vreemde puntjes rondom snavel

Gestart door keesvalentino, januari 14, 2007, 15:43:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesvalentino

Weet er soms iemand wat deze puntjes aan beide zijde van de snavel van onze parkiet zijn? Het parkietje is in de rui en schilfert vrij veel nadat ik m in mijn hand vast heb gehouden. Hij is nu een half jaar oud. zie foto
Wie kan ons helpen?
Groeten en alvast bedankt

[verwijderd door de beheerder]

ibi

wat vedoel je eigenlijk met puntjes aan de zijkant van de snavel ???
ik kan het niet ui het plaatje opmaken ;)

parkietenfan

Ja ik zie wel wat je bedoelt maar ik heb het nooit eerder gezien. Ik zou de foto eens doorsturen naar dierenkliniek de toren in drachten. Daar kan je op de site vragen stellen (of een email sturen) De arts daar kan je waarschijnlijk wel helpen. Het is geheel gratis

keesvalentino

je kan de foto toch vergroten?
en dan zie je t goed

Danielle

Het ziet er wel vreemd uit. Zitten die puntjes los? Heeft ze er last van?
Ik heb geen idee wat het is. ALs je je erg zorgen maakt zou ik inderdaad een mailtje sturen naar het adres wat parkietenfan aangaf.
Heeft ze dit al lang?

keesvalentino

Volgens mij heeft ie er geen last van, en heb t proberen eraf te krabben maar dat ging niet. Hoe lang ie het al heeft weten we niet zeker maar we denken 2 weken. En heb al een email eruit gedaan dus we zijn benieuwd.
Groeten en iedereen alvast bedankt

keesvalentino

heb al een reactie gekregen van de dierenarts.
en die zegt dat het voedsel kan zijn maar ook het begin van snavelschurft.

Caradow

het lijken wel verhoornde snavelresten, nooit eerder gezien, maar het ziet er wel vreemd uit.

Je was net voor met de uitslag van de DA. Gezien de mogelijkheid van beginnende snavelschurft lijkt het mij het beste asl je ene bezoekje gaat brengen aan een vogelarts die de diagnose kan stellen en een behandleing kan voorschrijven.

Sanne

Hallo allemaal,

Simba heeft zo'n 1,5 jaar geleden ook zoiets gehad. In de periode had ze lichte schurftmijt en was ze in de rui. Op de foto heeft ze een houtsnippertje in haar snavel, maar in dat kleine rondje aan de zijkant zit net zo'n "aanhangsel". En aan de andere kant ook maar dan iets kleiner. Ik heb Simba toendertijd behandeld met Vaseline en een middel tegen schurftmijt uit de dierenwinkel. De schurftmijt is overgegaan en die "aanhangsels" zijn ook verdwenen :)
'k heb geen idee wat 't is en of 't door die behandeling weg is gegaan of dat 't uit zichzelf weg is gegaan.
Maar je kan d'r natuurlijk altijd even naar laten kijken door een dierenarts.



Groetjes Sanne

Trippy

Heb het nog nooit gezien  ???
Zou inderdaad even langs de DA gaan
Veel succes  ;)

Caradow

Ik denk dat Sanne hier een mooie vergelijking heeft, dit lijkt er in ider geval verdacht veel op.

keesvalentino

En de winnaar is ??     Carradow

Het zijn inderdaad verhoornde snavelresten. En het komt door vitamine A gebrek.
Dus hebben we bij de dierenwinkel multivitamine druppels gehaald en krachtvoer.
En nu maar hopen dat het overgaat.
Iedereen bedankt voor jullie reacties
ps weten jullie soms wat voor onkruid een parkiet mag hebben?

GRoeten

karin v h

Je zou een biobox kunnen nemen kijk maar eens bij de zoekfunctie en echt onkruid is vogelmuur.
Verder kun je ook eens even met de zoekfunctie zoeken 'onkruid'. ;)
Groetjes karin