kanarievoer

Gestart door ibi, januari 10, 2007, 19:32:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ibi

ik ben nar een dierenwinkel geweest en ik heb gezien dat ze de dwergpapegaaien en parkieten kanarievoer geven.
ik heb het zelf ook een keer gedaan omdat het zondag was en het voer op was dus gaf ik kanarie voer kan dit kwaad??

Safrena

Hey Ibi

Je parkietje zal er van een keertje niet ziek van worden
Maar goed is het niet.
De samenstelling van eten voor kanaries is heel anders dan die van parkietjes
Kanaries hebben andere behoeften dan parkietjes

Dus ik zou het niet geven aan je parkietjes als hoofdvoeding, want dat is er kans dat je parkietjes tekorten gaan krijgen

vele groetjes

ibi

heb het 1 keer gedaan anders zouden ze verhongeren maar de dierenwinkel doet het steeds maar terwijl ik steeds vraag waarroom ze dat doen en dan zeggen ze het kan niks kwaad

Joske

Zoals Nancy al zei: voor een keertje kan het echt geen kwaad. Die dierenwinkelmedewerker zegt dat natuurlijk ook omdat hij liever een zak kanarievoer dan niks wil verkopen. Maar als je verder gewoon de keuze hebt voor parkietenvoer, dan zou ik dat gewoon lekker kopen!
:)

kekavo

Het voer is heel anders van samenstelling. Het is dus ewcht niet goed om het vaak te geven. inderdaad, een heel enkel keertje kan geen kwaad, maar de meest zaden die erin zitten zullen ze niet eten. Speciaal parkietenvoer is heel anders vsamengestelt als het aankomt op vetten enzo.
Echt weer zo'n direnwinkel die liever 1 zak voer openmaakt dan meerdere. Verkeerder bezuinigingen noem ik dat, want de kans dat hun vogels sterven voor ze verkocht zijn is veel groter dan anders.

Wij hadden in de dierenwinkel voor iedere vogelsoort apart voer staan. Was wel een vrolijke verzameling potten bijelkaar, maar wel beter voor de gezondheid van je dieren. Voor alle verschillende dieren stonden er soms wel 10 verschillende potten met voer.

miep

Hoe zit het met voer voor tropische vogels?
Mijn parkiet kwam eerst aanvliegen, en dat voer hadden we hem toen gegeven, maar nu wil hij niets anders meer!

Mars

Probeer het gewoon langzaam te mengen met parkietenzaad, dus de samenstelling stapje voor stapje aan te passen. Het parkietenzaad is speciaal voor ze bedoeld, dus ik zou wel proberen je parkiet over te zetten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miep

Bedankt!

Ik zal het proberen!

Mars

Nog even een toevoeging:
Als je voor zaad kiest, kun je het beste ExtraVital zaad kopen. Dit is gevarieerder van samenstelling dan het 'normale' parkietenzaad. Daarnaast zou je kunnen overwegen om je parkiet over te zetten op pellets, dit wordt aangeraden door de meeste dierenartsen. Het kost echter wel moeite om je parkiet over te zetten, want niet iedere parkiet wil het meteen eten. Het is ook duurder dan gewoon zaad, maar in verhouding valt het best mee.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..