Warmtebeeld foto's (warmteverdeling bij parkieten)

Gestart door Chicowen, januari 12, 2007, 20:24:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej allemaal.

Voor degene die geinteresseerd zijn naar de warmteverdeling bij parkieten heb ik een foto's in het album gezet.

http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1

Mijn vriend had voor een opdracht van school een warmtebeeld camera meegekregen van zijn werk, dus natuurlijk moesten Chico en Pucky ook even op de foto.

Groetjes Marjolein


Bovenstaande link verwijst naar een andere gebruiker  ??? .
Ik denk dat deze links naar de juiste foto's leiden:
http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=52&pos=10
http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=52&pos=11

Gr. Ingrid
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chicowen

Dank je Ingrid, ik had de link nog gecheckt, maar blijkbaar was het toch niet juist. De link verwijst dan waarschijnlijk naar de laatst toegevoegde en na mij zijn er nog foto's toegevoegd.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

karin v h

Hallo Chicowen,
Ik heb met bewondering je foto's zitten bekijken.
Maar.... kun je er ook een uitleg bij geven of moeten ze voor zichzelf spreken?
Ben er wel benieuwd naar of staat er verder iets over op de site (heb ik nog niet naar gekeken?).
groetjes karin

*Z*


Chicowen

Hej Karin,

Als je op de foto zelf nog een keer klikt, dan wordt deze vergroot en is de legenda ook leesbaar. Daar kun je zien welke kleur bij welke temperatuur hoort.
Zo zie je dat het rond de ogen/snavel zo'n 37 graden is.
Ik zal mijn vriend nog even vragen nog wat foto's te maken, waar hun ogen/snavel niet op staan, want dan kun je de overige warmteverdeling beter zien.

Groetjes Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Apart hoor... ik dacht altijd dat ze ene veel warmer beeld zouden geven

Chicowen

Hej Caradow,

Volgens mij zijn ze in het echt ook warmer, maar hun veren isoleren zo goed dat er gewoon minder warmte uitgestraald wordt. Rond de ogen en snavel zitten niet zoveel veertjes, vandaar ook dat daar meer warmte uitgestraald wordt.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow


Scotty - Keecko

Wat leuk zeg om zo de warmte-uitstraling te zien :)

Even een vraagje:
Zou je aan de hand van zo'n foto ook kunnen zien of je vogeltje ziek is? Een zieke parkiet houdt toch moeilijk zijn warmte vast...

Groetjes, Ilse

kekavo

Erg mooi! Ik heb er echt heel geinteresseert naar zitten kijken.

karin v h

Hallo Marjolein,
Heb de foto's nog eens goed bekeken (inderdaad vergroot!).
Heel leuk om eens goed te bekijken. Ik heb nooit gedacht dat het warmte gebied bij ogen, neus en bekje zat. Echt typisch.
Bedankt.
Groetjes karin

Idske

Citaat van: Scotty&Keecko op januari 13, 2007, 13:39:51
Wat leuk zeg om zo de warmte-uitstraling te zien :)

Even een vraagje:
Zou je aan de hand van zo'n foto ook kunnen zien of je vogeltje ziek is? Een zieke parkiet houdt toch moeilijk zijn warmte vast...

Groetjes, Ilse


Wat ontzettend leuk om te zien! Bovenstaande vraag van Ilse: Daar ben ik ook wel benieuwd naar. :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Ik denk dat het een zieke parkiet vooral veel moeite kost om zich zelf warm te krijgen. 'een zieke parkiet houdt moeilijk zijn warmte vast'  zou je dan ook zo moeten interpreteren, volgens mij: het kost hem veel energie om zichzelf warm te krijgen/ de juiste temperatuur vast houden kost veel energie, energie die je bij ziekte beter ergens anders voor kunt gebruiken. Volgens mij neem je zo'n uitspraak te letterlijk door er van uit te gaan dat de warmte op meerdere plakken het lichaampje verlaat. Maar dat is mijn gedachte maar...

Daarnaast zal het voor het blote oog nauwelijks zichtbaar zijn aan de camerabeelden wat het verschil is tussen 1 of 2 graden lichaamstemperatuur. Maar zoals ik hierboven al schrijf denk ik niet dat parkietjes te maken hebben met een vorm van (koude of warme) koorts, daar zijn ze te gevoelig voor.

Nu ben ik geen bioloog...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..