Buiten Voliere Gezocht!!!

Gestart door KiimmBiimm_, januari 11, 2007, 21:41:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Halloo..
ik heb een vraagje
ik zoek een buitenvoliere
Omgeving Eindhoven
ik heb me rot gezocht op Marktplaats en Speurders.nl
en kan niet echt iets vinden


wie heeft tips
alvast bedankt


Groetjes Kim
en snavelkusjes de rest

Scotty - Keecko

Hoi Kim,

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je buitenvolière's kunt kopen. Ik dacht dat je die altijd zelf moest maken... ???

Hoe moet je dat anders meenemen als je het hebt gekocht? Dan moet je het eerst slopen en later weer opbouwen. Koop dan gelijk nieuw hout en gaas en bouw zelf een! :-X Heb je ook nog de maten die jij graag wilt ;)

Groetjes, Ilse

KiimmBiimm_

Dat wil ik ook best wel doen
maar ik heb gehoord dat parkieten door hout heen knagen
en dat wil ik niet
off doen ze dat dan niet  ???

Scotty - Keecko

#3
Ik neem aan dat de volière niet helemaal van hout wordt ;)

Er wordt ook veel gaas gebruikt, alleen 4 houten palen en bovenranden zijn van hout. De rest wordt met volièregaas gespannen. Vaak wordt 1 kant van de volière wel van hout, maar daar knagen ze echt niet doorheen.

Ook het binnenhok is helemaal van hout.

Het hout is dik genoeg, zodat ze (normaal gesproken) niet eens de moeite nemen om door het hout te knagen.

Ik denk dat het hout dus geen probleem is :)

Groetjes, Ilse

P.S. Ik ken ook geen buitenvolières die niet van gaas en hout zijn gemaakt.

KiimmBiimm_

Okeej.. dankje wel
en kan ik hiervoor gewoon kippengaas gebruiken?

Scotty - Keecko

Kippengaas heeft volgens mij een te grote maaswijdte?

Ik heb gelezen dat je voor een buitenvolière het beste verzinkt gaas met een maaswijdte van +/- 1 bij 1 cm. Dit zijn vierkante hokjes gaas.

Bovendien is verzinkt gaas onderhoudsvrij ;)

Groetjes, Ilse

Ingrid

Buitenvolieres worden niet alleen van hout gemaakt hoor ;). Er zijn ook aluminiumprofielen te koop. Zoek maar eens op google en je vindt bedrijven die materialen voor zelfbouwvolieres verkopen.

Bijvoorbeeld:
http://www.volierebouwvanmierlo.nl/
http://www.pascalhemelvolierebouw.nl/

Caradow

Ik denk dat als je goed zoekt dat er best aardig wat te vinden is. Het enige dat je nu misschien tegen hebt is dat de meestel mensen met volieres aan het slopen en verhuizen gaan in het voor of najaar en niet midden in de winter. Nu is het helemaal geen winter qua temperatuur, maar het is niet echt het seizoen. Ook zul je moeten verduidelijken wat je precies zoekt. Buitenvoliere is een ruim begrip. Welke formaten zoek je, welke materialen hebben je voorkeur enz.

Kippengaas is zeker niet geschikt, kippengaas is erg dun en knagen ze zo door. Er is speciaal voliere gaas verkrijgbaar.

Annika

Citaat van: Caradow op januari 11, 2007, 22:37:23
Ik denk dat als je goed zoekt dat er best aardig wat te vinden is. Het enige dat je nu misschien tegen hebt is dat de meestel mensen met volieres aan het slopen en verhuizen gaan in het voor of najaar en niet midden in de winter.

ik weet niet of je van plan bent de parkietjes meteen naar buiten te doen als je een voliere hebt of wil je dan nieuwe parkietjes aanschaffen? Van binnen naar buiten zou ik echt nu niet doen, stel dat er nog vorst komt ...
Wat dat betreft zou je dan kunnen wachten tot het voorjaar (maart/april), zoals Caradow aangeeft zullen mensen die periode waarschijnlijk beginnen als ze spullen weg willen doen.

Groetjes Annika

KiimmBiimm_

#9
Jaa, ik was ook echt NIET!!! Van plan om ze NU naar buiten te doen,
maar ik ben gewoon al op zoek naar een voliere.
want ik wil uiteindelijk gaan kweken

Groetjes Kimm

En SnavelKuSJes De Rest :-X



Ps. de maten van de voliere die ik zoek wil ik ongeveer

2,5 meter bij 2 meter

karin v h

Waarschijnlijk kun je geen buitenvoliere vinden omdat het nu de tijd niet is.
Als je er eentje neemt let dat wel op dat je niet als de kooi van je parkieten vertikale spijlen heeft.
Parkietenkooien moeten HORIZONTALE spijlen hebben omdat ze moeten kunnen klimmen.
Let daar dus ook op als je zelf iets gaat maken nooit vertikaal.
Kooien met vertikale spijlen zijn voor kanaries.
groetjes karin

KiimmBiimm_

Dankje wel,, maar dit wist ik allemaal al,

maar ik heb nog even de tijd,
ik heb tot de lente want dan pas heb ik de voliere echt nodig,
maar als iemand een voliere weet, die in de buurt van Eindhoven zit
please, reageer dan

Danku

Groetjes

Kim, en snavelkusjes mij