Gaan broeden

Gestart door KiimmBiimm_, januari 21, 2007, 17:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

roha

Citaat van: KiimmBiimm_ op januari 23, 2007, 15:42:05
dit bericht word waarschijnlijk verwijderd.
maar wat ik ook doe of zeg, ik krijg alleen maar commentaar ;)
ik vind het jammer, want ik heb dit allemaal besproken met een ervaren kweker.
en mango was toen geen 3 weekjes.
de kweker heeft zich vergist in de leeftijd, dit ging over een ander parkietje wat ik in eerste instansie wou, mango is nu ruim een jaar oud,

Ik heb je berichten ook maar eens doorgelezen, omdat ik het allemaal maar vreemd vind (en ik vind niet snel iets vreemd ;)). Uit je berichten haal ik toch duidelijk dat je parkietje Mango uit het nest is gekomen. Er staat nergens beschreven dat je een parkietje Mango  8 a 9 maanden was!
Iets klopt er gewoon niet, misschien dat de kweker zich opnieuw heeft vergist? ;)

Je wilt eerst een binnenvoliere, dan weer een buitenvoliere en de ene gedachte is nog niet verdwenen en de andere gedachte komt op en wordt verwezenlijkt.
Ik denk dat je je gedachten maar eerst eens moet zetten op je plan van de buitenvoliere. De verzorging van parkieten in een buitenvoliere is nog meer werk. Er komen vele extra's bij die je binnen niet hebt. Wat denk je van virussen of simpel de kat van de buren!!
En als je dat een paar jaar onder de knie hebt kun je wel eens opnieuw bekijken of je wilt gaan kweken met deze vogeltjes.

Geniet eerst eens van je 8 parkieten en laat je parkietjes ook eerst eens lekker van het leven samen genieten!!
Dit is geen commentaar, maar ik wil je wel attenderen op het feit dat je veel te veel en veel te snel met je parkieten wil. Take your time!! Je kan nog je hele leven een keertje gaan kweken met parkieten.

ibi

#21
heey,


Citaat van: roha op januari 23, 2007, 18:33:39
Ik heb je berichten ook maar eens doorgelezen, omdat ik het allemaal maar vreemd vind (en ik vind niet snel iets vreemd ;)). Uit je berichten haal ik toch duidelijk dat je parkietje Mango uit het nest is gekomen. Er staat nergens beschreven dat je een parkietje Mango  8 a 9 maanden was!
Iets klopt er gewoon niet, misschien dat de kweker zich opnieuw heeft vergist? ;)

Je wilt eerst een binnenvoliere, dan weer een buitenvoliere en de ene gedachte is nog niet verdwenen en de andere gedachte komt op en wordt verwezenlijkt.
Ik denk dat je je gedachten maar eerst eens moet zetten op je plan van de buitenvoliere. De verzorging van parkieten in een buitenvoliere is nog meer werk. Er komen vele extra's bij die je binnen niet hebt. Wat denk je van virussen of simpel de kat van de buren!!
En als je dat een paar jaar onder de knie hebt kun je wel eens opnieuw bekijken of je wilt gaan kweken met deze vogeltjes.

Geniet eerst eens van je 8 parkieten en laat je parkietjes ook eerst eens lekker van het leven samen genieten!!
Dit is geen commentaar, maar ik wil je wel attenderen op het feit dat je veel te veel en veel te snel met je parkieten wil. Take your time!! Je kan nog je hele leven een keertje gaan kweken met parkieten.
hier ben ik het mee eens.
inderdaad we verbieden je niks maar dit is geen goed begin voor het popje.
een parkietje heeft pas de goede leeftijd om te broeden tussen de 1-5 jaar,
en ik heb gelezen dat ze net uit het blok is.
en in je vorige post is ze 1 jaar.
misshcien heeft de kweker iets verkeeds gezegt maar in de vorige post heb ik gelezen dat ze drie maanden is.
trouwens 8 parkieten is toch best veel en je wil een buitenvoliere kopen.
dit word iets te veel voor de parkieten omdat ze naar een andere kooi moeten en hier  moeten ze al aan wennen.
en dan heeft je popje nog wel een kuiken bij zich
of heb ik dit dan verkeerd gelezen??

groetjes

Oke mensen
Bij deze weet KiimmBiimm
wel hoe we erover denken
hopelijk maakt ze de juiste keuze
gr Safrena