ik heb het voor een parkiet over....

Gestart door Lariisa, januari 16, 2007, 20:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lariisa

ik vind het echt niet leuk dat ik zo lang moet wachten!! >:(
maar ja ik heb het er voor over...
ik moet 1 maand lang me kamer schoon en opgeruimd houden...
voor mij word dat een hele prestatie als dat lukt...!!!
ik heb dat er wel voor over.. ik wil zoo graag een parkiet!!!
ik weet al een naam maar nog geen kleur... :( wat vinden jullie de leukste kleur??
xxx mij

ibi

dat is aan jou want ik weet niet wat je favo  :P ;D
kleuren zijn als je favo kleuren allemaal in 1 parkiet zitten zou ik die nemen maar aan jou de keuze

DarkWolf

De kleur is jouw keuze.
Ik wou eerst een grijs parkietjes, maar nu heb ik een blauwtje. Je moet gewoon kijkn welke parkiet je het leukste karakter lijkt te hebben als je gaat kiezen.
Ik kon kiezen tussen een blauw of 2 groen-gele, maar die blauwe was de jongste en die wou ik gewoon meteen..
Je moet gewoon kijkn, het is jouw keus!

Trippy

Het is inderdaad jou keuze,
Je hebt nog een maand de tijd om een keuze te maken,
Kijk lekker vaak op marktplaats en Google dan zie je alle kleuren wel een beetje,
Vaak bepaal je ook pas de naam als je,je parkietjes hebt!
I.v.b.m Karakter :) Heel veel succes met het schoonhouden van je kamer!

Groetjes,Ursula

Corien

Vervelend is dat hé, wachten :P Ik moet ook nog een maandje wachten, mijn vogeltje is net een weekje uit het ei. De kleur, ik vind zelf Blauw/Wit en Groen/geel heel mooi, maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk ;D

Trippy

#5
Kijk is ik heb een linkje gevonden met allerlij verschillende kleuren grasparkietjes
Mischien heb je er wat aan  ;)
http://www.grasparkiet.com/kleuren.asp
Groetjes,Ursula

Tot ik een parkietje kreeg moest ik anderhalve maand wachten  ;)
Maar ondertussen kon ik me goed voorbereiden en door deze GEWELDIGE site/forum hier heb ik heel veel over ze geleerd

kekavo

Ja, wachten duurt altijd veel te lang. Ik moest ook wachten op een nieuw parkietje. Eerst zou het 2 weken duren, maar dat werden er uiteindelijk 4 voor de winkel jonkies had.
Ik was vast van plan om een gele te kopen. Leek me zo mooi, maar toen ik in de winkel bij de kooi met vogels stond, werd ik helemaal verlieft op een groene. Dus die werd het. Toen we een paar weken later nog een vogeltje gingen kopen, wilde ik alsnog een gele. Maar naast de gele zat een ontzettend leuk bont parkietje, blauw-geel. En toen was ik weer verlieft... Nu heb ik nog geen gele.
Wat ik hiermee zeggen wil is, dat ik denk dat je terplekke moet kijken naar welke parkiet jou erg aanspreekt. Dus niet alleen naar de kleur. Soms springt er eentje uit, die je gewoon hebben wil, ongeacht de kleur.

Lariisa

jaah dank jullie voor het reageren!! :P
nadat ik alles gelezen heb ben ik er agtergekomen dat ik het terplekke zie!!
die site heeft me ook heel erg geholpen :-X
die violet vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll mooi!!!
maar alleen die maand duurt nog soo lang :( :(
xxx lariisa

DarkWolf

Ach...Ik heb meer dan 4 maand moeten wachten (eigenlijk meer dan een jaar, al vanaf de dood van mijn hond wou ik een ander diertje dat beetje leven in huis bracht, maar mijn ouders hebben pas volledig toegestemt in april en pas in augustus kreeg ik mijn parkietje)
Een maand zal dus heel snel voorbij gaan, het is nu al de 17e. En als je veel info opzoekt over parkieten en de verzorging enzo zal die maand wel héél snel passeren :P

Corien

#9
Citaat van: kekavo op januari 17, 2007, 16:46:06
...
Ik was vast van plan om een gele te kopen. Leek me zo mooi, maar toen ik in de winkel bij de kooi met vogels stond, werd ik helemaal verlieft op een groene. Dus die werd het. Toen we een paar weken later nog een vogeltje gingen kopen, wilde ik alsnog een gele. Maar naast de gele zat een ontzettend leuk bont parkietje, blauw-geel. En toen was ik weer verlieft... Nu heb ik nog geen gele.
...
Haha, hier moest ik wel even om grinniken :-X Maar trouwens, ik wacht al langer dan een maand, sinds ik me heb aangemeld, mei 2006 geloof ik, wil ik al een parkietje :P alleen mocht niet, tot nu!
Veel succes met je parkietje uitzoeken alvast. Ga je wel naar een kweker? In de dierenwinkel hebben ze meestal slechte ervaring met handen.. :( Woon je dicht in de buurt van Voorschoten (Zuid-Holland)? Een paar huizen verderop hierzo kweken ze parkietjes, echt hele mooie! Daar krijg ik hem ook van, zijn van de week geboren. Hij maakt ze gelijk tam :)
Groetjes

Edit: Al lid sinds 15 augustus 2005 zelfs :P

kekavo

#10
Als je in de buurt van Voorschoten woont, kun je gewoon naar de dierenwinkel hier, want die is echt goed met de dieren. Geen probleem, ze gaan voorzichtig om met de vogels en ze hebben er echt verstand van.

Corien

#11
Citaat van: kekavo op januari 18, 2007, 10:33:20
Als je in de buurt van Voorschoten woont, kun je gewoon naar de dierenwinkel hier, want die is echt goed met de dieren. Geen probleem, ze gaan voorzichtig om met de vogels en ze hebben er echt verstand van.
Dat geloof ik niet. Ja oké, ze hebben er wel verstand van inderdaad, maar toen ik er werkte was er eens een parkiet ontsnapt die hij moest vangen met een net, nou parkietje in de stress.. ::) Was nog bijna de deur uitgevlogen ook "ja jammer dan, eigen schuld". En ook met de ratjes van een vriendin: Laten ze daar gewoon 'kennis maken' in de kooi (dus het 'domein' van de andere ratten) waardoor er gekibbel/gevecht komt, ja da's logisch toch.. >:( En ook diezelfde ratjes van m'n vriendin dus (uit die dierenwinkel), zijn na een half jaar gestorven (2) terwijl een ratje uit een ander nest dit niet had (ze had er dus in totaal 3). Kan toch geen toeval zijn. Ze zijn ook niet zachtzinnig hoor, ze hebben een vakantie opvang maar de konijnen worden gewoon uit hun hok in het nekvel stevig beet gegrepen en in het hok 'gegooit'. Neusje snel heen en weer en witte randjes om de ogen. Voor de rest is het zeker een goede dierenwinkel, maar ze hebben bv. ook open radjes voor hamsters en hamsterwatten wat slecht is.

kekavo

Vind ik heel raar. Maar ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt, kan maar 1 iemand zijn. Maar ik heb er ook gewerkt, en ik heb dat soort dingen nooit meegemaakt. Nou was ik eigenlijk altijd degene die de dieren (en de oppasdieren) verzorgde, dus wat dat betreft weet ik niet zo hoe ze er zelf mee omgaan.
Maar wat ik bedoelde met de vogels, is dat ze ervaren zijn met ze vangen. Ze jagen niet een half uur achter een vogel aan die ze moeten vangen, en dat ze het niet durven te pakken. Want dat zie je ook nog wel eens. Dat levert alleen maar extra stress op voor de vogels. Ze komen dus niet langer met de handen in de kooi dan nodig is. Voor zover ik weet, dan.

Corien

#13
Citaat van: kekavo op januari 19, 2007, 15:07:03
...Nou was ik eigenlijk altijd degene die de dieren (en de oppasdieren) verzorgde, ...
Ah, ben jij dat! Wim had het er al over hihi :P Hij vroeg namelijk ook of ik het wou doen een paar keer, maar ben bang dat ik dan iets verkeerd doe hehe. (En wie bedoel je met 'kan maar 1 iemand zijn). Even PM anders.
Even on-topic, heb je al een naam voor je parkietje? :D Ik weet het nog écht niet.. Maar m'n vader zegt ook: als het parkietje eenmaal in de kooi zit, komt de naam zo bij je op..

Graag on-topic blijven ;). Gr. Ingrid

Moppers

Citeerik moet 1 maand lang me kamer schoon en opgeruimd houden...
voor mij word dat een hele prestatie als dat lukt...!!!

Als je het parkietje eenmaal hebt, moet je je kamer ook schoon en opgeruimd houden. Tenminste, als het parkietje op jouw kamer komt te staan.