teentje Frummel gewond

Gestart door Annika, januari 21, 2007, 13:41:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Dat was gisteravond even flink schrikken. De parkietjes waren los, ik loop even naar de kooi en ik zie ineens allemaal bloed aan de tralies en zitstokken  :'(  Ik keek even goed en zag dat het het pootje van Frummel was. In eerste instantie dacht ik aan een ruzie, alhoewel we geen herrie hadden gehoord. Even goed kijken en toen zag mijn vriend dat ze zichzelf verwond had aan de schroef van zo'n puimsteen zitstok  :( Ik weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft, maar het leek  me in ieder geval verstandig om haar pootje en buikje wat schoon te maken met een vochtig watje. Hiervoor moest ik haar echter goed vastpakken en dat vond mevrouw echt helemaal niet leuk! Zo tam als ze is, dit wat niets.
Daarna heb ik haar terug gezet in de kooi maar als snel bleek dat het weer aan het bloeden was. Vledder was haar ook steeds aan het verjagen (stoute mams  >:() en ze zat hartstikke te trillen. Ik heb haar in een handig even bij me gehad zodat het hopelijk zou stoppen met bloeden, ik voelde haar door de handdoek heen trillen en was echt even bang dat ze in shock zou raken ofzo.  Soms deed ze toch even haar oogjes dicht maar niet voor lang. Toen ineens besefte ik me dat ik natuurlijk een extra kooitje heb staan op zolder voor noodgevallen, dus die gehaald en haar erin gezet. Dit was het ook niet, want ze ging als een wilde door de kooi klimmen. Kleintje er bijgezet en toen werd ze rustig, elkaar kroelen etc  :-*
Later werd het bloeden gelukkig minder en vanmorgen was het goed opgedroogd.
Ik had het vermoeden dat ze mij niet bepaald leuk meer zou vinden door het vastpakken, want gisteravond raakte ze in paniek als ik met mijn hand in de buurt kwam, maar gelukkig is het nu al weer beter. Ze stapt weer op, komt na een vingerknip aangevlogen en geeft soms weer kusjes  :-*

Dit wou ik gewoon even kwijt  ::)

Groetjes Annika

Mars

Dat is schrikken. Blij dat het beter gaat!

Hopelijk blijft het wondje dicht...  :D

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Gelukkig maar dat je er zo snel bij was :)

Dat lijkt me inderdaad erg schrikken als je zo'n bloedend pootje ziet...
Gelukkig dat het wondje nu dicht is en dat Frummeltje al weer bezig is met opstappen. Hopenlijk blijft het wondje dicht :)

Groetjes, Ilse

Danielle

Dat lijkt me inderdaad schrikken  :o.
Als ik zo iets zou maken zou ik echt in paniek raken, denk ik.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan, ben blij voor je  :)

Lijntje

Blij om te horen dat het met een sisser afloopt! Wat ik wel heel leuk vind is de naam van je vogeltje, Frummel.. Klinkt voor mij zo lief, omdat ik vroeger een konijntje had die ook zo heette.. Was ik dol op, haha!
Hoop dat het pootje niet meer gaat bloeden!

parkietenfan

Jeetje Annika, dat is inderdaad schrikken :o Gelukkig dat het wondje nu dicht is. Het had ook niet veel langer moeten duren denk ik vooral omdat ze begon te trillen. Ze kunnen volgens mij maar heel weinig bloed missen. Maar gelukkig is het goed gekomen. Ik zou geloof ik een beetje in paniek raken, goed van je dat je zo rustig bent gebleven :)
Hopelijk gaat het niet meer open. Groetjes

Annika

paniek heeft geen nut  ;) :-X

In ieder geval is ze nu weer als vanouds en het wondje is dicht.

Het trillen was denk ik meer door het vastpakken dan door het bloeden zelf, al kun je dat natuurlijk nooit helemaal zeker weten.

Wat betreft bloedverlies, ze hebben natuurlijk niet zo veel, maar het lijkt ook vaak erger dan het is.

Met Vledder heb ik het een keer gehad dat we haar net naar de vakantie oppas hadden gebracht en de dag dat we zouden gaan rijden werden we gebeld dat ze erg aan het bloeden was geweest.
Wij dus nog gauw langsgegaan, heeeele kooi onder het bloed, spetters op de tafel etc  :o Het zag er echt vreselijk uit. Dierenarts gebeld en die zei dat er vermoedelijk vrij weinig aan te doen was, het was haar kontje (had ik doorgegeven) waar ze hoogstwaarschijnlijk aan heeft zitten bijten.  Het bloedde toen trouwens al niet meer.
We zijn dus 'gewoon' op vakantie gegaan en 's avonds kregen we een smsje dat mevrouw alweer zat te kwebbelen en zelfs had gevlogen  ;D  Dat was echt een ontzettende opluchting!

Groetjes Annika

ibi

hallo,

oei oei dat zou me echt schrikken lijken en dat is het ook.
haahha parkiejtes vergeten snel dat soort dingen en spelen gewoon weer verder.

groetjes ;)

karin v h

Hallo Annika,
Ja, je weet nooit wat zel allemaal uitspoken in een kooi en er zijn altijd verscholen gevaren.
Blij dat het met een sisser afgelopen is en dat het wondje nu weer dicht is.
Zo zie je maar het spreekwoord klopt wel 'een ongeluk zit in een klein hoekje'.... ;)
Groetjes karin

smartie

Ja, maar wat nu te doen met de schroef van de puimsteen stok? Is deze erg scherp? Want degene die ik heb (lichtblauwe) daarvan is de schroef bot. Uiteraard kunnen ze zich overal aan bezeren als ze erg onvoorzichtig zijn. Ik stoot tenslotte ook weleens mijn teen tegen de salontafel als ik even niet oplet. Volgens mij kan dit bij parkieten ook gebeuren, maar het is natuurlijk wel fijn om risico's zoveel mogelijk uit te sluiten!

Blij dat het goed is afgelopen...

Annika

je hebt een goed punt Smartie.

als ik het zo zie is de schroef echt niet zo scherp, maar ik denk dat ze er ergens tussen heeft gezeten. Tja, helaas kan dat bij veel dingen.
Het is overigens weer helemaal heel en het gaat weer fantastich met haar!