Bang Voor Vingers

Gestart door Rakkertje, juli 04, 2005, 15:15:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rakkertje

hay ik had een vraagje mijn parkietje is tam ik heb hem nu  8 maanden hij komt gewoon bij me zitten en en tegen hij luisterd naar me komt op me hand zitten en vingers maar als ik mij vinger naar hem toe doe dan bijt hij erin en gaat hij heel snel praten en maakt hij zich bol hoe kan ik hem leren om daar niet bang voor te zijn want ik wil hem heel graag over zen koppie ofzo aaien met me vinger maar hij laat het niet toe hoe komt dat :blink:

groetjes conchita

Sonja

#1
Hoi Conchita,

Uit je berichtje maak ik op, dat je parkietje niet bang is voor je hand, maar alleen niet geaaid wil worden.
Ik denk dat hij 'verliefd' is op je vinger, en die probeert te 'versieren'.  :)
(net zoals hij bij een soortgenootje zou doen).
Waarschijnlijk krijgt hij, als hij dit doet, ook fellere witte irissen om zijn oogjes? Dat is een teken van opwinding, net als het opzetten van zijn veren, en het snelle praten, waar je het over had.
Als je parkietje verder wel op je hand komt zitten, en tam is, zou ik me hier niet druk om maken.
Als hij niet wil, is het beter om het niet te forceren, vaak bereik je daarmee alleen het tegenovergestelde.

Veel plezier met je gevleugelde vriendje. ;)

Groetjes, Sonja.

Rakkertje

hay sonja

ja inderdaad dat hij dan om zen oogjes dat witte krijgt en dan gaat hij met zen snavel ertegen aan tikken en met zen kopje op en neeren dan gaan zen veertjes op zen koppie omhoog wel een leuk gezicht dat alleen jammer dat hij niet van aaien houd hihi maar wel leuk dat ie verliefd is op me vinger hij doet precies het zelfde als ik zeg rakkertje kusje dan luisterd hij heel aandachtig naar me en dan pikt ie tegen me lip en dan gaat ie heel dicht tegen me aan zitten

groetjes conchita

Sonja

Hoi Conchita,

Je parkietje is helemaal verliefd op je.... :P
Dit gedrag (kopveertjes opzetten, met zijn snaveltje tegen je vinger aantikken, e.d.) noemen ze "baltsen".
Dat doen parkietjes normaal met een soortgenootje, of, bij gebrek daaraan, een speeltje, of, in jouw geval, met zijn menselijke 'partner'.
Zelf heb ik ook 2 van zulke lieverds.

Geniet maar van je kleine vriend!

Groetjes, Sonja.

Rakkertje

dat doe ik zeker  :D  en jij ook sonja nog bedankt voor de reacties

groetjes conchita