tabak

Gestart door hillie, januari 03, 2007, 20:37:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

hallo ik heb een vraag onze parkiet is gek op tabak.
m'n man die rookt shag en steeds als die een shagie wil draaien wil de parkiet er bij komen.
om van er eten. :P :P
hij mag het niet van ons.
maar ik wil vragen of er meer mensen er last van hebben.
en hoe komt dat de parkiet er gek op is.


     groetjes hilde

Mars

Mijn parkieten logeerden afgelopen week bij mijn ouders. En daar waar mijn vader zijn shakjes draait (onder zijn stoel), daar waggelde Jimmy verdacht veel over de grond. En wij hem maar weg sturen...
Ik weet niet waarom ze dat lekker vinden, maar het lijkt mij niet goed. Je weet niet of (gedroogde) tabaksplant giftid is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Volgens mij is tabak niet goed voor parkieten.

Parkieten-Freak

#3
Tabak is puur vergif voor vogels. Laat hen daarom nooit spelen met shag e.d.
Berg shagbuiltjes altijd goed op (sigaretten ook) of nog beter: stop met roken. ;)
Oftwel:
Heb je een parkiet, rook dan liever niet. :D


Caradow

Ehrr.... of rook in de keuken, waar de parkiet niet kan komen ;)

Parkieten-Freak

Hihihi, ik snap em Caradow  ;)


Safrena

Hoi

Of doe zoals ik "stoppen met roken" ;D

Zelf ben ik gestopt met roken voor mijn diertjes en mijn man, die moet buiten roken. Binnenhuis wordt totaal niet gerookt
Ook niet op de plaatsen waar mijn parkietjes niet kunnen komen

Vele groetjes

hillie

bedankt allemaal voor de reacties.
ik zelf rook ik niet maar m'n man maar wel we ventileren erg goed dus de vogel zit niet voordurend in de stank.
en we werken alllebei dus de meeste tijd wordt er niet geroken. ;)



groetjes hilde

Fenixjuh

hoi,
ook als je weet dat je parkietje geen last kan hebben van rook (mijn parkietje is boven) moet je je huisgenoten het huis uitschoppen als ze willen roken.. Heb ik ook met mijn ouders gedaan, men moeder smokkelt nog wel eens door en de achterkeuken te roken, maar dan krijgt ze meteen op haar ******* van mij  ;D

Crest

Misschien word dit helemaal niet bedoeld hoor, maar ik wou toch graag melden dat er speciaal voor vogels tabaksstengels zijn... alleen weet ik niet of dat ook voor parkieten goed is, maar veel mensen gebruiken het voor in de voliere met tropische vogeltjes bijvoorbeeld.

*Z*

Haha ik moet lachen als ik aan mijn vorige parkiet denk hij kwam altijd naar mijn vader toe als hij een shagie ging draaien  :-\ erg slecht natuurlijk en daarna liep hij op tafel je zag hem gewoon restjes tabak zoeken....

Karin

Over de gevaren van nicotine staat hier ook het een en ander:

5.7 Nicotine
Includes tobacco plant (Nicotiniana spp.), tobbaco, cigarretes, nicotine patch and gum). Toxicity: Causes toxic effects in the CNS, gastrointestinal and cardiovascular systems.
Clinical effects: Vomiting, tremors, seizures, death. Exposure to tobacco smoke can cause sneezing, sinusitis, nasal discharge, eye irritation. Pododermatitis can occur from direct contact with nicotine-contaminated hands/surfaces. Possible feather plucking.
Bron http://www3.sympatico.ca/davehansen/avpoison.html

En over een ziekte als sinusitis bij parkietjes staat hier nog het een en ander :(
http://www.birds-online.de/gesundheit/gesinfektion/sinusitis.htm

Karin

Citaat van: hillie op januari 04, 2007, 19:20:49
ik zelf rook ik niet maar m'n man maar wel we ventileren erg goed dus de vogel zit niet voordurend in de stank.

Van de website van het ministerie van VROM:

Roken is de sterkste vervuiler van de binnenlucht. Tabaksrook kan leiden tot irritatie aan ogen, keel en neus en is kankerverwekkend. Rook is vooral schadelijk voor kinderen door de stimulatie van luchtwegirritaties en astma. Roken in huis is zo vervuilend dat de effecten van ventileren klein zijn.

Bron http://www.vrom.nl/pagina.html?id=11717

hillie

hoi karin je geeft het internet adres van het vrom over het ventileren en zegt dat ventileren niet voldoende is.
maar op die site staat dat je juist moet ventileren voor goede lucht kwaliteit.
waarom zegt je dan dat ventileren niet voldoende is?. ???


                  groetjes hilde

roha

Hoi,

Ja ook wij hebben een slechte eigenschap. We hebben ook kennissen etc. die absoluut een hekel hebben aan roken, maar wel tegen ons zeggen dat ze het niet erg vinden om bij ons thuis langs te komen, omdat men er op een of andere manier geen last heeft bij ons in huis. Ik krijg dan toch wel het idee dat er goed bij ons geventileerd wordt. Er staat bij ons altijd een raam op een kier en de ventilatiekanalen staan allemaal open, kunnen niet eens dicht.
Maar dat roken slecht is (niet alleen voor vogels), hoef je niemand te vertellen, dat weet iedereen (in Nederland ) nu wel!

Karin

#15
Citaat van: hillie op januari 07, 2007, 12:17:55
hoi karin je geeft het internet adres van het vrom over het ventileren en zegt dat ventileren niet voldoende is.
maar op die site staat dat je juist moet ventileren voor goede lucht kwaliteit.
waarom zegt je dan dat ventileren niet voldoende is?. ???

Het is niet wat ik zeg, ik heb het gequote van de website van VROM. Als je klikt op die link, dan zie je onder vraag 18 dat stukje staan wat ik gequote heb in mijn vorige post.

Citaat van: roha op januari 07, 2007, 12:34:39
Maar dat roken slecht is (niet alleen voor vogels), hoef je niemand te vertellen, dat weet iedereen (in Nederland ) nu wel!

Tja, zoals je zelf zegt, mensen hebben de keuze om te blijven of om weg te gaan in het huis van mensen die roken. De gevolgen voor mensen interesseren me daarom niet zo.

Maar een vogeltje in huis heeft die keuze niet.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid