kropontsteking geconstateerd

Gestart door maartje, december 27, 2006, 15:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

hallo allemaal,
ik heb een hele tijd niks van me laten horen, maar ben wel vaak een kijkje komen nemen en nu moet ik toch echt wat kwijt.

Isodorus heeft kropontsteking. Ik kom net terug van de dierenarts en heb antibioticum mee gekregen en vitamine A. Zij is weer veel te mager en heeft een hele erge ontsteking. Haar (de neusdop begint eindelijk te kleuren) evenwicht is slecht, waardoor ze omvalt of noodlandingen maakt en zit heel erg bol, ze kokhalst maar spuugt niet. Volgens de dierenarts is ze er slecht aan toe en als de kuur over twee weken niet goed heeft aan geslagen wordt er gekeken naar de megabacterie. De verschijnselen zijn er zei hij maar die bacterie is slecht te achter halen.
Ik zat zelf ook aan een probleem met de krop te denken en heb het forum even geraadpleegt. Nu zit isodorus erg bol, zij is slap, slaapt veel en ziet er verfromfraait uit. Maar bij kropontsteking zitten ze toch niet bol? maar juist lang uitgerekt? en ze braakt ook niet, maar kokhalst. Ik vertrouw het niet helemaal eigenlijk.
Wat zeggen jullie?

maartje

Parkieten-Freak

Wat verschrikkelijk naar nou allemaal, die arme Isodorus....... :(
Het is inderdaad niet altijd even gemakkelijk om de aard van de ziekte te achterhalen.
Kropontsteking heeft als specifiek kenmerk dat de veren glad tegen het lijf gedragen worden. De vogel zit dan niet bol. Zelf heb ik vroeger ooit een vogel met een dergelijke infectie gehad, en deze vogel maakte zich eerder lang dan dat ze bol zat. Bovendien braken vogels met kropontsteking wel.

Vermagering en braakneigingen doen mij eerder denken aan een ander soort infectie en inderdaad die van de megabacterie.
Het verliezen van evenwicht is geen goed teken Maartje, het duidt op algehele zwakte. De dierenarts heeft je dat waarschijnlijk al verteld.
Hou Isodorus maar heel goed warm, en verder is het even afwachten of het antibioticum aanslaat. Zelfs als Iso opknapt, zou je nog een keer terug moeten gaan naar de dierenarts. Een vogel die te mager is, is namelijk niet in orde.
Mocht er een infectie met een megabacterie in het spel zijn, dan kun je er maar beter vroeg bij zijn........
Veel sterkte Maartje.


maartje

(sorry voor het vloeken) Verdomme! Kijk en daar was ik al bang voor.
Kan ik alleen maar antibioticum geven en afwachten tot over twee weken? Ik heb geen "dikmaker" mee gekregen ookal is ie zo dun weer. Had het eigenlijk ook wel al eerder kunnen zien dat ie mager was, toch? misschien ook niet met al die veren.
Moet ik ze apart zetten? en voor de bacterie misschien, maar ook voor iso d'r rust.
Verdomme... voor de tweede keer ben ik al misschien bijna te laat.

Parkieten-Freak

Tja, ik ben geen dierenarts dus ik zou maar gewoon doen wat jouw dierenarts geadviseerd heeft en deze kuur afmaken.
Iso zal waarschijnlijk een breedspectrum antibioticum hebben gekregen dus ik zou daar maar gewoon mee beginnen.
Mocht ze de megabacterie hebben, dan is het belangrijk dat je dat weet met het oog op je andere parkietje. Maar goed, eerst maar eens kijken of de antibiotica aanslaat. ;)



Safrena

Hey Maartje

War verschrikkelijk erg voor je en voor Isodorus

Winnie heeft ook ooit een kropontsteking gehad en is daardoor nooit vermagerd geweest.
Ik hoop echt dat het een kropontsteking is en dat Isodorus snel weer hersteld.
Normaal zou Isodorus na een vijftal dagen toch al heel wat beter moeten zijn, als het inderdaad een kropontsteking is.

De mega-bacterie is inderdaad soms heel moeilijk te vinden. Bij Poeken is deze een paar weken geleden vastgesteld.  :'(

Kijk maar even op onderstaande links over de mega bacterie

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11365.0

http://home.hetnet.nl/~bec-info2/mega.htm

Veel sterkte en beterschap voor Isodorus

vele groetjes


Annika

he meissie, hoe is't nou daar? Gaat het al wat beter met Iesje? Iedere dag denk ik eraan en hoop ik dat ze deze keer ook weer opknapt. Het is een vechtertje, net als jij.
Houd jullie taai!

Dikke knuf Annika en co

maartje

hoi,
ze is al iets actiever maar nog steeds brood mager, ze slaapt nog veel. helaas krijgt ze ook niet veel antibiotica binnen. Ze spuugt veel uit en duwt haar tongetje tegen het glazen flesje, wat ook rottig is is dat ik hard in het tuutje moet knijpen om er iets uit te krijgen, waardoor het oncontroleerbaar wordt. Iso piept ook af en toe als ik het toe dien, ben zo bang dat ik haar pijn doe vooral nu ze mager is. ik blijf het geven natuurlijk en hebben er al 1 week opzitten. Ze eet niet veel, zelfs het trosgierst niet, misschien 3 zaadjes en dan is het over.
zal toch moeten afwachten..

Annika

jeetje meis toch, dit klinkt niet echt goed :'( Ik hoop echt dat ze net zo vecht als de vorige keer en dat ze dan ook net als de vorige keer weer op zal knappen.
Heel veel sterkte!

Dikke knuf Annika

Idske

Hey maartje,

Veel sterkte en beterschap voor Iso!

Groetjes Idske en co.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Heel veel sterkte Maartje, ik hoop dat Iso het red!

smartie

Jeetje joh! Nou is Iso weer ziek. Wat rot! Ik blijf voor haar duimen en voor jou natuurlijk.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? Gedeelde smart is halve smart...
Maar hoop eigenlijk op GEEN smart maar GOED nieuws!

Heel veel sterkte...

Joske

Het is Isodorus (en jou!) niet gegund :( Wat naar toch weer.
Hopelijk komt Iso er dit keer weer bovenop, met jouw goede zorgen. Sterkte!!

roha

Hoi Maartje,

Ik zit al te duimen voor een goede afloop!
Sterkte met Iso!

Een duimende Hanneke

Annika

meissie, hoe is;t nou? Geen nieuws is goed nieuws hoop ik ? Mijn duimen draaien nog steeds op een goede afloop.

Liefs Annika

maartje

vandaag hebben de dames een goede dag (hopelijk langer) iso is nu weer aan het babbelen, dat heeft ze een hele tijd niet gedaan. ik zie mus ook weer opleven nu, die is haar helemaal aan het inpalmen en aansporen om te kletsen. ik heb iso niet meer zo gezellig gezien sinds 3 weken, haar veren zitten ook weer wat beter. (tot dat ik de antibiotica moet geven, dan is het weer een puinhoop) vandaag wilde ze ook weer badderen, is ze ook gelukkig weer gek op (de afgelopen weken keek ze er niet naar om)
Het gaat de goede kant op!
thumbs up, maar niet te hard en te lang he, dames! dank je wel voor jullie medeleven.
een dikke, plakkerige, kleverige snavel van iso voor jullie!

roha

Hoi Maartje,

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Iso.
Ik blijf wel duimen tot ze echt opgeknapt is!

Groetjes Hanneke

Annika

dit klinkt positief ! Hopelijk zet het zich voort op deze goede weg. Maartje je bent een kanjer, de parkieten mogen in hun klauwtjes klappen met zo'n vrouwtje  ;) De duimen draaien gewoon door tot ze weer helemaal is opgeknapt.

Liefs Annika

PS  een snavelkusje van mijn grut aan jouw grut