Dichte neusgaatjes...Timo nu ook al verkouden?

Gestart door Mars, januari 24, 2007, 11:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hmm... houdt het nu nooit op? Ik zie net dat de neusgaatjes van Timo helemaal dicht zitten. Dan is hij verkouden, neem ik aan?
Hij niest of snuift niet (een beetje lucht wegblazen). Is dat erg? Moet ie nu weer antibiotica?

Nou ja, ik heb in ieder geval morgen een afspraak bij de DA om het verband te verwisselen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Wat bedoel je met helemaal dicht? En zit het dicht met slijm, of schilfers...

En ach, morgen kom je bij de DA, maak je niet gelijk te veel zorgen lieverd!

ibi

heey marcia.

ik neem aan dat je parkiet ook niest toch.
gellukig dat je direkt naar de dierenarts.
voor een vogel kan het altijd nog te laat zijn

groetjes

karin v h

#3
Hallo Marcia,
Zitten de neusgaatjes helemaal dicht.... Hoor je hem ook ademhalen?
Hou het goed in de gaten en weer een vraagje voor de dierenarts morgen.
Sterkte.
groetjes karin

P.s. ik heb net een stukje zitten lezen op een andere site over kruidenthee.
Lees het maar eens.
http://www.parrotbunch.com/kruidenthee.htm

Mars

#4
De gaatjes zitten dicht. Niet met schilvertjes, maar waarschijnlijk met opgedroogd slijm, meer een soort propje. Verder heeft hij geen verkoudheissignalen. Hij niest dus ook echt niet en er komt geen rotzooi uit zijn neusgaatjes (voor zover dat kan).

Maar ik bedenk me net, dat zijn neusgaatjes misschien al die tijd al zo zijn. Ik vraag het straks wel even aan de DA. Jullie horen het nog wel...

Ps, Karin: In het boekje van Hooimeijer wordt er ook als advies gegeven om kruidenthee te geven. Zo uit mijn hoofd geeft hij dezelfde kruidenthees aan. Het leuke aan je link is dat het vertelt welke werking ze hebben.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Maar het rare van die links over kruidenthee vind ik dat het nogal moeilijke diagnoses zijn.
Ben benieuwd wat de dierenarts zegt van die neusgaatjes.
Bij mij heeft 1 parkietje het ook eens gehad helemaal in het begin stadium en toen heb ik het heel voorzichtig met een stomp puntje opengemaakt (dit was een zeer tam vogeltje en die vond het niet erg!), maar ik zou het niet iedereen adviseren hoor om zelf te doen! Je moet echt heel handig zijn en een rustig parkietje hebben.
Groetjes karin

Mars

Hoi,

Ik ben net bij de dierenarts geweest, maar heb haar zelf eigenlijk niet gesproken. Ze nam meteen Timo uit de wachtkamer mee en heeft zijn verbandje verschoont. En toen hij klaar was, kreeg ik hem weer mee. Dus helaas heb ik haar niet over de neusgaatjes gesproken, maar ik ben er ook al wat geruster op. Hij heeft verder geen verkoudheidsverschijnselen. Mocht het nu wel de komende dagen veranderen dan weet ik inmiddels de weg naar de dierenarts te vinden.

Haha, ze herkennen mij er al, da's geen goed teken he?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Nee, als ze je iedere keer herkennen is geen goed teken (ook niet voor de portemonnee). ;)
Hou het wel goed in de gaten die neusgaatjes want ze moeten niet echt potdicht zitten. Ademt hij niet door zijn snavel? ???
Groetjes karin