deheletijd opjagen

Gestart door jack_piet, januari 14, 2007, 12:11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jack_piet

heey
mijn parkiet jack zit piet deheletijd op te jagen en weg te jagen bij het trosgierst en het eten's bakje
ik heb het hier al eerder over gehad mrr nu zag ik jack in piets vleugeltje te bijten en in zij pootjes en ik
heb een 2 de kooitje voor jack gekocht ik ga hem vanavond in zetten ik heb wel een vraag
kan jack hierdoor banger worden en depresief?

ik weet niet of hij nog in de puberteid zit maar piet en jack hebben echt heel vaak ruzie en vaak bijt jack piet om het optelossen  :(

ik ga wel de 2 kooitjes naast elkaar zetten mrr moet ik later ze weer bijelkaar zetten of niet??

groetjes van maria

ibi

#1
hoelang zijn de parkietjes al bij elkaar.
en zijn het 2 jongens want als je 2 jongens hebt heb je veel kans dat ze ruzie maken.

Het "ruzie maken" heeft niet zozeer met het geslacht te maken alswel met het karakter ;). Gr. Ingrid

Safrena

Citaat van: ibi op januari 14, 2007, 21:02:48
hoelang zijn de parkietjes al bij elkaar.
en zijn het 2 jongens want als je 2 jongens hebt heb je veel kans dat ze ruzie maken.

Het "ruzie maken" heeft niet zozeer met het geslacht te maken alswel met het karakter ;). Gr. Ingrid

Hey Ibi

Twee mannetjes gaan ook weinig of nooit ruzie maken
Vrouwtjes durven het vaker.
Maar zoals Ingrid al zei. Ruzie maken ligt meer in het karaktertje dan in het geslacht

vele groetjes

Caradow

Zolang het ruzie maken niet uitmond in bloedvergieten kun je het gewoon even aankijken. Meestal word het wel minder wanneer eentje de strijd om het leiderschap heeft gewonnen.

jack_piet

heey
het zijn 2 mannetjes en ze zitten al best lang bij elkaar  ze maakten bijna nooit ruzie maar nu opeens echt heel veel ze krijsen heel hard en pikken elkaar (nouja piet die doet niks terug het is eigenlijk aleen maar jack)
maar ik heb ze nu allebei in een andere kooi gezet alleen dat is bij mijn moeder en ik ben nu bij minn vader dus ik weet niet echt hoe het met ze is mrr was dit een te erge maatregel

nouja graag een antwoord

groetjes van jack en piet

en van maria natuurlijk

Sonja

Hoi Maria,

Hoe oud zijn je parkietjes?
En is de kooi waar ze samen in zitten, ruim genoeg?

Wat ook nog weleens wil helpen, is ervoor te zorgen dat je alles dubbel hebt: bv. 2 schommeltjes, en 2 zitplaatsjes die even hoog zijn, zodat er geen ruzie ontstaat over wie het beste slaapplaatsje mag hebben. (ze slapen het liefst zo hoog mogelijk)

Ook kun je 3 voerbakjes ophangen. Dan hebben beide vogeltjes er 1, en er is er altijd eentje 'over', zodat ze ook daar geen ruzie over hoeven te maken.

Succes!

Groetjes, Sonja.