Simba is gefrustreerd > staart kapot bijten

Gestart door Sanne, januari 09, 2007, 15:25:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hallo allemaal,

Simba is een al weer een hele tijd geleden begonnen met af en toe in haar staart te bijten. Nou is dat waarschijnlijk frustratie. Ik dacht dat dat kwam omdat ze alleen zit. Dus heb ik Robin d'r bij gehaald. Maar 't staartbijten gaat gewoon door.... ik heb Robin nu een maand of 2 dus ze zijn al aardig aan elkaar gewend. Simba is niet heel erg gek op Robin, maar andersom wel.
Nou had ik dus 't kooitje van Sweety naast de kooi van Simba en Robin gezet omdat Sweety dat erg leuk vind (ze wordt dan veel actiever). Maar Simba wou naar Sweety toe en toen dat niet lukte ging ze in d'r staart bijten. Ik heb nu 't kooitje van Sweety toch maar in een ander gedeelte gezet zodat ze elkaar niet kunnen zien. Maarja... Kortom: Simba is volgens mij wel vaak ergens gefrustreerd over... omdat ze regelmatig (bijna elke maand wel een keertje) aan d'r staart zit te bijten.
Wat kan ik hieraan doen? Ze heeft meer dan genoeg speelgoed (speelgoed wisselt regelmatig), krijgt een flinke dosis aandacht en heeft een lief en schattig vriendje... ik weet 't ook niet meer nu... 'k dacht echt dat een vriendje voor haar de oplossing zou zijn...
En aangezien ze zo graag naar Sweety wil wil ze denk ik ook wel gezelschap...
En Simba vind 't spiegeltje nog steeds interessanter dan Robin (alleen in 't vervoersbakje hangt een spiegeltje zodat Simba dan lekker rustig blijft).

Heeft iemand misschien tips over hoe ik 't op kan lossen?

Groetjes Sanne

roha

Hoi hoi,

Sweety heb je ergens neer gezet waar ze elkaar niet kunnen zien, maar waarschijnlijk horen ze elkaar wel?
Parkieten hebben toch ook voorkeur, misschien vind Simba Sweety leuker dan Robin. Ja, het lijkt mij dat wanneer je iemand leuk vindt en hem wel hoort, maar niet ziet, dat je daar best frustie van wordt.
Is Sweety al zover dat ie bij de andere kan, want dan zou ik dat eens proberen. Ik weet dat je Sweety niet wil houden. Misschien is de kooi ook wel te klein voor 3, of samen laten vliegen dan een optie?
Wie weet hebben andere forumleden goede tips voor je.

Hanneke

Sanne

Hoi Hanneke,

Ze maken af en toe wel geluidjes heen en weer maar Simba doet nu wel gewoon normaal.

Bij elkaar kunnen ze niet: 2 vrouwtjes en een mannetje

En samen vliegen zal niet gaan want Sweety kan niet vliegen... 'k laat ze af en toe wel tegelijk los, maar dan gaat Simba niet naar Sweety. Wel als Sweety in de kooi zit dan klimt Simba wel bij in de kooi, maar dat is omdat d'r een spiegeltje hangt en Simba daar gek op is...

Groetjes Sanne

boefje

hoi Sanne ,
Wat vervelend dat Simba zo gefrustreerd is! wat ik je als advies kan geven is:
Haal het spiegeltje weg, zo kan Simba misschien een nieuwe liefde ontdekken, als Simba eenmaal ontdekt hoe zijn vrouwtje is wordt dit misschien wel een koppeltje of laat je Simba met Sweety in een kooi zetten.


Groetjes Boefje
(cindy)

Sanne

Sima is een vrouwtje en Robin is 't mannetje ;)

Tja eens in de drie weken een spiegeltje lijkt me niet zo'n probleem. En Simba en Sweety samen gaat niet omdat Sweety niet zo handig is en Simba niet zo lief is voor Sweety. Bovendien is Robin supergek op Simba en zou Robin 't vreselijk vinden als Simba dus ineens weg is. (hij vliegt nu de hele tijd achter Simba aan... waar Simba is wil Robin ook zijn )

Groetjes Sanne

roha

Hoi Sanne!!

Lastig hoor! Je kan natuurlijk uitproberen om dat spiegeltje eruit te halen, wat Cindy adviseert. Ik zou ze ook niet meer naast elkaar zetten. Simba doet nu weer normaal Hopelijk niet voor even) en misschien dat als je het spiegeltje weghaalt, dat ze dan toch de aandacht meer op Robin gaat vestigen. Wie weet helpt het!!
Succes!!

Groetjes Hanneke

Sanne

Ben ik nou zo onduidelijk? Simba heeft in de kooi geen spiegeltje... alleen in haar vervoersbakje waar ze eens in de 3 weken maximaal in zit....

roha

Hoi Sanne,

Ja, blijkbaar verkeerd begrepen, maar nu zie ik jouw situatie ineens weer voor me.
Laten we dan hopen dat Simba rustig blijft, wanneer ze elkaar niet kunnen zien.

Hanneke

karin v h

Wat een moeilijk verhaal.
Simba zit in haar staart te bijten. Bijt ze die helemaal kapot of zit ze in het puntje te bijten. Doet ze dit uit verveling?
Ja, je kunt er nog zoveel speeltjes in hangen maar als ze behoefte heeft aan een partner dan kun je die speeltjes wel wegdoen.
Die andere 2, Sweety en Robin is dat een stelletje?
Als je al zoveel speeltjes hebt gekocht waarom koop je dan niet eens een 'nepparkiet' om te kijken hoe ze daar op reageert. Als ze dan inderdaad ook een vriendje wil dan zul je er denk ik toch aan moeten geloven.
Denk je zelf niet dat ze jaloers is?
Groetjes karin

Joske

Volgens mij (correct me if I'm wrong) zit het zo:

Sweety zit apart in een kooitje aan de andere kant van de kamer, want Sanne is niet van plan haar te houden. Dus Sweety doet helemaal niet in dit verhaal mee (tenzij ze elkaar wel regelmatig kunnen horen en misschien op elkaar reageren?).

Sanne heeft Robin gekocht voor Simba, omdat ze vermoedde dat Simba eenzaam was. Maar nu Robin er is, bijt Simba nog steeds in haar eigen staart en dat baart Sanne zorgen. Waar is Simba gefrustreerd over?

Zou het misschien (is maar een hersenspinsel) kunnen zijn dat Simba juist jaloers is op Robin (en misschien vooral ook wel op de zieke Sweety) omdat ze nu de aandacht van jou moet delen? Trekt Simba sinds de komst van Robin en sinds de komst van Sweety meer of minder naar jou toe?

Sanne

Hey Joske,

Jij hebt 't helemaal goed  ;D 't is precies zoals jij omschrijft.

Simba trekt sinds de komst van Robin nog steeds evenveel naar mij toe. En ook sinds de komst van Sweety is d'r wat dat betreft niks veranderd.

't spiegeltje heb ik weggehaald (2 maanden geleden al) omdat ik 't zo zielig vond voor Robin dat Simba gek was op de spiegelparkiet terwijl Robin gek is op Simba. Tja ik weet echt niet meer waarom Simba nou zo gefrustreerd is... maar van d'r staart is weinig meer over :(

Heeft iemand nog tips?

Groetjes Sanne