Opvoeding van Skipper en Caro

Gestart door lidy64, januari 26, 2007, 17:36:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Timo doet het sinds een weekje pas (das dus na 11 weken bij mij), maar die heeft dan ook verzachtende factoren (vleugelblessure). Een heel mooi gezicht: ongeveer tien cm er vanaf gaan zitten en dan zo ver mogelijk naar voren leunen bijna liggend op de stok, om maar vooral niet te dicht bij te hoeven komen!

Het komt vanzelf. Maar na een weekje is best vlug, ook als ze wel in goede gezondheid zijn (daarmee bedoel ik, dat het niet eerlijk is om Timo er mee te vergelijken.)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lidy64

#21
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. Het gaat best heel goed! Skipper komt binnen een halve minuut al uit mijn hand eten als ik iets voorhoud. Ook Caro heeft dat al een paar keer gedaan, alleen veeeeeel voorzichtiger. Skipper heeft ook al een paar keer Op mijn hand gezeten om bij de trosgierst te kunnen komen. Dus nog niet bewust opstappen zeg maar. Maar elke dag gaat het makkelijker ;D.
Wij zijn inmiddels zo enthousiast met de parkietjes, dat we nu in afwachting zijn van nog 2 parkietjes. De moeder (bij een hobbykweker) heeft eieren gelegd en 3 van de 8 zijn er inmiddels uitgekomen. Eentje uit dit nest is voor ons en misschien wel 2 als ze allemaal uitkomen (wij zijn dus nr 7 en 8). Dat is helemaal superleuk. Dan krijgen we ze dus nog jonger dan Skipper en Caro. We houden ze in een aparte kooi, want ze zijn eigenlijk voor onze dochter. Misschien dat we ze t.z.t. alle 4 bijelkaar zetten in een kamervoliere, maar dat zien we wel.
Dus we zijn in blijde ver-/afwachting van nog 2 van die leuke vogeltjes!

Groetjes,
Lidy

Typefout hersteld. Gr. Ingrid

lidy64

Nou het gaat super met Skipper en Caro!! Beide vogels komen inmiddels op mijn hand zitten en eten dus ook uit mijn hand. Ze peuzelen het echt tussen mijn vingers uit. Helemaal leuk. Skipper komt zelfs zitten terwijl ik nog niet iets lekkers vast heb. Dat krijgt hij dan natuurlijk als beloning. Nog even een paar daagjes dit oefenen, en dan is in iedergeval Skipper klaar voor zijn 1e vlucht!
Tjongen wat valt dat allemaal mee zeg, dat tammaken. Ik heb ze pas 2 weken! Ik dacht echt dat het met 2 parkietjes te gelijk veel langer zou duren. Ze hebben trouwens ook nog nooit gebeten. Betekent dat dat het geen bijtertjes zijn? Het lijkt mij, dat hoe tammer ze worden, hoe minder ze bijten. Of is dat te simpel gedacht? Ik snap dat ze altijd wel eens kunnen bijten als ze schrikken of zich bedreigd voelen, lijkt me logisch. Maar tot nu toe hebben Skipper en Caro dat nog nooit gedaan.