golfbewegingen met kopje: aandacht trekken?

Gestart door Mars, januari 03, 2007, 10:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Ik ben weer eens een beetje nieuwsgierig. Jimmy bloeit helemaal op met Timo in haar buurt en dat terwijl Jimmy al een erg druk en spelerig was, voor Timo kwam. Nu Timo nog.
Sinds een paar dagen maakt Jimmy op en neer bewegingen met haar nekje. Niet alleen naar Timo (want ik dacht eerst aan balsgedrag), maar ook als ze al spelend over de kooi heen rent of onze aandacht krijgt of trekt. Het is een op en neer beweging, een beetje golbeweging. Herkent iemand het? Er staat mij iets bij dat een van onze parkietjes het vroeger toen ik klein was ook wel deed. Is het een manier om aandacht te trekken of is het wel paringsgedrag?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

esther

Hoi Marcia,

Eigenlijk is het een beetje allebei.
Het kan bij het paringsgedrag horen/indruk maken, maar ze kunnen deze beweging ook maken
als ze heel erg blij en/of opgewonden zijn.
Hier zit soms Taco helemaal uit haar dak te gaan, omdat ze blij is en dan maakt ze ook die bewegingen.
Dus het kan meerdere redenenen hebben.

Groetjes Esther