Parkietje gevonden

Gestart door tibogoderis, januari 18, 2007, 19:28:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tibogoderis

Hoi

Vandaag is er een parkietje tegen de ruit van mijn opa zijn raam gevlogen. Het was vanavond. Ik woon in oostende en het is in Mariakerke gebeurt. Ik heb het parkietje nu bij mijn ander vogeltje gestoken en als er geen reactie komt laat ik et daar ook zitten. Maar voor alle zekerheid post ik het toch hier. Ik zou zelf ook graag mijn parkietje terug hebben moest het zijn weggevlogen.

Tibo

ps: Hoe kan ik zien hoe oud hij ongeveer is?

Corien

Je kan aan het vogeltje zien dat hij jong is, als hij nog helemaal zwarte oogjes heeft, streepjes op het koppetje en nog niet heel erg felle kleuren (dit begint na de 1e rui) en een zacht gekleurde neusdop. Je kan het parkietje met foto ook op marktplaats zeten, daar kijken heel veel mensen op.
Groetjes

tibogoderis

Zal ik doen. Ik vrees wel met die storm van gisteren. Er zal ergens een voliere stuk geslagen zijn. Zo'n licht vogeltje kan dan ver vliegen. Ik zal een foto nemen en ook hier op het forum plaatsen. Kunnen jullie eveneens zijn leeftijd eens schatten. Hij zit wel bij een veel jongere parkiet die in zijn puberteit zit. Zou dit kwaad kunnen?

Tibo

Mars

Het kan geen kwaad dat je hem bij een andere (jongere) hebt gezet. Mits hij natuurlijk gezond is. En ze moeten elkaar wel een beetje aardig vinden (dus geen ruzies waarbij ze elkaar de hele kooi door jagen). Als je het gevoel hebt dat het niet helemaal goed gaat, moet je het even laten weten, veel forumleden hebben wel een tweede kooitje die je misschien even kunt lenen.
Hoe gaat het met hem? Geen tekenen van ziekte? Eet hij goed?
Je kunt natuurlijk even zijn foto verspreiden bij wat supermarkten in de buurt en hem op marktplaats zetten (onder gezocht).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tibogoderis

#4
Hoi

Hier is een foto. Hij eet goed en speelt ook al in het kooitje. Daarjuist zat mijn wit parkietje aan zijn kopje te krabben, ze komen dus allesins overeen. Hij is niet bang van mijn hand want hij bleef zitten maar heeft er wel in gebeten, maar dit komt wel in orde. Het is de blauwe parkiet. Ik heb ook nog meer foto's als het helpt.

http://img154.imageshack.us/my.php?image=p1030300dg7.jpg
ps: kun je even de leeftijd schatten?


Mars

Het parkietje is in ieder geval ouder dan 4 maanden (het heeft zijn eerste rui gehad). Veel meer dan dat kun je helaas niet zeggen: het kan meerdere jaren oud zijn, maar ook maar 5 maanden.

Het is wel een mooi parkietje! En mocht er niemand voor komen, een goed vriendje voor je andere parkietje. Zo te zien is het gevonden parkietje een mannetje en je eigen misschien wel een vrouwtje, maar dat is nu nog lastig te zien.

Wacht maar even af wat de overige forumleden schrijven!

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Hoi Tibogoderis,

Je hoeft niet in elke post dezelfde vraag over de leeftijd te stellen ;).
Het is een ouder parkietje, zoals Corien al schreef, een jong parkietje heeft de streepjes nog op zijn koppie en zwarte kraaloogjes.
Dit parkietje heeft al wel een witte iris en de streepjes op zijn koppie zijn al verdwenen. De leeftijd is niet meer te schatten nu, hij (het is een mannetje - blauwe neusdop) is in ieder geval ouder dan 8 maanden.

Groetjes, Ingrid

Danielle

Nog even ter aanvulling;
Het is ook belangrijk om het aan de stichting Amivedi te melden dat je een parkietje hebt gevonden en aan de dierenbescherming. Hier bellen de meeste eigenaars naar toe bij vermissing. Niet iedereen kijkt in supermarkten of op marktplaats.
En mocht zich niemand meer melden.... heel veel plezier dan met je nieuwe vriendje.

mickael

Hji lijkt heel erg op mijn parkietje.....maar hij zit gelukkig nog in zijn kooitje ;)

Ik hoop dat je de eigenaar(esse) nog kan vinden. Lijkt me vreselijk als één van ijn parkietjes wegvliegt...

Moppers

Heb ik het goed begrepen dat je in België woont?
Zo ja, dan zijn daar vast andere instanties dan Amivedi (Amivedi is een organisatie die gevonden en kwijtgeraakte dieren gegistreert en zo dieren en baasjes weer probeert te herenigen). Maar tot welke instantie je je dan wel moet richting weet ik niet. Maar ik ben er vrij zeker van dat ze je dat wel kunnen vertellen op het politiebureau.
Succes!

tibogoderis

#10
Naar het politiekantoor ga ik beslist niet. Mijn moeder is eens gegaan voor haar huissleutels die gestolen waren en haar portefeuille en de politie lachte haar vierkant uit, laat staan dat ik aankom met een parkietje die toegekomen is.

Mensen
Dit begint al meer op chatten te lijken
en chatten doen we in de chatroom
gr Safrena

Danielle

#11
In belgie heb je toch ook wel een dierenbescherming, of niet? Dan kan je die bellen en hoef je niet naar het politiebureau.

Ja ook in Belgie zijn er dierenbeschermingen
waar we naar toe kunnen.
gr Safrena