Grote schok, Phoebe dood

Gestart door Thomas89, januari 01, 2007, 21:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hoi Thomas,

Veel sterkte gewenst met het verlies van je vriendje!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Hoi Thomas,

Wat een vreselijk begin van het nieuwe jaar. Verwijt je zelf niet te veel: de tocht zal niet de hoofdoorzaak zijn geweest! Ik heb het er laatst met twee dierenartsen over gehad, na dat ik een vraag had gesteld over het naar buiten wandelen met je parkietjes en het raam wijd open zetten om te luchten zoals dr. Hooimeijer dat adviseert.

Zij antwoordden dat je parkietje alleen bij het langdurig op de tocht staan er last van heeft, omdat dan langzaam het afweersysteem afgebroken wordt. Maar een nacht valt niet onder langdurig, als je het mij vraagt. Waarschijnlijk was je parkietje toch zwak en heeft het daardoor kou gevat. Al met al heel erg vervelend, je parkiet heeft er niets meer aan.

Sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Robin

heej,wat erg voor je parkietje en dan nog in het begin van het nieuwe jaar  :(
heel veel sterkte
~~Robin~~

flowertje

jammer voor je parkiet maja :( is nu eenmaal zo

ik heb in deze maand ook 2 vogels verloren dus ik weet hoe het voelt :( :(
nu heb ik nog 4 andere parkietjes in mijn voliere die me gelukkig een beetje troosten waaronder 1 koppeltje die binnenkort mammie en pappie gaan worden :D

alesinds veel sterkte

groetjes michiel

Karin

Citaat van: Thomas89 op januari 01, 2007, 22:16:07
Bij de dierenarts hebben ze hem wat druppels gegeven, maarja dat mocht niet baten

Wat voor druppels? En hoe werden ze gegeven aan Phoebe?

karin v h

Heel veel sterkte met het verlies.
Groetjes karin :'(

Thomas89

Citaat van: Karin op januari 06, 2007, 00:10:40
Wat voor druppels? En hoe werden ze gegeven aan Phoebe?
Het heet Doxoral Aqua Drops, de dierenarts pakte Phoebe gewoon en deed met een spuitje het in zijn bekje. Alleen nu ik even op dat doosje zit te kijken zie ik dat het voor een hond en kat is....Fout van dierenarts?

Caradow

Citaat van: Thomas89 op januari 06, 2007, 07:23:35
Het heet Doxoral Aqua Drops, de dierenarts pakte Phoebe gewoon en deed met een spuitje het in zijn bekje. Alleen nu ik even op dat doosje zit te kijken zie ik dat het voor een hond en kat is....Fout van dierenarts?

Nee hoor, er zijn veel medicijnen die regulier bij honden en katten worden gegeven die in aangepaste doseringenook voor  vogels worden gebruikt.

Thomas89

Citaat van: Caradow op januari 06, 2007, 08:34:31
Nee hoor, er zijn veel medicijnen die regulier bij honden en katten worden gegeven die in aangepaste doseringenook voor  vogels worden gebruikt.
Oke, ik dacht al

Noukie

Ik vind het heel erg voor je! Mijn parkiet Sammie is ook pas geleden overleden, net een week voor Kerstmis.
dus ik kan begrijpen hoe je je voelt.

Karin

Citaat van: parkietenfan op januari 02, 2007, 13:41:51
Maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat hij zo snel overlijdt van de tocht. Het is natuurlijk wel helemaal niet goed voor ze en ze kunnen er uiteraard ziek van worden maar ik kan me ook even niet voorstellen dat ze daar zo snel van sterven.

Ik ook niet...ik vind het een vaag verhaal. Maar misschien vind ik dat door je nieuwe topic over de twee nieuwe vogeltjes die je al binnen een paar dagen gekocht hebt.

Vooral dat stuk waarin je schrijft dat je er "alweer overheen" bent en dat je hoopt dat je meer plezier van die twee vogeltjes zal hebben stuit me heel, heel erg tegen de borst om dat over je lieve vogeltje te schrijven. Het lag niet aan Phoebe dat hij/zij je niet "meer" plezier heeft gegeven. 

roha

Hoi,
Waarom waarschuwt iedereen dan er zo voor dat je op moet passen met tocht, dat wordt niet voor niets gezegd, dus vind ik het heel realistisch dat Phoebe wel door de tocht is overleden, daarbij stond Phoebe niet een uurtje op de tocht, maar 12 uur en dat is ee behoorlijke tijd voor zo'n klein vogeltje!
@Karin; iedereen verwerkt zijn verdriet op zijn eigen manier en heeft daar een bepaalde tijd voor nodig. Deze manier van Thomas en zo snel is voor jou, voor mij en voor anderen niet te begrijpen, maar veel mensen begrijpen ons ook niet!

Thomas89

Citaat van: Karin op januari 06, 2007, 22:17:32
Ik ook niet...ik vind het een vaag verhaal. Maar misschien vind ik dat door je nieuwe topic over de twee nieuwe vogeltjes die je al binnen een paar dagen gekocht hebt.

Vooral dat stuk waarin je schrijft dat je er "alweer overheen" bent en dat je hoopt dat je meer plezier van die twee vogeltjes zal hebben stuit me heel, heel erg tegen de borst om dat over je lieve vogeltje te schrijven. Het lag niet aan Phoebe dat hij/zij je niet "meer" plezier heeft gegeven. 
Oh my ... hoe durf jij zo te reageren??Pardon???Met meer plzier bedoel ik LANGER!!Phoebe heb ik neit zo heel lang gehad maar het voelde alsof ik heb al jaren had!En hoe durf jij zo te praten, alsof ik niet van dat beestje hield en gelijk maar weer een niueuw parkietje koop. Dat is toch mijn eigen zaak?Iedereen verwertk zijn verdriet op zijn eigen manier en ik doe dat door niet te lang gaan huilen om het parkietje, maar door er een nieuwe voor in de plaats te nemen. Ik ben nu echt een beetje boos hoor over wat je zegt. Dus wat jij doet als je parkietje overlijdt is eerts 6 maanden huilen en dan weer een parkietje nemen?Ik ging op marktplaats kijken of er nog nieuwe parkietejs werden aangeboden en die vond ik, nog in de buurt ook, dus waarom nu niet een nemen?Phoebe vergeet ik niet en ik zal  hem ook nooit vergeten!