opfokvoer

Gestart door bayko, januari 17, 2007, 11:57:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Hoi mensen even een vraagje die ik niet kan vinden.
Ik heb gelezen dat je opfokvoer moet geven. Is dat al voor de eitjes uitkomen of erna ??
dank alweer
Richard

Safrena

#1
Hey Richard

Opfokvoer????

Wat bedoel je daarmee.

Bedoel je extra krachtvoer (eivoer) en extra vitamintjes?
Dat moet je parkietje al krijgen nog voor ze haar eitjes had gelegd. Je popje heeft dat echt nodig voor, tijdens en tot eventjes na de broedperiode.

Iedere dag eivoer tot haar beschikking hebben, iedere dag verse groentjes of fruit en roosvicee vruchtenmix (gele dop) door het drinkwater.

Bedoel je echter opfokvoer (handopfok)?
Dat moet je in huis hebben, mocht je popje haar kleintjes geen eten geven. Maar dat moet je niet geven aan je popje.
Dit moet alleen gegeven worden aan de kleintjes als ze geen eten krijgen van mam en paps.
als de kleintjes goed eten en voldoende eten krijgen van mams moet je het niet bijgeven

Vele groetjes

bayko

Safrena dank,
Het is inderdaad niet de bedoelling dat ze met de hand gevoerd worden. Geis voert Bayko de heledag door dat gaat wel goed denk ik. Ik had ergens gelezen dat de kleintjes opvokvoer nodig hadden (bij dat ik hier de vraag heb gesteld. Eivoer enz krijgen ze eigenlijk constant Fruit moeten ze niet eigenlijk alles wat anders is en niet in het voerbakje ligt is niet goed.
Kijken of er morgen een nieuw pietje is.
Groetjes
richard.  ;D