geslacht Lucky

Gestart door karin v h, januari 06, 2007, 20:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Kan mij iemand vertellen of Lucky een popje en een mannetje is. ;)
Lucky is bijna 5 maanden oud de rui is achter de rug. Het gekke is dat ik voor de rui dacht dat Lucky een mannetje was maar nu weet ik het niet meer.

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Hoi Karin,

Ik denk dat Lucky een popje is.
De dop is vrij licht en ik zie ook al wat bruin/beige.
Overigens een heel mooi beestje :-*

Groetjes, Ilse

Sanne

Hoi,

Ik denk ook dat 't een popje is... Simba had op een gegeven moment ook een half bruine, half lichtblauwe neusdop :p

Groetjes Sanne

Sara

#3
Ik ga ook voor voor een (redelijk duidelijk te zien)popje,omdat de neusdop op een foto toch erg rood is.En op een andere foto lichtblauw met wat rood.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Ik heb zelf vrij snel vanaf de geboorte gedacht aan de kleur dat het een mannetje was.
Toen Lucky in de eerste rui kwam hoopte ik op een duidelijke verkleuring van de neus maar helaas is dit het resultaat. :-\
Helaas aan het gedrag van Lucky denk ik ook aan een popje (maar hoopte stil toch nog op een mannetje).
Groetjes Karin

Lijntje

Hallo!
Ik denk ook dat het een popje is, omdat het popje wat bij een vriend van mij zit, precies dezelfde kleur neusdop heeft (begint ook net met verkleuren). En ik heb een mannetje en die heeft een veeel donkere blauwe neusdop! Dus: Popje! Maar waarom hoopte je eigenlijk op een mannetje??
Groetjes Annelijn

karin v h

Wat ik nu ga zeggen - o jee, krijg ik vast veel kritiek.
Uit ervaring vind ik zijn vrouwtjes wat katteriger en bijteriger. Mannetjes zijn aanhankelijker en makkelijker tam te maken. Hebben een lieve eigenschap.
En met de ervaring na het overlijden van Sara vind ik 2 vrouwtjes en 4 mannetjes mooi. ;)

DarkWolf

Waarom zou je kritiek krijgen? Is toch je eigen mening, dat je liever meer mannetjes dan popjes hebt.

Maar ik ga ook voor een popje..

Safrena

Citaat van: karin v h op januari 06, 2007, 23:32:35
Wat ik nu ga zeggen - o jee, krijg ik vast veel kritiek.
Uit ervaring vind ik zijn vrouwtjes wat katteriger en bijteriger. Mannetjes zijn aanhankelijker en makkelijker tam te maken. Hebben een lieve eigenschap.
En met de ervaring na het overlijden van Sara vind ik 2 vrouwtjes en 4 mannetjes mooi. ;)

Hey Karin

Dat is elk zijn eigen keuze daarin, en meer mannetjes dan vrouwtjes is zeker geen probleem.
Omgekeerd zou het wel voor problemen zorgen

Maar dat mannetjes veel tammer en aanhankelijker zouden zijn is zeker niet waar.
Ik heb hier vier meisjes gehad en alle vier waren ze tam. Winnie was zelfs zo tam dat je met jouw stelling zou denken dat het een mannetje was, maar ze was een echt meisjes hoor.

Wel kunnen vrouwtjes tijdens de broedperiode inderdaad veel bijterig zijn. Maar ja ze moeten toch hun frustraties kunnen afbijten .

Vele groetjes

Annika

het is wel duidelijk gemaakt door mijn voorgangers, maar zeker weten pop! Heel vaak hebben jonge popjes een lichtblauwe neusdop waardoor veel mensen de fout maken te denken dat het een man is ...

Popjes kunnen inderdaad ook heel lief en kroelerig zijn, maar ik herken je verhaal wel hoor. Hier waren alle popjes die ik gehad heb en uit nestjes ook veel venijniger dan de mannen  :'(  Dat wil echter niet zeggen dat we er minder plezier aan hebben.

Groetjes Annika

karin v h

Het ging mij er niet om dat ik liever een mannetje heb dan een vrouwtje maar wat Safrena ook zegt en wat ik dus niet heb ontdekt dat vrouwtjes even lief zijn als mannetjes.
Mijn ervaring is dat vrouwtjes anders zijn zoals eerder beschreven en daar had ik kritiek op verwacht - niet op het feit dat ik liever mannetjes heb.
Maar nu Sara dood is heb ik dus zoals jullie stellen 3 popjes en 3 mannetjes. Dus we zijn in evenwicht.
Bedankt voor de reakties. ;)
Groetjes karin

Annika

Citaat van: karin v h op januari 07, 2007, 12:17:59
Het ging mij er niet om dat ik liever een mannetje heb dan een vrouwtje maar wat Safrena ook zegt en wat ik dus niet heb ontdekt dat vrouwtjes even lief zijn als mannetjes.
Mijn ervaring is dat vrouwtjes anders zijn zoals eerder beschreven en daar had ik kritiek op verwacht - niet op het feit dat ik liever mannetjes heb.

dat had ik begrepen hoor  ;) en ik sluit me zelf qua ervaring ook bij je aan, dat popjes vaak anders zijn dan mannetjes, dus van mij geen kritiek  :-X

fatima

Hallo,
Ik wou wat vragen over mijn parkiet. Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Hij heeft een paars/roze neusdop. Ik kan er even geen foto van maken, maar ik zal het proberen. Maar mischien kunnen jullie er wat mee. Het parkietje heeft de neusdop als die grijze parkiet van Sjuh (zie boven). Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

alvast bedankt, Fatima

Sara

#13
Zo ver ik weet heeft Sjuh geen grijze parkiet,of bedoel je de witte parkiet Robin?
Het is beter om zelf een topic te openen voor je vraag,zoals er al meerdere malen tegen jou gezegt is.
Als je echt geen foto hebt,kun je de neusdop eens vergelijken met één van deze parkieten:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1430.0

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes