Parkiet voert andere parkiet

Gestart door mitchel, december 01, 2006, 17:18:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchel

Ik heb 2 parkieten van 4/5 maanden , maar de jongere parkiet geeft de oudere parkier voer uit zijn bek, wat je altijd op tv ziet als ze jonge vogels eten geven? is dit normaal ?
Gr mitchel

Safrena

Hey mitchel

Dat het ene parkietje het andere parkietje voert is normaal gedrag
Dat is ene teken dat ze elkaar graag zien een teken van liefde ;)


Vele groetjes

Mars

Ohh... wat lief...  :-*

Wees er maar blij mee: ze maken elkaar niet 'af'!

Groetjes
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Bij mij geven de kleintjes zelfs hun moeder eten.
Ik vind het altijd een vertroetelend gezicht dat de kinderen hun moeder eten geven. Eerst is het andersom en nu op deze manier.
;)

Josephine

Aaaah wat lief hoor! Ik zou me er niet druk om maken! het is juist heel erg schatig...

kekavo

Wat een schattig gezicht, he? Echtge liefde :-*
Niks aan het handje dus.

jonas

met mij doen ze dat ook elkaar eten geven maar er is ook soms ruzie als ik hun eetbakje vul  :Ddan wille ze alletwee direct eten  :D

Mars

Je hebt niet twee bakjes?
Overigens kunnen ze dan ook vechten, hoor... Dat is best 'normaal'.

Maar mocht je er niet twee hebben, dan zou ik er wel een tweede bij hangen.
En dat ze elkaar voeren is een goed en lief teken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ja, wij hebben 4 parkieten en krijgen in 6 etensbakjes hun porties verdeeld en nog springen ze van de ene bak naar de andere en jagen elkaar weg.

Joske

Citaat van: roha op december 27, 2006, 16:13:09
Ja, wij hebben 4 parkieten en krijgen in 6 etensbakjes hun porties verdeeld en nog springen ze van de ene bak naar de andere en jagen elkaar weg.

Dat zien wij bij onze vogeltjes ook ja. Het lijkt wel alsof parkieten slecht kunnen delen. Als de een gaat zitten eten, gaat de ander ook meteen. En dan niet uit het andere bakje, nee, uit het bakje waar al uit gegeten wordt! Dit zagen wij toen bij Kiwi en Gigi en nu bij Swiffer en Gigi echt heel sterk. Ook met trosgierst: Swiffer gaat OP de trosgierst zitten als Gigi mee wil eten...

En over het elkaar voeren: ik vind het heel schattig om te zien! Gigi voert Swiffer regelmatig. Wat dat betreft gunnen ze elkaar dus wel het eten... Echte liefde! :-*

Mars

Het lijkt er hier op dat Jimmy graag voorkomt dat Timo eet. Zodat ze haar daarna zelf kan gaan voeren  :-X

Met als gevolg dat Timo nauwelijk meer durft te eten... Als dat echte liefde is, zucht...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Robin

de oudere parkietjes worden altijd maar luier  :-X
lucky wacht altijd tot ik een stukje appel in zijn bekje kom steken :)