ze om een speeltje in hun kooi te hangen? Of is dat pas noodzakelijk als ze wat ouder zijn? En op welke leeftijd zou dat dan eventueel zijn?

Groeten,
Lidy

Scotty - Keecko

Hoi Lidy,

Je kan nu al speeltjes in de kooi hangen hoor :)
Ik denk dat je parkietjes dat juist geweldig vinden. De speeltjes kun je ook gebruiken bij het tam maken.

Groetjes, Ilse

Mars

Hallo Lidy,

Gewoon lekker veel speeltjes kopen hoor (niet te veel  :D). Dan kun je zien wat ze leuk vinden, dat gebruiken voor het tam maken (ga maar eens uitgebreid voor de kooi vertellen wat voor mooie kleurtjes een favo speeltje heeft en welke vormen: moet je eens zien wat een aandacht je krijgt!).
Bovendien denk ik dat je parkietjes door te spelen minder bang worden van dingen. En wat te denken van het voorkomen van verveling en daarmee pesten van elkaar of veertjes uit trekken?

En dan vergeet ik de belangrijkste reden: het is echt fantastisch om te zien hoe parkietjes met hun speeltjes kunnen spelen.
Bijvoorbeeld: Jimmy vindt slingeren erg leuk, geeft graag een duw aan een ringenketting om te kijken hoe deze zelf slingert en klimt graag door de ringen heen (wat soms wel erg krap is!). Daarnaast is hij als de dood voor schommels (of tenminste om er op te zitten) en daar maakte Timo dan weer gebruik van, door er op te gaan zitten... Maar ook eenvoudige speeltjes als een kettinkje met kralen en sisal (pas op met geverfde kralen als je het zelf maakt) of een dik touw kunnen voor veel speelplezier zorgen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lidy64

Hoi hoi,

Ik heb er al een dik touw inhangen vanaf het begin. Net heb ik er een belletje ingehangen. Maar zowel het touw als het belletje........ze gaan er met een grote boog omheen. Geduld...geduld.....dat zal hier ook wel weer het geval zijn. ;)

Groetjes!

Mars

Je zult zien, met een week of drie hebben ze de kooi al flink geinspecteerd, maar geef ze even tijd.
Het is al fijn als ze na een dag of 3 de etensbakjes kunnen vinden ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Als ze straks goed gewent zijn, dan gaan ze er vanzelf wel mee spelen. Of niet, maar ze gaan er dan niet meer met een grote boog omheen. Zelf had ik hiervoor een parkiet die maar met 3 speeltjes speelde, de rest keek ze niet naar om. De 2 die ik nu heb, spelen overal mee, hoewel ze allebei hun favoriete speeltjes hebben. Gewoon gedult en uitproberen dus.

lidy64

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik wacht het gewoon af. Ik merk dat het gewoon even duurt voordat ze alles in de gaten hebben. Want inderdaad, het duurde ook een paar dagen voordat ze hun voerbakjes wisten te vinden. Nou, en die weten ze nu hoor....Caro duikt er helemaal in ;D

Het is wel goed voor de mens om parkietjes te nemen, hi,hi,hi.....leren we misschien wat deduldiger te worden.

Groetjes!