Ongezond gedrag?

Gestart door Debby, januari 01, 2007, 14:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Debby

Allereerste, de beste wensen iedereen ;D
De laatstste tijd wil mijn parkietje elke keer voer opgeven. ???
Aan zijn spiegelbeeld, aan zijn speeltjes en zelfs aan mijn vinger. Als ik zijn speeltjes eruit haalt dan gaat hij rustig door met de tralies van zijn kooi. Dan geeft hij daar gewoon het voer aan. Als hij dus eruit is, dan wil hij alleen maar mijn vinger voeren. Is dit nog wel gezond, vraag ik mij af. Zo de hele dag door voer opgeven kan toch op een gegeven moment niet meer gezond zijn? Ik weet het, het heeft niets met ziek zijn te maken, hij wil gewoon voer geven, maar ik vraag mij af, of die zo zelf nog wel wat van de pellets naar binnen krijgt. :-\
Zijn hormonen spelen de laatste tijd ook zo erg op. Sinds hij fruit eet,is hij zo druk geworden en ziet hij alles en iedereen als zijn wijfje. Hij is echt heel druk geworden en daar ben ik ook wel blij mee. Alleen elke keer dat voer opgeven en tegen de speeltjes aanschurken, of tegen mijn hand, vindt ik toch iets minder geslaagd.

juanito

hallo,

Het is natuurlijk wel belangrijk om te zien op welke manier ie z'n voer weggeeft...Het kan bijvoorbeeld zijn dat ie de pellets niet lust. At hij die voordien reeds? Bij het starten met pellets hoort meestal een schema om het parkietje te leren dat dit ook voedsel is. Hier moesten ze daar niets van weten en gooiden ze die ook op de grond. Misschien moet je proberen iets anders te geven...

Meer kan ik hierover ook niets zeggen hoor...

gr

Caradow

Geeft hij het achter elkaar op? Dan moet je je er even van overtuigen dat het niet alleen om het voeren is dat hij het opgeeft. ruikt het zurig? (het normale voer opgeven ruikt bij de Harrisons erg muf)
Als het puur de hormonen zijn en het echt voergedrag is hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb ook wel eens dusdanige hoeveelheden gevonden dat ik mij zorgen ging maken, maar merk dan ook dat er  rond die periode wat meer word gegeten dan anders.


Debby

Renate en Juanito. Bedankt voor jullie reacties. Nee hij is absoluut niet ziek. Het is echt puur voergedrag. Het ging mij er alleen maar om of dat geen kwaad kon dat hij elke keer zoveel voer opgeeft. Ik vroeg mij af of hij zelf nog wel voer binnen kreeg. Maar Renate, jij zegt dat ik me hierover verder geen zorgen over hoeft te maken, dus doe ik dat verder ook niet meer, maar ik hou hem verder wel gewoon in de gaten ;)

Groetjes, Debby.