weggevlogen

Gestart door nick, januari 27, 2007, 20:08:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nick

Wat ik vandaag meemaakten was wel heel zielig.
Ik was in een dierenwinkel en zag 2 vogeltjes in een aparte
kooi bij de toonbank.Ik vroeg of ze tam waren en dat waren ze.
Die vrouw die daar werkte haalde hem uit zijn kooi om te laten zien hoe tam
ie was.
Ik vroeg of hij gekortwiekt was en dat was ie.
Maar toen vloog ie door de deur naar buiten.
We hebben nog gezocht maar niet gevonden.
Dat vogeltje was net nieuw in de dierenwinkel en door iemand anders gekortwiekt.
Maar dus niet goed.
Ik vond het zo zielig.

gr nick

ibi

heey

is het vogeltje nu terug of zwerft het ergens buiten.
want ik vind dat dit een domme fout is van de dierenwinkel.
misshcien kan het vogeltje wel tam zijn maar dan haal je hem toch niet eruit.
voorral niet met open deur.
het is nu heel koud en als het parkietje nu nog buiten vliegt weet ik zeker dat hij het niet red.
dit vind ik echt heel erg en onverantwoordelijk.

groetjes

Mars

Hey Ibi,

Als je goed leest, lees je dat het parkietje niet meer gevonden is. Dat betekent dat het dus weg is.

Waarschijnlijk redt het het niet lang in deze kou.

Wat vreselijk!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diiiiido

Jeej...sorry dat ik het zeg maar Hoe Dom ?  :(
Zoiets doe je niet en zeker niet met een deur open!!!
Zielig zeg....

Ik heb wel es meegemaakt dat bij het verschonen van de hokken wel eens een parkietje ontsnapte,
heb een tijdje gewerkt in een dierenzaak.
Maar dan nog...ook de kooien verschonen doe je niet met de deur open!!!
Hopen dat iemand het arme vogeltje gevonden heeft en hij nu ergens warm en veilig zit!  :-* :(

xxx Miriam xxx

ibi

#4
ik hoop het ook maar.
ow jah mars.
ik bedoelde misschien dat hij later nog gevonden is.
je leest in veel topics dat ze onverwachte dingen kunne doen die parkietjes.
en het blijven dieren en zitten vol verrasingen.   :o

Hetty

Jeetje wat een stommiteit!! wat een knullige dierenwinkel! Ik heb er verder geen woorden voor! Ik hoop dat sommige mensen eens een beetje willen nadenken!

Diiiiido

Over weggevlogen en weer gevonden worden gesproken....

Misschien een leuk verhaaltje....  ;)

Een oom en tante van me hadden vroeger ook een parkietje, Joepie.
M'n oom was zo gewend dat Joepie altijd maar op z'n schouder zat dat ie op een dag naar buiten liep om iets in de tuin te doen en niet door had dat Joepie dus op z'n schouder zat....
Helaas vloog dat parkietje dus weg....
Een tijdje later liep hun zoon een paar straten verder op en zag zo Joepie bij mensen in een kooitje voor het raam staan....super toevallig!!
Maar die mensjes hadden dus wel hun Joepie terug!
Dat beessie was zo tam dat ie zich heel gemakkelijk liet vangen!  ::) :P

DarkWolf

Dat is dus iets waar ik verschrikkelijk veel schrik voor heb!
Onze parkiet staat dus ook in de huiskamer, en als er iemand naar buiten gaat steken ze Falkor nooit in zijn kooi! Ik heb al talloze nachtmerries gehad over Falkor die buiten vloog, en ik steek hem dus altijd in zijn kooi. Volgens mijn pa zal hij nooit buiten vliegen omdat hij teveel angst zou hebben. Maar ik zie Falkor op een keer op mijn pa zijn schouder landen, als die net de deur opendoet en dag Falkor!

Hebben ze hun parkiet dan eigenlijk teruggekregen?
Als Falkor wegvliegt, ben ik hem voor eeuwig kwijt..Die is niet zo tam

Diiiiido

#8
Jaja!
M'n oom en tante kregen Joepie natuurlijk zo snel mogelijk terug!!
Echt mazzel....want voor het zelfde geld ben je hem wel kwijt.....was gewoon echt puure mazzel!!!
Je moet gewoon erg oppassen met dat soort dingen!

Ik had voor mijn parkietjes die ik nu heb een parkietje die echt supertam was....
Echt Echt Echt supertam,...dat diertje was helemaal gek van mij ook!
Was ook bijna altijd los....meestal in mijn slaapkamer waar ik dus vaak mijn raam op een kier had...
Op een dag maakte ik me op...en keek ik in mijn spiegel zo naar mijn raam...en zie zo Joey zitten op dat raamhendeltje....
En in een flits dacht ik....shit mijn raam is open!!   :o :o
Ze heeft toen gewoon tijden gezeten op een raamhendeltje terwijl het raam open stond!!
Ik was gewoon in paniek dat het goed afgelopen was.....M'n hart ging tekeer als n gek bij het idee dat ik bijvoorbeeld iets later was....of er iets gebeurt was...!!
Maar dat beessie was zo ontzettend verslaafd en verliefd op mij dat ik soms dacht,stel als ik naar buiten loop,en ze vliegt
weg dat ik haar roep en zo weer binnen of op mijn vinger heb....
Heb het alleen nooit uitgeprobeerd hoor.... ;)

Mjah het blijft een feit dat je ze altijd goed in de gaten moet houden....  :-\

Groetjes Miriam

Mensen let op dat dit geen chatten word
gr Safrena

Trippy

Wat vervelend  :(
Het is inderdaad een stomme fout van de dierenwinkel  >:(
Maar ik hou mijn hart vast in de zomer... we mogen dan altijd de deur openlaten maar dat is nu dus even anders... even wennen dus  ;)
Maar het komt wel goed  ;)

nick

Ja ja,
maar hij was door een bedrijf gekortwiekt, dat bedrijf heeft niet goed z'n werk
gedaan.
Ik raad iedereen aan als je je vogel kortwiekt, zorg er dan wel voor dat het goed
gebeurt.
Want als ie weg vliegt is het gebeurt.
gr nick

Trippy

Als vogels wind onder hun vleugels voelen kunnen ze ookal zijn de vleugels gekortwiekt nog een heel eind komen  ;)

DarkWolf

Sorry als dit even een chat word, maar ik heb nog een vraagje.
Hoe doen jullie het dan in de zomer? Hier staat het schuifraam altijd open, maar er zit wel zo'n muggenraam voor. Maar dan nog, ik heb teveel schrik dat hij daar met zijn poten in gaat blijven hangen + we hebben 4 katten waarvan 1tje echt NOOIT weg gaat en het zou niet de 1e keer zijn dat Victor IN het muggenraam kruipt!
En hem op mijn kamer zetten tijdens de zomer is ook geen optie, want van smorgens tot de namiddag schijnt de zon daar binnen en is het er een sauna!

ibi

eey darkwolf.

je kunt ook gewoon als je in de tuin gaat zitten je vogeltje  ''IN DE KOOI''
mee nemen naar buiten.
bijvoorbeeld naast je zetten op een stoel ofzo zodat je hem goed in de gaten kan houden.
kan de grasparkiet de buitenleven ook mee maken  :P

groetjes

DarkWolf

Ja, maar dan kan hij wel niet vrij vliegen...En de hele zomer in een kooitje zitten is zielig.
En het raam staat hier zowat de hele dag open.

Scotty - Keecko

Hoi DarkWolf,

Bij mij kunnen ze sowieso niet beneden vliegen, omdat we een open keuken hebben en veel planten staan in de kamer. Daarom laat ik altijd mijn vogeltjes op mijn slaapkamer vliegen (en ze staan ook boven, omdat ik daar het meeste ben).

In de zomer wordt mijn kamer ook altijd heel heet, omdat mijn kamer 's middags aan de zonkant ligt. Ik heb wel een paar maniertjes om het koeler te krijgen op mijn kamer.
1) rolgordijn ervoor (dit is een wit gordijn, pal tegen het raam aan. Wit absorbeerd geen licht, dus warmte komt minder snel door het glas heen)
2) ventilatiegaten open, dit zijn zulke kleine gaatjes, waar de vogels echt niet door heen kunnen (zelfs een muis niet ;))
3) als de vogels in de kooi zitten een ventilator aanzetten. (Zelf heb ik niet zo'n ding, maar denk erover om hem aan te schaffen. Deze mag alleen aanstaan als de vogels in de kooi zitten!)
4) plantenspuit!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Ilse

DarkWolf

Ik heb een nogal rare kamer...Vroeger had ik een balkon hangen, dat wil dus zeggen dat ik geen raam heb maar een deur om naar mijn balkon te gaan. Dat balkon is nu weg door verbouwingswerken, maar de deur hangt er nog gewoon in want het is voor de moment onmogelijk om van die deur een gewoon raam te maken (en ook de ramen aan weerszijde van mijn deur kunnen niet open ofzo, en het is voor de moment ook onmogelijk dat te veranderen!)
Een rolluik kan er niet gehangen worden, ik heb dus DONKERblauwe gordijnen hangen (mijn ma heeft er wel paar jaar geleden witte rare dingen voorgehangen) maar dan nog komt gewoon alle warmte binnen.
Dat van die ventilatiegaatjes snap ik niet helemaal ???
En een ventilator hebben we ook niet...

Ik zal moeten afwachten en kijken hoe warm deze zomer wordt...Een plantenspuit ga ik in ieder geval wel zoeken :P Dat lijkt me supergrappig (al denk ik dat ik meer op mezelf dan op Falkor zal spuiten :D)

roha

Als het zomer is en het is warm, dan laten wij de parkieten als ze willen, in de ochtend vliegen.
's Ochtends is het vaak nog koelste moment van de dag. Daarna gaat alles weer open en de parkieten in de kooi.
Ze hebben dan in ieder geval de mogelijkheid gehad om even de vleugels te kunnen strekken.

DarkWolf

Citaat van: roha op januari 29, 2007, 11:52:55
Als het zomer is en het is warm, dan laten wij de parkieten als ze willen, in de ochtend vliegen.
Smorgens slaap ik nog :P Ik ben echt een slaapkop. Voor school sta ik net op tijd op om me klaar te maken en om naar school te vertrekken (om 7u sta ik op, en dat vind ik al vroeg) en onder de vakantie slaap ik meestal tot 11u en wordt ik wakker van mijn sauna-kamer en moet ik meteen de douche onder (zo warm is het daar)
Ja, ik zal wel iets vinden...Tmoet nog sneeuwen eerst!

Mars

Enne... hoe warm denk je dat het zomers in australie is?

Wat ik wil zeggen is: je kunt je parkietjes best even in de warmte laten vliegen en daarna op een koelere plek in de kooi zetten. Constant in de warmte zouden ze moeten kunnen, maar als je een koelere plek hebt, met wat minder vrijheden zou ik daarvoor kiezen.

Gelukkig is het nog lang niet zomer en kennen we ook niet heel hete zomers, dus dat zal wel loslopen... Misschien dat ze dan wel lekker de hele dag gaan badderen om af te koelen.

Oja, donkerblauw trekt net als zwart warmte aan... lichte grodijnen houden de warmte meer buiten, dus misschien kun je er een laken voor spannen?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

#20
Tuurlijk is het in Australiƫ een pak warmer, maar daar is het niet zo drukkend en is het buiten...Nu is het stikheet in een kleine kamer, zelfs al zet ik mijn raam open, het haalt nx uit want dan komt de warmte van buiten gewoon in mijn kamer.

Oke mensen
Dit gaat hier al off-topic
en lijkt al meer op chatten

Graag weer on aub
gr Safrena