pino misschien ziek?

Gestart door pino26, januari 12, 2007, 21:28:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pino26

hallo wie weet misschien wat mijn parkietje heeft...?
heb hem nu 4maanden en is erg lief, was altijd een druk beestje en zat nooit stil.
maar nu ineens vanaf woensdag is hij heel rustig en zit een beetje op zijn stok te kijken, gelukkig eet hij nog wel maar ook minder dan normaal.
hij maakt ook een raar geluidje net of hij aan het niezen is zo klinkt het een beetje en hij zit vaak met zijn bekje open net of hij aan het gapen is of snakt naar lucht, maak me zorgen.
misschien weet iemand of het iets te maken heeft met de rui?

alvast bedankt.
groetjes baasje van pino.

Safrena

Hey baasje van pino

Parkietjes die in de rui zijn, zijn vaker wat stiller en rustiger.

Echter met het bekje open zitten heeft niks met de rui te maken.
Heeft je parkietje nog andere ziekte symptomen?
Zoals bol zitten, kortademen,  slecht eten, enz....

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Hou hem een beetje extra in het oog.
Mocht je parkietje nog meer andere ziekte symptomen hebben dan  toch zo snel mogelijk even naar de vogelarts met je parkietje.

Vele groetjes

pino26

hij zit niet bol of in mekaar. hij eet gelukkig wel zijn eten op!
zijn buikje gaat wel sneller op en neer dan normaal. als hij zijn bekje open doet volgens mij omdat hij bijna geen lucht krijgt hoor ik ook iets knarsen zo klinkt het maar denk dat dat voer is.
als het een verkoudheid is gaat dat vanzelf over of is het toch beter om naar een dierenarts te gaan?

baasje pino.

roha

Hoi,

Zorg er in ieder geval voor dat je parkiet in een warme omgeving zit en met een constante temperatuur. Parkieten kunnen niet tegen temperatuurverschillen.
Houd het dan nog in de gaten, blijft het zo, of wordt het erger dan adviseer ik om toch naar een vogelarts te gaan.

ibi

waar heb je je parkietje staan ?? ???
hopelijk niet in de toch anders begrijp ik wel waaroom hij een raar geluidje maakt.
ik denk ook dat hij in de rui zit.