Broeden.. ja of neen nu of waneer?

Gestart door KiimmBiimm_, december 20, 2006, 19:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo hallo
ik heb me vogeltjes allemaal nu een maandje of 3/4
en het gaat geweldig met ze
krijg ze niet tam helaas
maar ik heb me erbij neegelegt
het is goed zo
ondanks dat ik ze niet tam krijg is mijn liefde voor deze beestjes onvoowaardelijk
ik ben er helemaal dol op
heb er al 7 maar wil er dol graag meerdere
ik wil namelijk een voliere buiten
alleen mijn vogeltjes zitten nu binnen
waneer is het goede moment om ze buiten te gaan zetten
( moet nog wel een buiten voliere gaan zoeken hoor) Tips?
en ik heb er 2 koppeltjes in zitten
een manneke van 2 met een vrouwke van een maand of 4 dit is te jong dacht ik dus ik wacht nog even met kleintjes
en een ander manneke van 2 met een vrouwke van 4/5
waneer zijnn de broed seizoenen en waneer kan ik ze gaan verkassen naar buiten
ik wil er echt dol graag meer

Groetjes Kimm
En snavel kusjes de rest

Trippy

Ik dacht dat je parkietjes niet van binnen naar buiten kan halen ???

KiimmBiimm_

oo want een kennis van mij heeft dit wel gedaan
???

Trippy

Mayby wel maar wist het niet zeker dacht dat ik daar iets van had gelezen  :P

KiimmBiimm_

Oooww...
weet je dan mischien wel van het broeden ?

Ingrid

Je kunt je parkietjes wel van binnen naar buiten doen, alleen niet nu. Pas in het voorjaar als de temperatuur weer voldoende stijgt, kun je ze eventueel naar buiten doen. Zo kunnen ze langzaamaan wennen aan de buitentemperatuur.
Het broedseizoen is van april tot september/oktober.

Gebruik de zoekfunctie maar eens, dit is al in meerdere topics naar voren gebracht ;).

Safrena

Hey KiimmBiimm_

Pas in april mei kun je je parkietje naar buiten doen, als het zacht weer is en geen nachtvorst meer
Daarna hebben je parkietjes voldoende tijd om zich aan te passen mocht je ze buiten laten
Zorg wel altijd voor een beetje extra verwarming voor je parkietjes in de winter

Zoals al eerder verteld is de broedperiode van april tot september maar je parkietjes moeten dan wel minstens 1 jaar zijn en max 5 jaar

Kijk ook op onderstaande link, daar vind je meer info over het broeden, en kijk ook hier een keer rond op het subforum broeden. Ook daar zul je heel wat antwoorden vinden

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

KiimmBiimm_

Dank jullie wel voor jullie snelle reactie's
MAAR.. wat mijn opvalt mijn jongste is zich aan het nesten
hij gebruikt ieder hoekje op bakje om zich in te nestelen
WAT moet ik nu doen..
ze is nog lang geen 1 jaar
en dat is de leeftijd..
ik maak me daar wel een beetje zorgen om

Groetjess kimm
en snavel kusjes
de 7-ling

Mars

Kan het niet gewoon het verlangen naar het nestje zijn? Lekker de geborgenheid zoeken?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

Dat vraag ik me ook af.. ik heb zon badje en dan gaat ze daar in zitten dan doet ze het deurtje dicht en owee als ik in de buurt kom word ze kwaad
terwijl ze normaal nooit bijt ofszo

Danielle

Citaat van: KiimmBiimm_ op december 26, 2006, 12:39:24
Dat vraag ik me ook af.. ik heb zon badje en dan gaat ze daar in zitten dan doet ze het deurtje dicht en owee als ik in de buurt kom word ze kwaad
terwijl ze normaal nooit bijt ofszo

Heb je dat badje constant in de kooi hangen? Volgens mij kunnen parkieten dit namelijk ook accoiceren(?) met een broedblok. Ik zal dat als ik jou was niet constant in de kooi hebben anders gaat er dadelijk nog een parkietje in broeden.

KiimmBiimm_

okee dankjewell ..voor het advies ja ik heb die altijd erin hangen.. dan haal ik hem maar snel weg maar die had ik daar altijd hangen en dat was nooit eenprobleem tot aan nu dan want men parkietje is ook nog niet oud genoeg om tegaan broeden.. maar ze zoekt ook andere plekjes om te gaan broeden hoe moet ik dat voorkomen  :o

Mars

Als het broedgedrag is kun je het moeilijk voorkomen, maar in ieder geval niet aanmoedigen door broedgelegenheid te geven. Maar de vraag is of het broedgedrag is!
Ik denk dat ze daar veel te jong voor is... een 4 maanden oud parkietje... voor mijn gevoel vergelijkbaar met een achtjarig meisje dat met een jongen naar bed zou willen...erg zeldzaam! -sorry voor de rare vergelijking, mocht die te ver gaan verwijder hem gerust-

Dus, niet te voorkomen, maar moedig het vooral niet aan. Je parkietje is echt te jong en dat kan gevaarlijk zijn (geloof dat het wel in het kweken stuk staat).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

Jaa, ik maak me er ook zorgen om.
daarom kwam ik naar jullie forum voor advies
dan haal ik het badje weg
bedankt voor al jullie snelle reactie's
wat me nu ook op aan het vallen is
dat ze eropeens allemaal in zitten  ???
betekend dit dan niet gewoon dat ze het lekker plekje vinden
het zijn wel alleen de vrouwkes die erin willen

Groetjes KiimmBiimm.,,
En Snavel Kusjes

Mango
Kiwi
Timo
Poemba
Wizzy
Woppy
Darii

Danielle

Het kan inderdaad ook zijn dat ze het badje gewoon een lekker plekje vinden om te zitten.
Mijn twee meisjes vinden het ook een geweldig plekje en maken geregeld ruzie wie er aan de beurt is om er in te mogen en kunnen dan ook best agressief naar elkaar reageren.
Ik denk dat het toevallig is dat alleen de vrouwtjes daar zitten, want er zijn zat mannetjes parkieten die het ook lekker vinden om daar in te zitten.
Maar ik zal het toch voor de zekerheid weghalen, voordat er 'ongelukken' gebeuren  ;).
Dan maar een extra speeltje, maar ze hebben ook elkaar, dus vervelen zullen ze zich wel niet  :-X

Nou succes ermee!

KiimmBiimm_

Haha ,,
bedankt nogmaals voor al jullie snelle reacties
ik heb nu sinds vandaag ook een drinkbakje, gekocht waar ze alle 7 tegelijkertijd uit kunnen drinken enn een van touw speelgoed..
ik heb het badje al weg gehaald

Nogmaals bedankt voor allesss :P