Onze Ivory is aan het sterven

Gestart door Maur@, januari 26, 2007, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Gisteren, zondag gaf ik haar echt geen 24 uur meer. Het leek wel of ze epileptische aanvallen had, ging vreselijk krijsen, heel raar met haar koppie schudden en als een gek door de kooi hollen. Dan haalde ik haar uit haar kooi en nam haar bij mij. Dan dook ze met haar koppie in het holletje van mijn elleboog en bleef zo een uur liggen. Dit gebeurde 4 keer gisteren. Vannacht heeft ze bij Daphne op haar kamer gestaan en die werd gek van haar getrek aan de tralies. Vandaag zit ze zomaar op haar stok zonder eraf te vallen. Ze eet normaal, ze heeft geen aanval meer gehad, ze krijst niet meer en roept om de andere vogels. Ze is nog steeds ziek maar niet meer zo erg als de dagen ervoor. We moeten afwachten hoe zich dit verder gaat ontwikkelen. Zouden er dan toch wonderen bestaan.

Ik wil jullie overigens heel erg bedanken voor de steun die jullie geven. Als geen ander weten jullie hoe je je hecht aan een vogel.

CiteerNog een tip: Geef liever geen peterselie aan je parkietjes Volgens mijn vogelarts is dit toch niet zo goed voor hen

Wat grappig onze dierenarts zegt dat het goed is omdat het provitamine bevat die ervoor zorgt dat er vitamine A aangemaakt wordt.

Caradow

Ivory heeft een hele sterke wil zo te lezen! We denken aan je en mocht ze beter worden zou dan heel erg fijn zijn. Mocht ze toch komen te overlijden, dan staan we hier ook voor je klaar om je een schouder aan te bieden. Al met al ene spannende tijd...

Wat de petersdelie betreft, hier zijn de meningen heel erg verdeeld over inderdaad... in dat geval zou ik zeggen  wees er in ieder geval niet te royaal mee...

Trippy

En hoe gaat het nu met Ivory ?? ???
Ben erg benieuwd  ::)

Maur@

Het gaat weer slechter met haar. Gisteren en vandaag is ze weer helemaal de weg kwijt. Ze wil veel en kan steeds minder. Ik gaf haar gisteren geen nieuw stukje gierst en dat vond mevrouw niet goed. Als een gek ging ze met het oude stokje van de gierst gooien en was heel boos. Dat was bijv. weer positief. Maar vanmorgen dwaalt ze weer als een zombie over de bodem van haar kooi.

keobnepo

Ik weet hoe je je voelt. Het doet heel erg veel pijn om je vogeltje zo te zien.

Onze Rossi is ook heel erg ziek geweest en helaas is hij ook overleden. Op een gegeven moment kon ik er niet eens meer van slapen. Als ik hem in de nacht hoorde fluiten (poging deed om te fluiten) ging ik bij hem zitten, al was het midden in de nacht en ging ik hem voeren.
Het ergste vond ik nog dat ik hem elke keer (in zijn zwakke toestand) moest vasthouden en hem gedwongen antibiotica moest voeren. Hij keek me dan met zo een blik aan van: waarom doe je dit nou? Ik vond het ontzettend erg.

Ik hoop dat het alsnog goedkomt en in de tussentijd leef ik heel erg met je mee!

Mars

O jeetje, ik had al een tijdje niet meer gelezen hoe het ging, omdat ik dacht dat je vergiftigingstheorie wel eens zou kunnen kloppen. Maar niet dus...

Wat erg om je parkietje zo te zien heen en weer schommelen tussen aardig gezond en behoorlijk ziek...

Sterkte ermee.

groeten Marcia

Ps: ben je naar een DA geweest?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Joske

Wat vervelend allemaal :(
Hopen op een wondertje...

kekavo

Ojee, dat is vreselijk! Niets is erger dan een ziek huisdier.  :(
Sterkte met hem!

Ingrid

Helaas heeft Ivory het niet gered....
Zie dit topic