Parkiet begint harder te bijten!!!

Gestart door tibogoderis, januari 14, 2007, 10:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tibogoderis

Hoi ik ben tibo

In oktober heb ik een parkietje gekocht. Zijn naam is sloeber. Hij kwam al heel snel op mijn vinger en na een week liet ik hem eens uit zijn kooi. Na een paar keer vliegen kwam hij ook op mijn schouder en kon ik hem zo in zijn kooi zetten. Nu zit hij bij me in mijn kamer en vliegt hier rond en gaat op mijn cursussen zitten. Hij is hier heel de dag in mijn kamer (ik zit in de blok). Na 2 maand begon hij in mijn nek te bijten als hij op mijn schouder zat. Vorige week begon het ook al in onze vingers, en hij begint door te bijten. De eerste 2 maand beet hij niet, ik dacht dat hij niet wist hoe dit moet. Ik dacht zoveels te beter.
Maar daarjuist begon hij van zijn speeltje weer naar mij te vliegen en op mijn schouder te zitten. Hij beet weer in mijn nek. Waarna hij weer naar zijn speeltje vloog. Daarna kwam hij terug en beet in mijn oor en vloog terug weg. En nu juist kwam hij terug en beet in mijn lip. Nu zit hij op zijn speeltje en schenkt alleen aandacht aan zijn spiegeltje en probeert het te voeren.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

ps: Ik denk niet dat het aan mijn manier van opvoeden ligt. Ik heb namelijk 6 jaar een handtam parkietje gehad die nooit de intenties had om te bijten. Oja een echte aanrader voor je parkiet, geef hem eens spaghetti. Mijn vorige parkiet was daar verzot op.


Tibo

Safrena

Hey Tibo

Welkom op het forum

Welke leeftijd heeft je parkietje nu???
als hij/zij tussen de vier maand en 1 jaar is, is je parkietje in de puberteit ;)

Kijk maar even op onderstaande link over bijten ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes

tibogoderis

Nog maar 3 weken geleden is zijn neusje van paars naar blauw verkleurd, dus het is een mannetje. Ik schat dat hij 3 maand was als we hem hebben gekocht. Ook zie ik nu dat hij pluimen begint te verliezen en dat hij in de rui is.

Tibo

Lijntje

is het echt heel hard bijten of is het op een 'speelse' manier? Mijn parkietje bijt ook in mijn nek en op andere plekjes maar ik vind het meer knabbelen en het is bij hem naar mijn idee alles lekker onderzoeken en spelen.. Maar ik weet natuurlijk niet of jou parkietje echt hard bijt of dat het ook 'knabbelen' is..

Scotty - Keecko

Zodra je parkietjes in de rui komen, begint de pubertijd. Als het echt bijten is, kun je er vanuit gaan dat dit door de pubertijd komt, aangezien je parkietjes nu in de rui komen. Zoals Safrena al zei, duurt dit totdat ze ongeveer 1 jaar zijn. Sommige parkietjes zijn eerder uit de pubertijd.

In de link die Safrena heeft gegeven staan oorzaken van bijten en goede tips tegen bijten.

Groetjes, Ilse

tibogoderis

Ja het is echt doorbijten. Hij heeft in mijn lip gebeten tot bijna bloedens toe. Hopelijk is die puberteit snel voorbij. Hij zit nu in ee fas dat hij alles wil kapot maken ook. Ik denk ook dat het eerder door de spiegeltjes komt, hij geeft zijn spiegeltje eten enzo. Is het aan te raden om het spiegeltje weg te doen en te vervangen door bijvoorbeeld een touw?

Mars

Je kunt een weekje aankijken hoe het is zonder spiegeltje. Daarnaast moet je je parkietje wel 'straffen' voor het bijten: hem terugzetten in de kooi, boos aankijken, op de grond zetten, blazen in het gezichtje...er zijn allemaal varianten, uiteraard een voor een uit te proberen (en ook een tijdje). Zoek maar even op bijten en je komt allerlei tips tegen.

Verder heeft ieder parkietje zijn eigen karakter, dus dat je vorige parkietje het niet deed zegt weinig.
Een van mijn parkietjes heeft ook erg gebeten, maar dat is nu zo goed als voorbij. Dus ook voor jou is er hoop.

Groeten en succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tibogoderis

Dankje mars, kzal het eens uitproberen. Ik laat wel iets weten hoe het verlopen is.

karin v h

Hallo Tibo,
Ik denk dat het duidelijk een teken van puberteit is, bij mij is een Lucky (popje) in de puberteit gekomen. Zij is nogal wat bijterig. Van de week beet ze me zelfs in mijn gezicht. Ik spreek haar als ze dat heeft gedaan meteen (een beetje straffend!) toe en ik heb het idee dat ze daar toch wel naar luistert want het wordt minder.
Nu zijn popjes altijd wat bijteriger dan mannetjes! :P
Het is niet leuk maar het is vaak toch een stukje zelfverdediging (tenminste bij mij).