leeftijd en geslacht

Gestart door ilonka, januari 07, 2007, 19:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilonka

Ik heb een nieuw parkietje en ik vermoed zelf dat het een mannetje is, wat denken jullie??
De verkoper zei dat hij/zij 12/13 weken oud is maar volgens mij is ie ouder, of niet?

Alvast bedankt  :-X

Ps, het is een nogal actief vogeltje dus het lukte niet om een foto met de hele dop erop te maken. Rond de neusgaten is het in ieder geval blauw

[verwijderd door de beheerder]

Mars

#1
Erg mooi vogeltje, met die accenten geel.
Hij heeft zijn jeugdrui al gehad of zit in het einde ervan: dus hij is in ieder geval een maand of drie/vier oud. Twaalf weken zou dus kunnen, maar dat lijkt mij wat krap. Zou je het mij vragen, dan schat ik minimaal een maand of vijf.
Maar dat komt doordat Jimmy vrij laat met zijn rui was, met vijf maanden was deze rui nog niet helemaal klaar (ze is nu zes maanden).
Ook heeft het parkietje een ring om de iris, ook een teken dat het best al watb ouder zal zijn.

Het geslacht is wat mij betreft een twijfelgeval: ik denk dat het heel goed een popje kan zijn. Voor zover te zien op de foto...
Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne

hoi,

Ik vind de neusdop aan de rand toch wel erg donker... ik denk een mannetje... wat de leeftijd betreft... een maandje of 4 denk ik... heel erg jong is die in ieder geval niet meer... maar nog prima tam te maken hoor ;)

Groetjes Sanne

Ingrid

Ik denk dat het een heel mooi ventje is ;). Wat betreft de leeftijd is het moeilijk schatten, het zou best kunnen dat hij 12/13 weken is, maar ouder is ook mogelijk. In ieder geval heb je een ontzettend mooi vogeltje!!

Sara

Ik ga ook voor een kereltje,en de leeftijd kan ongeveer kloppen,maar ouder kan ook zoals mijn voorgangs zeiden.Het is in ieder geval een erg mooi parkietje!
Veel plezier en vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Hmm. grappig... Ik zat zelf met de gok voor popje te denken aan Jimmy, die met vier maanden bijna iedere dag een anders gekleurde neusdop had. En ook deze 'versie' zat er dikwijls bij. Maar ook met wittere ringen rond de neusgaten.

Zal toch eens een foto maken van haar neusdop om te vragen wat jullie er van vinden, ook nu is het weer een beetje aan het verkleuren.

Dus ik ben wel nieuwsgierig wat uiteindelijk het geslacht van jouw parkietje blijkt te zijn (en van die van mij).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Volgens mij is het een mannetje.
Als hij zijn eerste rui heeft gehad schat ik hem toch wel op 14/15 weken. Maar op een paar weken niet gekeken. ;) Het is een mooi parkietje.

Scotty - Keecko

Ik denk dat het ook een mannetje is.
Kijken hoe oud hij is, is erg moeilijk. Maar ik schat ongeveer 4 maanden. Iets ouder of jonger zou ook kunnen.

Een mooi vogeltje :)

Groetjes, Ilse