Kooien topic

Gestart door Crest, januari 05, 2007, 18:26:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crest

Hallo,

Is het misschien een idee om een algemeen (verzamel)topic te maken met de kooien van iedereen, met foto?
Ik vind eigenlijk dat mensen dieren (zeker vogels) nog altijd in veelste kleine kooitjes stoppen, dus misschien is het op deze manier dan duidelijker hoeveel ruimte ze nodig hebben.
En het lijkt mij erg leuk dat iedereen (die dat wilt) van elkaar kan zien hoe de vogeltjes erbij zitten en met wat voor inrichting enzv. om ook nog eens leuke ideetjes op te doen.
Ben ik al de zoveelste met dit idee of niet? :P ik ben zo'n topic nog niet tegen gekomen vandaar.

Gr. Crest

Ingrid

Ook al is het een leuk idee, het forum is niet bedoeld om foto's te plaatsen, tenzij het een vraag verduidelijkt. Uiteraard staat het een ieder vrij om foto's te plaatsen in het daarvoor bedoelde fotoalbum :).

roha

Er ging iets verkeerd, dus doe ik nu maar een reactie geven.

Ik vind niet dat je zo maar kan zeggen dat mensen hun dieren in te kleine kooien stoppen, zonder dat je meer weet over de achtergrond van de dieren, wat ze gewend zijn en hoe de baas met ze omgaat.
Kijk als je bijvoorbeeld een vis koopt uit een groot aquarium en je stopt hem zelf thuis in een vissekom, dan is dat zielig voor de vis, omdat hij anders/beter gewend is.
Er zijn ook wel forumleden die vinden dat hun parkieten in een te kleine kooi zitten, daarentegen mogen ze wel veel uit de kooi om vrij te vliegen etc.
Het gaat er ook om wat je een dier nog meer biedt, dan alleen een kooi.

Crest

Citaat van: roha op januari 06, 2007, 12:42:55
Ik vind niet dat je zo maar kan zeggen dat mensen hun dieren in te kleine kooien stoppen, zonder dat je meer weet over de achtergrond van de dieren, wat ze gewend zijn en hoe de baas met ze omgaat.
Kijk als je bijvoorbeeld een vis koopt uit een groot aquarium en je stopt hem zelf thuis in een vissekom, dan is dat zielig voor de vis, omdat hij anders/beter gewend is.
Er zijn ook wel forumleden die vinden dat hun parkieten in een te kleine kooi zitten, daarentegen mogen ze wel veel uit de kooi om vrij te vliegen etc.
Het gaat er ook om wat je een dier nog meer biedt, dan alleen een kooi.

Ik scheer toch ook niet iedereen over 1 kam, of wel soms? Ik vind het alleen een goede manier om mensen te laten zien hoe het ook kan.
Maar er is duidelijk geen animo voor, dat is ook goed, het is alleen mijn mening, meer niet.

roha

Hoi Hoi,
sorry, ik wou je niet aanvallen met mijn antwoord. Het is zo dat ik het altijd jammer vindt dat mensen hun mening zo duidelijk ventileren, zonder er over nagedacht te hebben hoe de totale verzorging is, het hoe en waarom.

Het is niet dat er geen animo voor zou zijn om zo'n topic te plaatsen, maar het forum is niet bedoeld om foto's te plaatsen. Wil je meer ideeen kun je de vraag gwoon stellen, maar door de site en het forum goed door te lezen, kom je genoeg ideeen/tips tegen, die je bij je eigen vogels kan uitprobereb of ze het ook leuk vinden om mee te spelen.
Bij onze parkieten wordt de inrichting van de kooi regelmatig verandert en dat geldt voor meerderen hier op het forum.
Succes!

Mars

Hey Crest,

Het is misschien wel een leuk idee, ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar andere kooien en inrichtingen daarvan, maar het lijkt ook een soort 'schiet maar'. Ik voorspel je nu al dat dat topic helemaal uit de hand zou lopen: je krijgt dan kritiek op te kleine kooien, te drukke of te weinig inrichting enz. enz. Terwijl dat eigenlijk soms ook maar slecht in te schatten is van afstand.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..