gedrag verandering

Gestart door wouter, januari 07, 2007, 21:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter

Hallo, De eerste paar dagen was mijn parkiet heel rustig en maakte geen geluid ook was hij al aardig mak en sprong zelfs al af en toe op mijn vinger. sinds gister is hij actiever geworden en maakt geluid maar is nu niet meer mak. als ik nu in zijn kooi kom word hij wat banger en probeert weg te komen.

Is dit een teken dat hij de kooi is aan het verkennen en dat hij het ziet als zijn plaatst en dat ik eerst opnieuw vertrouwen moet winnen door hem hand tam te maken..? Alvast bedankt :)

Oja.. En hij fladdart ook wel eens over de grond heen.. enig idee wat dit kan betekenen ik zat zelf te denken dat hij wanhopig naar een uitweg zat te zoeken..

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Scotty - Keecko

Hoi Wouter,

Welkom op het forum :)

Dat je parkietje in het begin tam was is omdat je parkietje in een wildvreemde omgeving is terecht gekomen en alles maar over zich heen laat komen. Nu je parkietje bangig is geworden, is hij/zij inderdaad al aardig gewend aan zijn kooitje. Nu kun je ook beginnen met tam maken.

Gebruik de zoekfunctie om informatie te vinden over tam maken. Hier nog een link:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Dat fladderen over de grond heen is omdat je parkietje wil vliegen, zijn vleugeltjes wil trainen. Soms gaan ze ook wel op een stok zitten en dan houden ze die goed vast met hun pootjes en gaan dan ook heel hard slaan met hun vleugels. Dit is dus puur om in conditie te blijven ;)

Groetjes Ilse

wouter

Oke bedankt :D ik ga nu inderdaad beginnen met tam maken via de link die U me heeft gegeven Dankje ;) Van mij mag deze wel dicht:)

groeten wouter