Om Te Janken....

Gestart door Bodi, juli 01, 2005, 18:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorijn

Prachtig Stukje Dick! :D
Hier hebben heel veel mensen wat aan ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

#61
Heel erg mooi Dick, heel erg mooi!
En je hebt helemaal gelijk.
Hoe moeilijk het in het begin ook is om na het overlijden van je parkietje weer verder te gaan, verdriet hoort erbij. Er komen echter ook weer goede tijden.
Zelf denk ik nog regelmatig terug aan mijn vorige parkiet die 2 jaar geleden overleden is.
Niet meer met verdriet, maar met een glimlach op mijn gezicht. Ik ben dit kleine beestje dankbaar voor alle mooie en leuke momenten die we samen gedeeld hebben. Zij heeft mijn leven verrijkt.
Helaas heeft een parkietje niet het eeuwige leven, dat moeten we inderdaad goed beseffen.
Drie weken na de dood van mijn vorige parkiet is er een nieuw jong parkietje bij ons komen wonen, Croky. Zo anders, maar daarom niet minder leuk of lief.

Misschien is het voor de verzorgers van Bodi fijn om eens een bezoekje aan een kweker te brengen. Ga gewoon eens kijken naar jonge grasparkietjes, maar koop er nog geen als jullie er niet aan toe zijn.
Je zult zien: bij het zien van deze jonge vogeltjes gaan jullie harten sneller kloppen en zal er zeker een glimlach op jullie gezicht komen bij het zien van deze kleine vogeltjes.
Voel je niet schuldig tegenover Bodi. Hij heeft een perfect leven gehad bij jullie. Bodi zou niets liever willen dan dat jullie weer de verzorging voor een klein parkietje op jullie namen, en dat net zoveel liefde geven als hij van jullie gekregen heeft......... ;)


Sonja

Hoi Dick,

Wat een ontzettend mooi stukje heb je geschreven!
Dit zal voor vele mensen een troost kunnen zijn.
Het blijft natuurlijk heel erg, om je parkietje te moeten verliezen, maar de mooie herinneringen die je hebt, pakt niemand je af!
Verdriet moet slijten, en ik weet ook hoe het voelt als je een geliefd huisdier moet missen. Ik koester de mooie herinneringen die ik met hen heb beleefd dan ook nog altijd, en denk nog vaak,  met een heel warm gevoel, aan ze terug.
Toen mijn vorige parkietje Droppie overleed, was ik ook helemaal de kluts kwijt, verschrikkelijk vond ik het, zo stil en leeg was het thuis, zonder onze kleine vriend.
Toch hebben we, na enige tijd weer een parkietje gekocht: Joepie.
Hij is heel anders dan Droppie, maar zo verschrikkelijk lief. Droppie zal ik nooit vergeten, al zijn lieve, malle fratsen staan in mijn geheugen gegrift.
Maar mij persoonlijk deed het toch goed, om weer een nieuwe parkiet te hebben, om voor te zorgen.
Natuurlijk is de een hier eerder aan toe dan de ander, maar dat is ieders eigen keuze.  ;)
Als je een andere parkiet aanschaft, wil dat niet zeggen dat je de vorige al meteen 'vergeten' bent, integendeel!

Groetjes, Sonja.

angeliqe

Wat vreselijk he!
Ik krijg gewoon kippenvel terwijl ik het lees. Heel veel succes met het verwerken ervan!

Groetjes,

Angélique

Anita & Marisa

Wat een prachtig stuk Dick!
Heel mooi geschreven!  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

angeliqe

En Dick wat kun je dat toch prachtig verwoorden!
Mijn complimenten.

Groetjes,

Angélique

Bodi

Dick, dank voor de feedback, je hebt helemaal gelijk, maar het is voor een buitenstaander makkelijk om rationeel te denken en te handelen...

Parkieten-Freak

Het komt wel weer goed Bodi. Het is zeker niet makkelijk, en de dood van een huisdier kan je enorm aangrijpen. Velen van ons hebben reeds afscheid moeten nemen van vogeltjes waar we erg veel van hielden, net als jullie van Bodi. We weten dus hoe het voelt.
Toch is het misschien een idee om binnenkort eens een kijkje te gaan nemen bij een kweker. Gewoon, zomaar. Koop niets als je er niet aan toe bent.
Gewoon even kijken naar deze kleine, jonge vogeltjes die wachten op een lieve verzorger.........


Dick uit Aruba

CiteerDick, dank voor de feedback, je hebt helemaal gelijk, maar het is voor een buitenstaander makkelijk om rationeel te denken en te handelen...
[snapback]8484[/snapback]

Ja, dat is helemaal waar. Men kan niet voor jou denken en voelen natuurlijk. Wat men wel voor je kan doen is, wat ik getracht heb te doen, en dat is je MOTIVEREN om rationeel de denken.

Men zal over het algemeen leren om dit soort gebeurtenissen sneller het hoofd te bieden als jij je eigen in de loop van je leven een mening hebt gevormd over deze. We moeten natuurlijk wel veer verder.

Toen ik vorige maand (7 juni) afscheid moest nemen van mijn geliefde pastelgele Keetje, deed het mij toch ook veel zeerder dan ik dacht dat het zou doen, maar ik heb nog anderen om voor te zorgen. Ik heb haar stoffelijk overschot ten ruste gelegd in de Caribische zee en voor de rest leeft zij voort tussen mijn oren. Het is, helaas, afgelopen met haar voorstelling.

Parkieten-Freak zij het al: ga even langs een kweker om...om...nou ja...zomaar...

Sonja

Hallo,

Ik begrijp heel goed hoe jullie je voelen, nu jullie Bodi moeten missen.
Ook ik heb afscheid moeten nemen van verschillende parkietjes, waar ik heel veel van hield.
Je denkt dat je nooit meer zo'n leuk, lief, speciaal vogeltje zult vinden, en natuurlijk: een nieuwe parkiet is NOOIT een vervanging voor je overleden parkiet. Het kan alleen wel wat helpen, omdat je toch weer een parkietje hebt, wat aandacht en zorg nodig heeft.
De parkieten die ik nu heb, zijn heel anders dan degenen die ik had, maar toch veroveren ze je hart, al kun je je dat niet voorstellen, als je net je geliefde parkiet hebt verloren.
Natuurlijk wil ik jullie zeker niet pushen om een nieuwe parkiet aan te schaffen, die keuze ligt uiteraard helemaal bij jullie zelf.
Maar bedenk wel, dat de (eventuele) aanschaf van een nieuwe parkiet, niet wil zeggen, dat jullie Bodi vergeten zijn.
Integendeel. Je kunt het ook zo proberen te zien: jullie vonden hem zo leuk, dat jullie weer een soortgenootje van hem willen.....misschien.....

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Bodi

We gan morgenvroeg naar een kweker, hij heeft 2 nesten, en ze zijn deze week uitgevlogen....

Dick uit Aruba

CiteerWe gan morgenvroeg naar een kweker, hij heeft 2 nesten, en ze zijn deze week uitgevlogen....
[snapback]8665[/snapback]

TOP!

Sonja

Hallo,

Een goed plan, je weet maar nooit...... ;)

Succes.

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

Hoi Bodi,

Wat ontzettend goed  :D
Je zult vast helemaal verliefd worden op deze kleine schatjes!
Ze kunnen Bodi nooit vervangen en dit hoeft ook niet, maar het is heerlijk om er weer een vriendje bij te hebben.

Maar doe het rustig aan en alleen als je eraan toe bent!
Sterkte  ;)
En laat je ons even weten hoe het was?  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Bodi

Ik wil jullie allemaal 1000 maal dank zeggen voor de ondersteuning bij de verwerking, die we van jullie hebben mogen ontvangen. Het heeft toch wel veel geholpen.

We denken nog iedere dag aan onze kleine schat, en nog steeds pinken we regelmtig een traantje weg, en nooit zullen we hem vergeten. Het is me een eer zo'n geweldig vogeltje te hebben leren kennen.

Maar goed, het leven gaat weer verder en we gaan proberen de draad weer op te pakken.

Sara

Zeker weten gaat het leven verder!
HEt is heel spijtig dat Bodi overleden is,maar zeg nou zelf hij heeft toch wel lang en gelukkig geleeft bij jullie hé. :)
Nog veel geluk met het verwerken van jullie verdriet hé.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kirsten

Wij wensen je héél veel sterkte
met het verlies van je beste vriendje!!!!

groetjes kirsten & prutske  :unsure:

Charlie M

heel veel sterkte met je verlies!
maaruh ik dacht dat jullie bij een kweker wilde gaan kijken...
zijn jullie toch nog geweest of was t verlies nog te vers en te moeilijk? :(

Safrena

#78
hey Charlie M

:sadsmiley02:  :unsure:

lees maar even onderstaande link over bodi

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1609

vele groetjes

Corien

#79
Wow... Mooi gedicht zeg! (1e blz)

Veel sterkte met het verlies :(