Nieuw parkietje aan de groene poep

Gestart door PZN, januari 12, 2007, 11:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PZN

Ik heb net 1 dag een nieuw parkietje erbij gekregen. Ze/hij heeft alleen dikke groene, maar ietwat slijmerige poep. Ze/hij is ook net uit het blok. Maar ze/hij vliegt wel achter de andere parkiet aan en zoent ermee.
Ik weet echt niet of hij ziek is of niet. Het lijkt mij van niet, maar als hij zulke poep heeft? Misschien dat jullie kunnen oordelen? Ik heb nl een foto:


en



Hij had de poep aan zijn kont hangen. Kan het zijn omdat hij nog jong is?

Groetjes, Marjolein

PZN

Ik lees net in een eerder topic dat het waarschijnlijk door stress komt, dat het aan zijn kontje zit. Hij haalt het wel zelf weg. Ik zie t wel even aan.

esther

Citaat van: PZN op januari 12, 2007, 11:34:19
Ik lees net in een eerder topic dat het waarschijnlijk door stress komt, dat het aan zijn kontje zit. Hij haalt het wel zelf weg. Ik zie t wel even aan.

Hoi PZN,
Wat een mooi parkietje zeg!
Inderdaad wat je gelezen hebt klopt, zo'n verhuizing is best even stressen voor zo'n jong parkietje
daarom is de ontlasting soms wat anders en blijft het een beetje hangen.
Heel goed dat je parkietjes het zelf schoonmaakt.
Groetjes Esther.

Mars

Houd het verder wel even in de gaten...  ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

marvin

mijn vogeltje heeft dat ook maar die is al handtam en die veegt het lkr aan me hand af hahah met ze kont schudden tegen me vinger ;) :P

Lijntje

Je moet het gewoon even goed in de gaten houden want als dit te lang blijft hangen kan je infecties krijgen. Ik denk trouwens dat je Ze/Hij een hij is!
Mijn mannetje zag er precies zo uit.. Is dit je eerste vogeltje? en hou oud is hij dan als je zegt dat hij net uit het blok is? Kon hij al wel zelfstandig eten?
In ieder geval heel veel succes en plezier gewenst met je nieuwe 'aanwinst'!
Groetjes Annelijn

PZN

Citaat van: Lijntje op januari 12, 2007, 18:50:41
Je moet het gewoon even goed in de gaten houden want als dit te lang blijft hangen kan je infecties krijgen. Ik denk trouwens dat je Ze/Hij een hij is!
Mijn mannetje zag er precies zo uit.. Is dit je eerste vogeltje? en hou oud is hij dan als je zegt dat hij net uit het blok is? Kon hij al wel zelfstandig eten?
In ieder geval heel veel succes en plezier gewenst met je nieuwe 'aanwinst'!
Groetjes Annelijn
]

Ja ik denk ook dat het een hij is eigenlijk. Mijn andere parkiet lijkt verdacht veel op een vrouwtje onderhand. Die is veel kleiner dan zijn broertjes en zusjes, pikt veel meer, heeft niet zulke mooie kleuren als zijn broertjes en zijn snaveltje is lichtrose/paarsig. We hebben em nu 10 weken.
Die nieuwe was net uitgevlogen. Hij eet zelfstandig en drinkt ook zelfstandig. En vliegt elke keer achter mijn andere parkiet aan.
Ze lijken nu al volop maatjes :-)

Anita1983

Hallo PZN,

Wat een prachtig parkietje, echt een schatje  :-*
Goed om te horen dat het contact met je andere parkietje al zo goed gaat!  ;)
Het klopt inderdaad dat parkietjes na een verhuizing (alles is nieuw), gespannen zijn en hierdoor aan de diarree raken. Wanneer dit in de veertjes blijft plakken, kun je dit proberen voorzichtig weg te halen met een doekje met lauw water. Absoluut niet gaan poetsen!
Praat hierbij ook lief en rustig tegen je parkietje en doe het niet te vaak, want dit kan ook weer voor stress zorgen. Het is belangrijk dat de poep niet te lang blijft zitten om hygiƫnische redenen en omdat het poepgaatje verstopt kan raken. Hier moet je dus goed op letten!
De diarree moet na 1 Ć  2 dagen verminderen of over zijn. Blijf dit langer aanhouden, maak dan contact met een dierenarts, dan kan het een andere oorzaak hebben.

Heel veel plezier met je nieuwe vriendje!

Liefs,
Anita

liesanne

Mijn parkietje had dit ook toen we haar een nieuwe kooi hadden gegeven.
Ze had een dag ook niet gegeten.
Gelukkig ging het over.

Liesanne ;D