Binkie weer naar de vogelarts

Gestart door parkietenfan, januari 04, 2007, 10:33:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Wat vervelend zeg, je was er al bang voor.
Ik weet niet of daar stadia in zijn of dat een megabacterie het beestje meteen helemaal sloopt.  :'( (Toch triest dat er bij kwekers zoveel inteelt is waardoor dit ontstaat.
Ik wens jou morgen veel sterkte bij de dierenarts en laten we hopen dat Binkie te redden is, hij is nog zo jong. :'(
Sterkte,
groetjes karin

parkietenfan

En het ergste is nog dat ze net een antbiotica kuur achter de rug heeft wat natuurlijk weer heel slecht is voor de mega bacterie. Maar ja ze had natuurlijk ook heel veel slechte bacteriën in haar ontlasting en die moesten ook aangepakt worden. In vorige ontlastingsonderzoeken (door 2 verschillende artsen) kwam er geen megabacterie uit, alleen veel te veel slechte bacteriën,  maar toen is het ook niet op kweek gezet.
Jammer dat ik dat dus niet eerder wist, maar ja waarschijnlijk had het niet veel uitgemaakt. En de artsen doen hun best, daar ga ik maar van uit hé. Misschien helpt het nog dat we er vroeg bij zijn, ik hoop het maar.


Trippy

Wat vreselijk, :'( :'(
Alweer jij  :(
Nou ja veel sterkte, Groetjes,Ursula

Ingrid

Wat erg dat Binkie de mega-bacterie blijkt te hebben :(. Hopelijk gaat Binkie goed aansterken en mag hij nog een hele tijd bij je zijn!

roha

Jeetje zeg wat sneu. Ik denk ook niet dat het nog van Coco vandaan komt. Ik den dat Binkie het al bij zich droeg vanuit het nest. Sneu voor allebei, maar hopelijk wordt Binkie nog een sterke parkiet als alles goed komt.
In ieder geval duim ik ook voor jou, het geeft jou geen zekerheid, maar ik doe mijn best voor jullie, zodat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!!
Sterkte!!

Hanneke

Scotty - Keecko

Wat vreselijk... :(

Ook ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Heel veel sterkte gewenst!!

Liefs, Ilse

Safrena

Hey Parkietenfan

Citaat van: parkietenfan op januari 08, 2007, 16:18:18
En het ergste is nog dat ze net een antbiotica kuur achter de rug heeft wat natuurlijk weer heel slecht is voor de mega bacterie. ....

Een antibioticum is inderdaad niet goed, als je parkietje de mega bacterie heeft, maar inderdaad ook de andere bacterien moesten aangepakt worden.
Een medicijn tegen schimmel zal je parkietje nu moeten helpen, en na die behandeling regelmatig het water aanzuren en waarschijnlijk zoals ik hiet met Belle moet doen, om de twee maand een kuurtje van vijf dagen blijven geven.

Citaat van: parkietenfan op januari 08, 2007, 16:18:18
In vorige ontlastingsonderzoeken (door 2 verschillende artsen) kwam er geen megabacterie uit, alleen veel te veel slechte bacteriën,  maar toen is het ook niet op kweek gezet...

Bij Poeken zijn de poepjes ook niet op kweek gezet, en toch is de mega bacterie toen gezien in haar poepjes. Het is niet altijd te zien, maar als het al te zien is, kunnen ze dat normaal onmiddelijk zien in de poepjes (zo vertelde mijn vogelarts mij)


In ieder geval ik vind het gewoon verschrikkelijk voor je, maar wees gerust het is niet jouw fout. Je hebt zeker niet te vroeg een nieuw  parkietje gekocht. Ze dragen dit bij zich of niet. Het blijft ook niet echt in huis hangen. Je hebt alles ontsmet of vernieuw dus die kans is heel super klein.

Heel veel sterkte en hopelijk herstel voor Binkie

Vele groetjes

Caradow

Het schijnt wat de ontlasting betreft er ook aan te liggen welke methode er word gebruikt om de ontlasting te onderzoeken.

Wanneer de DA gebruik maakt van een zogenaamde Gramkleuring schijnt de megabacterie gelijk goed zichtbaar te zijn.

Safrena

Citaat van: Caradow op januari 08, 2007, 20:36:59
Het schijnt wat de ontlasting betreft er ook aan te liggen welke methode er word gebruikt om de ontlasting te onderzoeken.

Wanneer de DA gebruik maakt van een zogenaamde Gramkleuring schijnt de megabacterie gelijk goed zichtbaar te zijn.

Hey Caradow

Yep dat is ook wat mijn vogelarts gebruikt heeft bij het onderzoek ;)
Maar dan word het wel meteen ook opgemerkt als de mega bacterie in de poepjes aanwezig is

vele groetjes

parkietenfan

Hai Safrena en Caradow,

Ja dat dacht ik ook maar het vreemde is dat ik ook de ontlasting van Binkie had opgestuurd naar Hedwig van den Horst, die ook heel goed bekend staat. Echter, zag ik op de uitslag daarvan, dat ze kleuring gebruikt heeft en geen megabacterie had geconstateerd. Alleen heel veel andere bacterien. Ook mijn eigen arts constateerde dit. Echter nu, schijnt er na de kweek de megabacterie te zien te zijn. Ik moet morgenochtend bellen, dus ik ben benieuwd. Maar ik snap het ook niet zo goed. Zou het komen omdat ze antibiotica heeft gehad dat het er nu uitkomt???

Safrena

Hey Parkietenfan

Antibioticum is inderdaad een heel goede voedingsbodem voor de mega bacterie.
Doordat een antibioticum het natuurlijke evenwicht van goede en kwade bacteriën in o.a. het maag-darmkanaal verstoort, kunnen schimmels waaronder de "mega-bacterie" nog harder groeien waardoor de ziekte verergerd.

Maar hoogst waarschijnlijk zal je parkietje dit toch al gehad hebben, maar is het niet eerder opgemerkt omdat het niet altijd gezien word.
Het kan dus  goed zijn dat het dankzij de antibioticum is dat het nu wel opgemerkt is.(maar zeker weten doe ik het niet)
Dat kun je eventueel nog even aan je vogelarts vragen.

Vele groetjes en veel sterkte

parkietenfan

Nou Binkie is weer aan de medicijnen. Nu even kijken wat het gaat doen. Ben alleen een beetje bang dat ze straks nog iets anders onder haar leden heeft, wat we over het hoofd zien.  Je leest nl. veel dat als er sprake is van de mega bacterie er nog onderliggende problemen kunnen zijn. Maar voorlopig even geen onderzoekjes meer voor Binkie. Het wordt tijd dat ze nu eventjes een beetje kan gaan genieten van haar "jong" zijn en het vertrouwen met ons weer verder gaat opbouwen. Ze is 1,5 dag bij de vogelarts geweest en ik heb gevraagd of hij haar wilde onderzoeken op de dingen die hij nodig vond en dat heeft hij hopelijk gedaan. Daar moet ik maar even op vertrouwen. Nu mag ze lekker veel spelen en hopelijk gaat ze vooruit. Het valt me wel op dat ze ondanks alle ellende goed tam aan het worden is, alleen is ze af en toe wat kattig maar ja een dametje hé ;)
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!

Caradow

Het onderliggende heb je denk ik(hoop ik) al achter de rug... je was tenslotte net klaar met een kuur...

Sterkte naatje, we duimen!

karin v h

Hallo Parkietenfan,
Laat inderdaad Binkie maar eens lekker genieten en spelen. En... even niet dokteren.
Ook wij zullen voor je duimen.
Sterkte.
groetjes karin

parkietenfan

Nou het is weer zover.
Terwijl ik dit schrijf heb ik weer traantjes in mijn ogen. Met Binkie ging het de laatste 2 weken eigenlijk best goed. Ze was erg levendig en het tam worden gaat erg goed. Al aardig op weg met het eten van haar pellets, maar nog wel aan de medicijnen voor de mega bacterie.Tot vanochtend :(
Ze begon ineens vreselijk te braken. Alles zat onder en ik direct de dierenarts gebeld.
Helaas had mijn eigen arts geen dienst en moeten we het met een vervanger doen op dit moment. Hij heeft haar met een kropnaald wat pap en medicijnen gegeven. Ik heb haar daar gelaten zodat in ieder geval maandag mijn eigen arts opnieuw naar haar kan kijken. Ze staat nu onder de warmtelamp daar en krijgt morgen opnieuw pap. Ik voel me wel schuldig dat ik haar daar heb achtergelaten want morgen is er niet de hele dag iemand. Maar ik kan thuis ook niets doen als ze braakt en daar kunnen ze haar nog met een kropnaald voeren. Ergens ben ik bang dat ik haar niet meer kan ophalen en dat ze daar zal sterven zonder mij erbij. Maar haar nu meenemen en maandag opnieuw weer met haar slepen zag ik ook niet zitten. We moeten toch zo'n klein half uurtje in de auto zitten met haar en dat geeft ook weer stress.
Of het braken komt van de mega bacterie (dat haar kliermaag nu al verwijd is met 14 weken :() of ze heeft een kroponsteking. Wat een dilemma.Zo jong en al dat getob. Kan ik haar dat wel aan doen? Maar ze is zo druk een speels de laatste weken alleen vanochtend vond ik haar al bol gaan zitten en had al een naar voorgevoel. :(

Mars

Och, de arme kleine schat. Ze heeft wel heel erg veel ellende he?

Wat hadden we met jou gehoopt dat de zware klachten verder voorlopig wat uit bleven.
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om haar daar te laten, ook al is er morgen even niemand. Houd je vast aan de gedachte dat je het beste voor haar wilt, wat er ook gebeurt, dit leek jou de beste oplossing.

En... Ze is er maandag nog wel... ze geeft nu nog niet op: ze heeft zich net twee weken behoorlijk goed gevoeld!

Sterkte dit weekend. Hier zijn anderhalf vleugeltjes gekruisd  ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Behalve heel veel sterkte wensen, kan ik geen woorden vinden.
Ik denk niet dat er meer woorden zijn die nog iets toe kunnen voegen...

Nathalie, heel veel sterkte! we duimen dat het allemaal nog goed komt met Binkie al zakt de moed hier ook weer verder in...
Sommige mensen hebben altijd pech...

Dikke knuffel, Renate

Safrena

Hey Nathalie

oh nee, toch niet weer.  :'(  Binkie braakt zo. zijn het heel veel slijmpjes?
Ik hoop echt met je mee dat het door een kropontsteking komt.

Wil je bij deze heel veel sterkte wensen
en hopelijk spoedig herstel voor Binkie

Vele groetjes

Chicowen

Hej Nathalie,

Wat een naar nieuws toch weer.
Ik wil je even heel erg veel sterkte wensen en wij duimen met je mee!

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Trippy

Wat verschrikkelijk  :'(
Heel Heel veel sterkte en Beterschap

Groetjes,Ursula