Update de bende van Caradow

Gestart door Caradow, januari 28, 2007, 11:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Even serieus, over dat wandelen... Het is niet de eerste dierenarts die dat adviseert...
Timo gaat dagelijks even met mijn vader naar buiten, vindt ie fantastisch!

En ik doe wel eens een rondje met Jim om de flat heen, uiteraard in de (kleine) kooi... Vinden de buren fantastisch (die denk dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb...)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik weet het :)
het is alleen jammer dat de voliere inderdaad niet zomaar het balkon op kan. Dus ze moeten er echt aan wennen dat ze dan in hun gewone kooi moeten. Ik denk dat dat wat lastiger word. Maar dat gaan we soweiso uitproberen. Ze hebben afgelopen zomer toen er nog geen voliere was ook altijd buiten gestaan met mooi weer.

Ik ben bang dat ze niet zomaar vrijwillig zullen overstappen van voliere of speelboom naar kooi, maar ik hoop dat als ze enemaal in de gaten hebben dat de kooi betekend dat ze naar buiten gaan, dat het dan goed is. Coco en Ukkie gingen altijd hele demonstratief IN de kooi zitten zo van en NU willen we naar buiten. Hopelijk trekken ze ook Moppie en Binkie over de brug en hoef ik straks de kooi alleen maar tevoorschijn te halen om ze in de rij te laten staan om naar binnen te gaan ;)

Caradow

De bende zit nu aan de appelazijn in het water. Het valt me mee hoe makkelijk ze dat accepteren. Ukkie nam als eerste een grote slok schudde een keer met zijn koppie zo van: he, het is anders... Om vervolgens nog een slok te nemen.

parkietenfan

Hoi,

Wat vervelend Caradow! Ja ze blijven kwetsbaar onze lieverdjes! Maar met goede zorg komen we inderdaad wel een heel eind :) Moppie is in goede handen en mocht ze in het ergste geval niet oud worden dan heeft ze wel een mooi leventje gehad en dat is toch het belangrijkste. ;)
Het doet mij wel denken aan Binkie hier. Ook zij behoort onder de groep "kwakkeltjes" maar blijft daar voorlopig heel druk en vrolijk onder ;) Ook voor haar doen wij ons best en meer kunnen we helaas niet.
Tussen de periodes van kwakkelen door maakt ze in ieder geval een hele gelukkige indruk en dat vind ik heel belangrijk. Ook hier krijgt ze appelazijn. Veel sterkte en succes met Moppie en de rest. Ook jullie inzet is geweldig en ik sluit me aan bij de groep neuroten  :D

Caradow

Ook hier even een kleine update :)

Moppie haar poepjes zijn van de week weer voor controle geweest ne de gisten zijn allemaal verdwenen! (lang leve appelazijn ;))
Er zitten nog wel veel bacterien in, maar aangezien het op dit moment heel erg goed gaat met de kleine meid en ze aktiever is dan ooit, doen we hier niets aan. Ze komt tegenwoordig zelfs regelmatig even op de hand om te stoeien... ja ze bijt dan, maar het is geen bijten uit venijn, maar echt het stoeien en van ons Mopperke accepteren we dat  :)

Foto's maken word wel erg lastig van de jonge dame... ze komt elke keer OP de camera zitten ipv ervoor ;)