niet meer op de hand

Gestart door NoNNePoN, januari 29, 2007, 12:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

ik had nog één laatste vraag

chucky is heel goed tam, dus wij dachten hij mag lekker vliegen, dit is nu al zo'n 2 dagen aan de gang
maar sinds gister doe ik mijn hand in de kooi,om hem er van de laten eten (trosgierst) en nu wil die niet meer op mijn hand zitten. hoe kan dit?
hij deed het eerder wel,hand in de kooi en hop meneer zat er op
sinds het vliegen doet hij dat niet meer

waar zou dat door kunnen komen?

Mars

Chucky geniet van zijn nieuw verworven vrijheden! Ik weet niet of je hem meteen de hele dag hebt laten vliegen en of het deurtje de hele dag open staat? Maar misschien moet je het vliegen opbouwen: dus even een uurtje uit de kooi en dan er weer in.

In ieder geval heeft Chucky aan de vrijheid geproeft en heeft hij blijkbaar zoiets van 'je bekijkt het maar'. Ik zou mijn parkietje dan eerst weer laten opstappen en dan pas laten vliegen.

Ook hier is zoiets gebruikelijk. Als ik het deurtje van de kooi open doe, komt Jim in de ingang zitten, speelt even met mij op mijn vinger of schouder en mag dan pas doen wat zij zelf wil. In de kooi stapt ze niet echt goed op, dat is haar domein, maar daarbuiten stapt ze netjes op. En dus weet ze daar haar plaats.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NoNNePoN

ah ok das een goeie tip, bedankt :D
hij heeft nog niet zo lang gevlogen, maar vijf minuutjes steeds, en toen heb ik hem op de vinger gedaan en na binnen getild.
Nu staat het kooitje de hele dag los,maar hij komt er niet uit zichzelf uit.
maar ik zal doen wat jij zegt,kijken of het werkt

(hij heeft ondertussen wel weer van mijn hand gegeten,maar zal proberen of jou tip werkt)

bedankt :)

keobnepo

Citaat van: Mars op januari 29, 2007, 12:49:36
In de kooi stapt ze niet echt goed op, dat is haar domein, maar daarbuiten stapt ze netjes op. En dus weet ze daar haar plaats.

Datzelfde heb ik met Mini ook. In de kooi stapt hij dus echt niet meer op. Maar daarbuiten huppelt hij vrolijk naar mijn uitgestoken vinger als ik hem roep en 'hup' op mijn vinger, geen enkel probleem. Ik ben dan dus ook steeds aan het proberen hoe ik hem naar buiten krijg:

Ik heb zijn speeltjes dan aan de buitenkant van het poortje gehangen en na een paar dagen aankijken, ging hij gisteren eindelijk naar buiten, op het poortje en heeft daar een beetje geknabbeld aan de gierste en met zijn speelgoedjes gespeeld....dus het komt wel, maar je moet gewoon oefenen en veel geduld hebben..

Mars

En als je nu wat lekker voor het deurtje houdt, met je hand er onder? Dan stapt mini vast zo op! Jim in ieder geval wel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NoNNePoN

hallowww

ja het gaat al beter hoor :D
hij vind het nog iets wat eng,maar hij komt wel op mijn hand
en ik zet hem dan op zijn speelboompje,of boven op de kooi :D