Achter spiegel.

Gestart door Sharon, januari 23, 2007, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sharon

Hallo,

Vandaag was de dag dat wij tico gingen halen ons parkietje, alles ging goed en zij/hij heeft ook al wat getjielpt vandaag.
Mijn vraag is of het wel goed is dat hij de heletijd achter de spiegel zit.

Ik weet dat hij denkt dat er een andere parkiet zit maar vind het zo zielig dat hij zich erachter gaat verschuilen. Hij heeft overgens ook nog niet gegeten en gedronken maar zoals ik al had gelezen komt dat ook wel dik in orde.

Groetjes Sharon & een snavelkus van Tico

Sonja

Hoi Sharon,

Wat leuk dat je nu je parkietje hebt! ;D

Je hoeft je geen zorgen te maken, dat Tico nu nog veel bij de spiegel ziet.
Alles is vreemd voor hem, en niets herinnert hem aan de omgeving waaruit hij komt.
Hij ziet een vriendje in de spiegel, en vindt daar wat troost bij, waardoor hij zich ietsje minder onzeker voelt.

Laat hem maar lekker zitten, als hij wat meer gewend is, gaat hij de rest van de kooi ook verkennen. Je kunt hem een lekker stukje trosgierst geven, op de plaats waar hij het meeste zit.  :)

Veel plezier met je lieve parkietenvriendje!

Groetjes, Sonja.

Sharon

Hallo,

Ze hadden in de winkels geen trosgierst meer!
Kan ik hem met want anders verblijde denk je ?
Stuk schoongewassen witlof?

Dan laat ik hem maar achter de spiegel zitten ja! Hij is al redelijk tam komt al op je vinger zitten enz.
Vind het alleen eng als hij door de kooi gaat fladderen ben zo bang dat hij zichzelf pijn doet!

maarja dat zal wel gewoon bezorgdheid zijn.
Hoelang denk jij dat ik moet wachten voor hij de kooi uit kan?
omdat hij door de vorige eigenaar al redelijk handtam is gemaakt [9 wekenis hij nu]
Ik zal hem eerst nog 2 dagen aan de kooi laten wennen en dan kan ik zijn dakje eens openzetten met de zitstok erop misschien dat hij dan zo langzaam naar buiten gaat :)

Groetjes! Trouwens even offtopic sonja hoe gaat het met je knijntjes?

XX Sharon Tico en punkie [konijn]

Sonja

Hoi Sharon,

Het is niet zo erg dat je nu niet meteen trosgierst kan geven.
Morgen is ook vroeg genoeg. ;)

Je kunt je parkietje uit de kooi laten als hij echt heel goed handtam is, en zonder aarzelen op je hand komt, en blijft zitten. Op deze manier kun je hem ook weer op je hand terug de kooi in zetten.
Er is al veel hierover geschreven op de site en het forum. ;)

Denk er goed om, dat je wel voorzorgsmaatregelen neemt, voordat je Tico de huiskamer laat verkennen, kijk maar even bij deze link:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Sonja.

P.S. Off topic: Met Rakkertje gaat het niet zo goed, ze is al 3 weken erg ziek. :(
                    Meer daarover zal ik je binnenkort in een pb schrijven. ;)



Sharon

#4
Hoi sonja,

Oke dan zal ik morgen kijken voor trosgierst. De 2 deur verder wonende buurvrouw heeft ook nog trosgierst maar die geeft ze vrijdag aan ons omdat me moeder dan jarig is.

Dus ik moet gewoon nog een beetje oefenen met tico hij komt al snel op me hand zitten zodra mijn vinger onder zijn buikje komt hopt hij erop. Ja dat op de site had ik ook al gelezen ja!

En wij hebben rolluiken dus dat zit wel snor en anders laten we tico het s avonds er even 15 minuten uit en dan steeds meer opbouwen. Omdat ik wil dat er iemand bij hem is en niet dat ik in de keuken ben ofz omdathij een open trap hebben en hij zo naar boven kn vliegen. De deuren zijn altijd dicht dus daar niet van maar nie dat ik hem overal zoek en meneer/mevrouw boven aan de trap ziet te genieten!

Hahahaha

Groetjes Wij..

Off topic! : Ja is goed dan zal ik wachten op je bericht! pff is minder he altijd ook wat he :(
                Hierzo ook!

ibi

eeey,

als je parkietje later ook nog achter de speigel zit
en hij is helemaal gewend aan jullie is dit ook een
teken van eenzaamheid.
toen je hem kocht zat hij toen bij andere parkietjes???
mijn vogel had dit ook en ze zeiden ook dat hij eenzaam was nu heb ik en vriendje en ze zijn nu samen vrolijk.
voor dat fladderen in de kooi hoef je niet zo bang voor te zijn.
een vogel weet hoe hij moet vliegen   ;)
misschien dat je de trapdeur dicht kan doen als jullie dat hebben.
owjah je kan wat witlof geven wel goedgewassen bijna alle fruuitsoorten en groente maar geen avocado.
hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes

Sharon

Hallo ibi!

Ja dankjewel. Ik ben gewoon een beetje overbezorgd!
Ik heb tico pas van gister dus hij zal zich wel een beetje terugtrekken.

Ook stond hij net een tijde op 1 poot maar had gelezen dat dat volkomen normaal was,

Vandaag is hij helemaal wakker hij is sinds nu eigenlijk hele tijd aan het tjielpe wel nog niet echt hard maar gewoon lekker. komt waarschijnlijk omdat ik muziek heb opstaan!

VAnmorge toen ik aan het zingen was ging hij knarsen fluiten en met de oogjes knijpen dit is een teken dat hij zich goed voelt he ? Hij zat wel bij andere parkietjes ja toen ik hem OVERKOCHT.. hij is namelijk al 9/10 weekjes oud. maar wel al redelijk tam

Groetjes sharon en tico!
<< heb net een kleine afbeelding van tico geplaats

Scotty - Keecko

Hoi Sharon,

Zo te horen is Tico helemaal op zijn gemak bij jullie :)

Citaat van: Sharon op januari 24, 2007, 12:58:39
... Ook stond hij net een tijde op 1 poot maar had gelezen dat dat volkomen normaal was, ...

Ja, dat is normaal. Je parkietje is aan het ontspannen :)

Citaat van: Sharon op januari 24, 2007, 12:58:39
... VAnmorge toen ik aan het zingen was ging hij knarsen fluiten en met de oogjes knijpen dit is een teken dat hij zich goed voelt he ? ...

Je parkietje voelt zich inderdaad op zijn gemak. Ga vooral door met zingen :-X

Tico is een mooi parkietje.

Groetjes, Ilse

Sharon

Hallo ilse!!

Pff gelukkig ik maak me de eerste week om alles z;n zorgen he!
Bang dat de kleine wat heeft! Hij had ook nog niet gegeten maar zodra ik met een lepel en eten in de kooi kom eet hij wel.. beetje raar.

hij komt ook niet van zijn stok af.. Maar dat zal nog wel even duren hij vind dat nu zijn plekje.
En die spiegel is de beste vriend :P

Hahah ja mijn moeder zei ook al ga maar door met zingen vind hij leuk hahaha terwijl ik niet echt geweldig kan zingen maar gelukkig waardeert tico het wel! Ook als ik met mijn kop heen en weer gaat heb ik het gevoel alsof hij dat na wil doen en gaat heel gek bewegen op zijn stokkie! haha

Groetjes Sharon en Tico :-*

ibi

heey

nu ik dit allemaal lees wat ik nu al dat het allemaal goed gaat komen
de vogel voelt zich bij jou op zen gemak en is blij.
en zit op 1 pootje dat is een teken dat hij niet ziek is en ontspant.
ga zo door    ;D ;D
groetjes ibi

Sharon

We gaan zeker zo door!

alleen een vraag he met het nog beter handtam maken laten jullie de parkiet toch gewoon in de kooi he?
Zijn jullie nietbang dat hij de kooi uitvliegt wat dat wou hij vandaag al 3x proberen toen ik hem trosgiert enz wou geven!!

Groetjes xx En een snavel van tico

ibi

heey sharon,

parkieten mogen uit de kooi als ze handtam zijn
dat is gezond en blijven te vit.
kunne ze wat door het huis fladderen.
hij zal wat livelings plekjes zoeken en als hij honger heeft zal hij het kooitje zoeken en naar binne gaan om te eten.
wees er wel bij om je parkietje in de gaten te houden.
hoe nog wat tips


Sluit ramen en deuren
Doe vitrage of overgordijnen helemaal dicht!
Zorg dat er geen kaarsen branden in de kamer
Zet schalen, vazen of pannen uit de kamer
Open keuken: zorg dat de kookplaat is afgekoeld
Loslopende huisdieren moeten uit de kamer
Verwijder giftige kamerplanten!

groetjes ibi