Parasieten

Gestart door coca cola, juli 01, 2005, 20:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Hallo ik heb even een probleem mijn parkietje heeft parasieten en ik heb de dierenarts al gesproken en die zeggen dat ik morgen langs kan komen dus dat is geen probleem!
Maar ik wil even weten of iemand dit ook wel eens heeft gehad en is het weg te krijgen ik heb al een parkietje af moeten geven en wil er niet nog een kwijt?
Kan iemand mij hier misschien antwoord op geven ????

deborah

CiteerHallo ik heb even een probleem mijn parkietje heeft paracieten en ik heb de dierenarts al gesproken en die zeggen dat ik morgen langs kan komen dus dat is geen probleem!
Maar ik wil even weten of iemand dit ook wel eens heeft gehad en is het weg te krijgen ik heb al een parkietje af moeten geven en wil er niet nog een kwijt?
Kan iemand mij hier misschien antwoord op geven ????
[snapback]6453[/snapback]

Misschien een brutale vraag tussen door maar wat zijn paracieten..?

coca cola

Nou ze hebben mij verteld een soort van wormpjes of bacterien ik weet het zelf ook niet goed daarom ook mijn vraag ?

En hoe kunnen parkieten het krijgen en waar van ???

Safrena

#3
Hey coca cola

Met een correcte behandeling en medicijnen van de dierenarts zijn parasieten zeker weg te krijgen ;)

Parasieten kunnen parkietjes krijgen door verschillende reden  ;)
Ze kunnen dit krijgen als ze nog in het nestje zijn van andere parkietjes, of door water dat niet genoeg ververst is geweest, enz...

Het is heel goed van je dat je met je parkietje morgen naar de dierenarts gaat, dan kan dit zo snel mogelijk behandeld worden

Veel sterkte en beterschap voor je parkietje

Vele groetjes

coca cola

Dus ik hoef niet bang te zijn dat hij het niet red?
De ontlasting is een beetje dik met daar rond om water achtig iets>
En hij is heel erg aktief komt steeds naar mij toe en wou net nog mee onder de douche maar dat mocht hij niet ik ben bang dat het straks nog erger word?

Safrena

Hey coca cola


Neen, met de juiste medicijnen en behandeling kan je parkietje daar van herstellen.

Je mag je parkietje gerust even meedoen onder de douche hoor  ;)
Zorg wel dat je parkietje dan geen kou kan vatten dat er niks op tocht staat.

Vele groetjes

jeroen

CiteerHey coca cola
Neen, met de juiste medicijnen en behandeling kan je parkietje daar van herstellen.

Je mag je parkietje gerust even meedoen onder de douche hoor  ;)
Zorg wel dat je parkietje dan geen kou kan vatten dat er niks op tocht staat.

Vele groetjes
[snapback]6461[/snapback]

heej  stomme vraag misschien maar hoe kom je erachter dat als je vogel parasieten heeft??

Safrena

Jey Jeroen

Dit hang een beetje af van het soort parasieten.

Als het darmparastieten zijn (wormpjes) kunnen ze dit zien door de onlasting te onderzoeken.

Als het parsieten op de veetjes zijn (verdermijt of luis) kun je dit zelf al zien als je 's avonds een witte doek over de kooi legt en allemaal kleine rode of zwarte beestje (puntjes) ziet.

Ook de parkiet zal bepaalde ziekte symptonen laten merken zoals het bol zitten niet meer actief zijn weinig of niet meer eten, suf zijn, vermageren, enz.

Bij wormpjes kan het zijn dat het parkietje meer gaat eten en drinken en toch vermagerd

vele groetjes

coca cola

#8
Nou eten doet hij wel wat minder maar wel veel drinken!
Ze hebben vandaag zin ontlasting na gekeken en toen hebben ze iets gezien van paracieten zij die mevr van de receptie maar er was niemand meer op het laberatobium dus kom ze het niet voor mij na vragen?

Yep, meer drinken en minder eten kan ook wijzen op parasieten
gr safrena

Parkieten-Freak

#9
Nog even over parasieten:
Parasieten zijn organismen (dierlijk of plantaardig) die via hun "gastheer" voeding tot zich nemen. (Huidschilfers, bloed enz.)
Je hebt inwendige parasieten: wormen zoals de lintworm, spoelwormen etc.
Deze beestjes kunnen o.a. voorkomen in de darmen, blaas, lever en zelfs de hersenen.
(Zo kan bij mensen een gevaarlijke malaria-variant de hersenen infecteren).

Er zijn ook uitwendige parasieten zoals teken, luizen, vlooien, en schurftmijt.

Laat in elk geval je vogeltje even goed onderzoeken. Een infectie moet wel behandeld worden, en bij een goede behandeling kan je vogel weer helemaal opknappen!


coca cola

Bedankt voor jullie advies

Nou we zijn gisteren bij de dierenarts geweest en hebben medicijen mee gekregen.
Een soort antibiotica want het is voor 5 dagen.
Ik heb iets mee gekregen om in het drinkwater te doen en nog een ander middeltje om iedere dag 1 druppeltje in zijn bekje te doen.
Hij was wel wat mager had de dierenarts gezegt maar hij eet toch het liefste trosgier dat andere eten vind hij niet zo lekker?
Maar ik doe nu net of ik zelf van het andere voer eet en ja hoor hij komt ook eten.


Ik hoop dat het werkt en dat Bartje dan weer helemaal gezond is !

Safrena

Hey coca cola


Heel goed van je dat je met je parkietje naar de dierenarts bent geweest.

Dat je parkietje een beetje mager is zal ook mede komen door het minder eten en de parasieten

Nu je medicijnen hebt komt als zeker en vast in orde ;)

Veel beterschap voor je parkietje

vele groetjes

coca cola

Ja ik hoop ook dat het goed met Bartje komt!

Kunnen parkieten hier ook aan dood gaan?

En hoe kan ik zien dat het bij hem over is !!!

Safrena

Hey coca cola

Zonder medicijnen behandeling die je van de dierenarts krijgt kunnen parkietjes er van dood gaan.

Parkietjes kunnen van allerlei ziekten dood gaan als ze niet de juiste medicijnen hebben.

Normaal na een antibioticum kuur zal het parkietje hersteld zijn.
bij jou  parkietje zal hij iets minder gaan drinken weer en meer gaan eten ;)

Je kan na de behandeling ook nog wat ontlasting naar de dierenarts doen zodat ze deze nog even kunnen onderzoeken en waarvan je dan zeker bent dat je parkietje helemaal hersteld is ;)

vele groetjes

deborah

#14
Waaruit kan je eigenlijk presies opmerken dat aan parkietje last heeft van Parasieten??
Naja wat kunnen de eerste verschijnsellen zijn..?

Hoi lees even een paar berichten (8&9&10) omhoog
daar staat het al beschreven ;)
gr safrena

Anita & Marisa

Hoi Coca cola.

Hoe gaat het nu met je parkietje? Merk je dat hij alweer een beetje de oude wordt?

Veel beterschap voor je parkietje!

Liefs,
Anita en Marisa.

Tuur

CiteerJey Jeroen

Dit hang een beetje af van het soort parasieten.

Als het darmparastieten zijn (wormpjes) kunnen ze dit zien door de onlasting te onderzoeken.

Als het parsieten op de veetjes zijn (verdermijt of luis) kun je dit zelf al zien als je 's avonds een witte doek over de kooi legt en allemaal kleine rode of zwarte beestje (puntjes) ziet.

Ook de parkiet zal bepaalde ziekte symptonen laten merken zoals het bol zitten niet meer actief zijn weinig of niet meer eten, suf zijn, vermageren, enz.

Bij wormpjes kan het zijn dat het parkietje meer gaat eten en drinken en toch vermagerd

vele groetjes
[snapback]6463[/snapback]

hoi


Sorry dat ik hier zo laat op reageer maar ik wou er nog wat bij zeggen je kunt bepaalde wormen ook herkennen doordat je parkiet heel mager word en daarna heel bol wordt. bij deze verschijning mocht je die ooit tegen komen moet je heeeel snel naar de dierenarts gaan want dit gaat best wel snel en het heeft absoluut geen leuke gevolgen voor je parkiet (een van de parkieten van de verhaaltjes op de site ik weet even net zo snel welke is hier waarschijnlijk ook aan overleden)dus mocht je het tegenkomen snel naar de dierenarts!!!

Groete Tuur en gevleugelde vriend Pietje

coca cola

Hallo allemaal

Ja het gaat al weer een beetje beter met Bartje mijn parkiet, hij heeft vandaag zijn laatste druppeltje gehad en drinken krijgt hij ook vandaag voor het laats.
Vrijdag laat ik zijn ontlasting nog een keertje testen kijken of het helemaal over is zo niet laat ik het jullie ook even weten.

Groeten Bartje en coca cola

Safrena

Hey coca cola

Blij te horen dat het al beter gaat met je parkietje :P

vele groetjes

coca cola

Bedankt allemaal

Het gaat al wel wat beter met Bartje maar soms heeft hij nog wat dunne ontlasting.
De medicijnen waren vandaag voor het laatst dus hoef ik dat niet meer te doen ik vond het maar zielig.
Heb met een mail naar de dierenarts gedaan of dat ik deze week nog een keertje met Bartje langs moet komen of dat ik dat volgende week pas hoef te doen dat de medicijnen goed hun werk hebben kunnen doen.

Maar ik hou jullie hier nog van op de hoogte!



Groeten en een knuffel van Bartje