Van kooi wisselen

Gestart door Croelaatje, januari 20, 2007, 13:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Croelaatje

Hallo, ik ben een nieuw parkietenliefhebber.

Ik heb nu een mooie kooi voor, maar kun je parkieten van
kooi verwisselen?

Scotty - Keecko

Hoi Croelaatje,

Welkom op het forum :)

Je kan parkieten zeker van kooi wisselen.
Het liefst natuurlijk naar een grotere kooi ;)

Groetjes, Ilse

ibi

heey hallo welkom op het forum.

eerst moeten ze nog even wennen  dat ze in een andere kooi gaan  ;)

Safrena

Hey Croelaatje

Welkom op het formum

Zoals Ilse als zei, je kan zeker je parkietjes in een andere kooi doen.
Doe dat wel overdag (liefst zo vroeg mogelijk)
Zo kunnen ze een hele dag wennen aan hun kooitje

Sommige parkietjes voelen zich meteen goed in hun nieuwe verblijfje, andere parkietjes hebben dan weer tijd nodig om even te wennen.
Hoe het met jouw parkietje is hangt dus helemaal af van hem/haar zelf

vele groetjes

vlekje

Hier zijn beide vogeltjes van kooi gewisseld. Vlekje 2x, omdat ik ineens de kans had haar nog een groter huisje te geven.

Ze is van zichzelf nogal een angsthaas. Ik heb alle speeltjes in de nieuwe kooi gehangen. Daarna beide kooien met de deurtjes naar elkaar toe open gezet en toen mevrouw doorhad dat haar grote liefde (een speeltje met 3 balletjes waar ze zo ongeveer helemaal mee in love is) in de nieuwe kooi hing, was ze na even aarzelen in de nieuwe kooi geklommen.

De kanarie is over gezet, maar nadat hij even gewend was, zat hij luidkeels te zingen.
Dus mijn ervaringen met het je parkietje een nieuwe kooi geven is heel positief.

Pascalle

Ik heb Tijger vorige week van zijn kleine kooitje in een grote kooi gezet. Hij vindt het prachtig zoveel ruimte en klautert er op los. Alleen....hij vindt zijn nieuwe kooi zo leuk dat hij er haast niet meer uit komt! Hihi. Nouja, gaat vanzelf weer over.

Wij hebben overigens de kooi al een tijdje van tevoren in de kamer gezet en toen hebben Tijger en ik samen (hij keek toe en stapte overal tussendoor) zijn nieuwe kooi ingericht en gevuld. Vond tie prachtig en hij was meteen gewend.

Groetjes

Pascalle en Tijger