Binkie weer naar de vogelarts

Gestart door parkietenfan, januari 04, 2007, 10:33:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Nathalie,

Wat een vreselijk nieuws :(
Ook wij duimen mee op eindelijk eens goed nieuws...

Heel veel sterkte!

Liefs, Ilse

Idske

Hey Nathalie,

Lees het nu pas, heel veel sterkte gewenst!

Wat ontzettend naar zeg! :'(

Groetjes idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

parkietenfan

Even een update: Ik heb Binkie maandagavond weer opgehaald. Na het braken had ik mij er eigenlijk op ingesteld dat ik haar zou moeten laten inslapen omdat ik er geen goed gevoel bij had. Maar volgens de vervangende arts was zij weer kiplekker ::) Heb toen toch nog maar even teruggebeld en gezegd dat ik vind dat ze ook nog steeds kortademend is naar mijn idee en dat ze ook regelmatig niest. Er is toen toch nog een röntgenfoto gemaakt en ze hebben haar een tijdje laten vliegen om te kijken hoe het met de kortademigheid was. Gelukkig in ieder geval was er nog geen verwijde kliermaag te zien op de röntgen, daar was mijn eigen vogelarts eigenlijk toch ook wel bang voor zei hij.
En ze vermoeden dat het een lichte kroponsteking is geweest. Dus ja jullie raden het wel ; weer antibiotica. Toen ik haar ging halen was ik toch een beetje verbaasd. Ik vond Binkie echter niet "kiplekker".  Ze zat behoorlijk bol maar dat zou nog van de stress kunnen komen werd mij verteld.
Ik moet zeggen toen ik haar s'avonds thuis had dacht ik eigenlijk dat ze de nacht niet zou redden zo zielig zat ze erbij. Maar de volgende dag oogde ze al wel weer een stuk fitter. Ze zit nu al een aantal dagen regelmatig onder de warmtelamp en krijgt een combinatie van Baytrill en Amphotericine B medicijnen. (voor de eventuele kroponsteking en om de megabacterie de kop in te drukken).
Ze niest nog wel en zit ook af en toe nog bol. Verder vonden ze haar kortademigheid wel meevallen. Maar toch heb ik hier geen gerust gevoel over daar ik haar toch aardig zie staartwippen wat naar mijn idee toch wijst op kortademigheid. En ik hoor haar na het vliegen best goed ademen. Verder is ze wel afgevallen dus probeer haar nu maar weer een beetje aan te sterken. Al met al, dus nog geen tijd om haar haar jonge leventje af te pakken, daar is ze nu nog te vrolijk voor, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Even afwachten dus maar.


Scotty - Keecko

Hoi Nathalie,

Gelukkig dat haar maagje nog niet is uitgezet :)
Hopenlijk komt Binkie gauw wat aan...

Ik vind het echt super hoe jij je voor Binkie inzet, gewelig baasje :)
Sterkte met Binkie, en ik hoop dat ze lekker vrolijk blijft en dat je volop van haar kan genieten.

Liefs, Ilse

karin v h

Hallo Nathalie,
Fijn dat Binkie weer wat vrolijker oogt!!! Het is toch maar weer afwachten hoe de antibiotica aanslaat.
Als ze Binkie 100% gezond hadden gevonden dan hadden ze hem geen antibiotica gegeven laten we hopen dat dit goed gaat helpen en dat hij gauw weer de oude Binkie is.
Sterkte.
Groetjes karin

Mars

Dus toch weer verder dokteren...
Tja, wat kunnen we anders doen...

Groeten, sterkte en liefs,
Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenfan

Hoi allemaal,

Maar weer eens even een update over Binkie (het is al weer even geleden).
Zoals sommige forumleden al weten, ben ik zo'n 2 weken geleden nogmaals met mijn meissie naar de VA geweest. (de 4e keer al in haar korte leventje :(Ik kon en kan me er nu eenmaal niet makkelijk in berusten dat we geen grip op de situatie krijgen :( En zodra ze weer thuis is, is ze het altijd weer heel snel vergeten 8))
Ze was de laatste weken zoals gewoonlijk druk en vrolijk maar ergens zag ik dat ze zich toch niet helemaal 100% voelde. De VA heeft haar goed onderzocht. Hartje was okay, poepjes waren deze keer okay, maar uit een kropuitstrijkje bleek toch nog de mega bacterie. Mijt heeft ze ook niet meer. Daar de VA merkte dat ik toch wel bezorgd was om die kortademigheid heeft hij nogmaals de röntgenfoto's goed bekeken die weken eerder al gemaakt waren. Hij kwam tot de conclusie dat de foto er vol uit ziet met "darmpjes" en dat er tussen de luchtzakken en de darmpjes niet zo veel ruimte is. Dit kan dus die kortademigheid veroorzaken. Het kan komen door een "oude" infectie, maar goed ze is pas 22 weekjes oud, of door een aangeboren afwijking of door ???
Aangezien we al aardig wat afgedokterd hebben in haar jonge leventje, lijkt het er op dat ik me hier in moet berusten en dat ik me er geestelijk op moet voorbereiden dat Binkie misschien niet zo oud gaat worden. Wel heb ik nadrukkelijk gevraagd of ik haar hier wel mee kan laten leven, ik wil haar niet onnodig laten lijden. Maar volgens de VA geeft ze nu absoluut de indruk dat ze er nog zin in heeft dus ziet hij geen reden om haar bijv. te laten inslapen. Toch kost het me moeite om mijn poepie af en toe wat kortademig te zien. Ook zit te best vaak bol. Maar inderdaad, ze geniet nog wel van het leven, dus ja. Zodra ze even in haar kooi moet laat madammeke weten dat het toch echt weer tijd is om eruit te komen om te spelen met ons.
Het is dus afwachten wat er vanaf nu gaat komen. Ik moet wel zeggen dat het lijkt of ze sinds gisteren langzaam ietsje achteruit gaat. Ik hou haar goed in de gaten. En als de tijd zover is zal ik hoe moeilijk ik het ook zal vinden, ingrijpen om haar niet onnodig te laten lijden. Ondertussen geniet ik elke dag volop van haar want elke dag kan haar laatste zijn misschien. Wel vreet het aan me dat ik vanaf dag 1 dat ik haar heb (6 weken oud) nog geen moment zorgeloos van haar heb kunnen genieten.
En dan altijd blijft toch die twijfel ofdat de VA niets over het hoofd ziet en alles wel goed inschat. Maar dat vertrouwen moet ik maar in hem hebben, hij staat ook goed bekend. Maar ja het gaat om je beestje hé. :-\
Ik weet dat niemand er iets mee kan, maar wilde toch even mijn verhaal kwijt.

Liefs van mij en Binkie en voor degene die gaan............tot de 7e ;D


Caradow

Hey Nathalie,

Zoals ik je van de week al zei, heel veel sterkte en wanneer de tijd daar is zul je zelf weten wat het beste is... geniet met volle teugen van je kleine Bink en wie weet komt er nog een wondertje om de hoek spieken :)

Dikke knuf van mij en de bende :)

karin v h

Hallo Nathalie.
Wat een triest verhaal over Binky.
Ja, het enige wat ik er op kan zeggen ga inderdaad lekker genieten van Binky en laten we hopen dat zijn willetje zo sterk is dat hij nog een tijd bij je kan blijven.
Geniet ervan en sterkte.
Groetjes karin